A Nemzeti Erőforrás Minisztérium Közoktatás-fejlesztési törekvései

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Advertisements

Pályázati megbeszélés a résztvevő összes kollégának BRAVIA TEREM, JÚNIUS 18. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP /
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
DANUBE A transznacionális együttműködési program kialakítása.
„A családi napközi kettős szerepe a női foglalkoztatásban” – 2011
A Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola, mint Ökoiskola
A fenntartható fejlődés és a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Stratégia
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Az ÖKOISKOLÁK szerepe a közoktatás fejlesztésében
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Közoktatási esélyegyenlőség a Dráva mentén Szentendre, május 27.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Szakmafejlesztés a gyermekvédelemben
Projektkezdeményezés és pályázatírás
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Napocska Napköziotthon
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A vidéki tér sikertényezői
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából” A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából”
Előtérbe kerül-e a természeti erőforrások fenntartható használata, vagy a gazdaság és a fogyasztás okozta környezetszennyezést minimalizálandó még ebben.
Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Az Európai Duna Régió Stratégia a környezet- és természetvédelem szempontjából Dr. Rácz András környezet- és természetvédelemért felelős helyettes államtitkár.
Mérések.
Az innováció következményei. A., A következmények vizsgálata – az eddigiek során igen kevés figyelmet fordítottak rá I. Az ügynökök véleménye II. A hagyományos.
Megnézheted magad! Interaktív népegészségügyi kampány Novák Péter enter!digital –
1 „Fenntartható fejlődés” Új tartalmak közös (informatikai) platformon Kovács Kálmán államtitkár Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Szabadka, 2008.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Az iskoláskor küszöbén
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Ember és környezetének viszonya
P EDAGÓGUSOK LELKI EGÉSZSÉGVÉDELME. A SEGÍTŐ MENTÁLHIGIÉNÉJE Szerző István december 08.
Környezeti nevelés uniós forrásokból
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Nemzetközi ökoiskolai helyzetkép Varga Attila
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
Civil szervezetek szerepe a nevelési és oktatási feladatok ellátásában Harmóniában a környezettel=egészséges életmód.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet FENNTARTHATÓSÁG A NAT-BAN ÉS A KERETTANTERVEKBEN Ökoiskola címátadó
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Kristóf Ákos, osztályvezető Vidékfejlesztési Minisztérium Kutatás- és Oktatásszervezési Főosztály Ökoiskola címátadás Budapest, június 4.
Dr. Benkő Péter Osztályvezető Március 8.
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Értékek.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Pályatanácsadói-kompetenciaprofil
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
3. osztályban.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

A Nemzeti Erőforrás Minisztérium Közoktatás-fejlesztési törekvései Ökoiskola cím 2011 Városmajori Gimnázium Budapest, 2011. június 04. Közoktatás Fejlesztési Főosztály Oktatási és Nevelési Program Osztály A Nemzeti Erőforrás Minisztérium Közoktatás-fejlesztési törekvései Simonyi István

 Használni;  Fogyasztani;  Következmények nélkül

Információfeldolgozás Információgyűjtés Információfeldolgozás Döntéshozás Végrehajtás

harmóniára törekvő folyamat A környezeti nevelés harmóniára törekvő folyamat Értékek felismerése, értékek védelme Fogalmak meghatározása Megismerni az ember és a környezetének kapcsolatát

A kívánság és a szükséglet fogalmának tisztázása és elkülönítése ·  az egyéni és társadalmi jogok tiszteletben tartása, ·  az értékek védelme, ·  a tájékozódás képessége, ·  a döntési helyzet felismerése és ·  a helyes döntésre való felkészülés.

 Hatás a közvetlen környezetre  Forrásközpont  Hálózat Monitoring, támogató tevékenység Ökoiskola, Zöld óvoda cím megőrzése  Hatás a közvetlen környezetre 

 Szemlélet  Környezet- és egészségtudatosság  Innováció  Fenntarthatóság

Köszönöm szépen a figyelmüket