A BEISKOLÁZÁS FOLYAMATA A MISKOLCI EGYETEMEN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Beiskolázás és pályaválasztás a Szent László ÁMK-ban.
Advertisements

Lehetséges-e ma átfogó közoktatási reform a finanszírozás reformja nélkül? Hermann Zoltán MTA Közgazdaságtudományi Intézet Oktatási.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
1 Pályaválasztás 2010/2011 Implom József Általános Iskola.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
Agria Media Eger, október
1 Előadó: Tóth Anikó (Szabad bölcsészet szak, II. évfolyam) Kommunikáció az egyetemen Kommunikáció az egyetemen A Kommunikáció az egyetemen c. kurzus Kommunikáció.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Jelentkezési Tendenciák Kutatás —Műhelykonferencia Budapest, június 16. Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon
Széchenyi István Egyetem, Győr
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
2012/2013 Implom József Általános Iskola
1 Pályaválasztás 2011/2012 Implom József Általános Iskola.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
Általános iskola első osztály
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Dr. Illésné Dr. Kovács Mária Borbás Emese
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj- Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Sürgősségi szakápoló képzés munkahelyi.
Felvételi a középfokú iskolákba
A felsőoktatási felvételi eljárás
A Heves Megyei Kormányhivatal Európai Uniós források keretében folyó foglalkoztatási és képzési programjai.
ünnepélyes bizonyítvány átadása
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP-6.2.4/A/11/ „A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórház Humánerőforrás fejlesztése foglalkoztatás támogatás révén”
Csecsemő- és gyermekápoló képzés munkahelyi gyakorlat
3. célterület keretében részt vevő 3 fő szakorvos jelölt
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban
TIOP-2.2.2/C-10/ „Észak-Magyarország kicsinyeiért”
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Szülői választmány 2018.szept. 25.
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Sajtótájékoztató.
Sugárterápiás szakasszisztens képzés
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Ünnepélyes bizonyítvány átadás.
Duális képzés a Széchenyi István Egyetemen
Előadás másolata:

A BEISKOLÁZÁS FOLYAMATA A MISKOLCI EGYETEMEN „ELTÉRŐ UTAK A SIKERES ÉLETHEZ!” A Miskolci Egyetem társadalmi, gazdasági szerepének fejlesztése, különös tekintettel a duális képzési típusú megoldásokra 2014 – 2015 TÁMOP-4.1.1.F/2013 Óváriné Dr. Balajti Zsuzsanna tanulmányi rektorhelyettes

A BEISKOLÁZÁS TERÜLETI ELOSZLÁSA KAR beiratkozott borsodi miskolci ME-ÁJK 1 967 1 140 376 ME-BBZI 175 58 28 ME-BTK 1 092 742 273 ME-EK 626 399 127 ME-GÉIK 2 901 1 908 668 ME-GTK 1 833 1 450 629 ME-MAK 464 309 105 ME-MFK 748 401 156 Összesen 9 806 6 407 2 362

Miskolc Borsod- Abaúj-Zemplén megyei beiskolázású iskolaváros Az iskolatípusok aránya jelentősen megváltozott elmúlt 25 évben. A munkaerő-piaci szempontból fontos kompetenciák arányában kisebb mértékben jelennek meg a középfokú oktatásban. A Miskolci Egyetem szerepe megnőtt a duális képzés vonatkozásában.

A demográfia, a térség hátrányos helyzete és a negatív beiskolázási kommunikáció hatása a felvételi adatokban.

BEISKOLÁZÁSI STRATÉGIA KÖZVETLEN, ÉLŐ KAPCSOLAT ÉS ÚJ TIPUSÚ KOMMUNIKÁCIÓ: FENNTARTÓVAL, KORMÁNYHIVATALLAL, BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYÉVEL, MISKOLC VÁROSÁVAL, KÖZÉPISKOLÁKKAL ,DIÁKOKKAL ÉS A MUNKAERŐPIACCAL, CÉGEKKEL, EGÉSZSÉGÜGYI INTÉZMÉNYEKKEL, KLÉBESBERG INTÉZETTEL, KÖZIGAZGATÁSSAL, IGAZSÁGSZOLGÁLTATÁSSAL, KÜLÖNBÖZŐ INTÉZMÉNYEKKEL! KÖZÖS FELADAT A BEISKOLÁZÁS CÉL JÁNAK FELMUTATÁSA: Nemzetgazdasági szempontból racionális egy egyetem működése, ha a munkaerő-piaci szempontból fontos kompetenciák kialakítását, megerősítését szolgálja a felsőoktatási képzés. Ez teljes mértékig összhangban van a fiatalok elsődleges felsőoktatási intézmény választásával. A fiatalok intézményválasztási szempontjai: 1. Mi lesz, ha végez az egyetemen, milyen munkát fog végezni, és hol fog elhelyezkedni. 2. Mennyibe kerül a továbbtanulás. 3. Mennyire hasznosítható a diplomához kapcsolódó képzés! FONTOS A GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSRE HANGSÚLYOZVA BEISKOLÁZNI!

A SZAKMAI GYAKORLÓHELYEK SZEREPE A DUÁLIS KÉPZÉS KIALAKÍTÁSÁBAN A szakmai gyakorlóhelyek számontartását szolgálja a Nemzeti Felsőoktatási Törvény szerinti hallgatói jogviszonnyal rendelkező diákok szakmai gyakorlóhelyének kötelező regisztrációja az Oktatási Hivatalban. A szakmai gyakorlóhelyek karokon belüli és karok közti rendszerben kezelése célszerű. Nemcsak nemzetgazdasági szempontból fontos a duális megoldásokkal oktató egyetem működése, mely a munkaerő-piaci szempontból fontos kompetenciák kialakítását, megerősítését szolgálja, hanem a gazdasági környezettel való közvetlen kapcsolata okán a felsőoktatási intézmény gazdasági és társadalmi szerepét kellő mértékben súlyozza.

BEISKOLÁZÁSI PROGRAMOK Szeptember.: A középiskolai intézményvezetők meghívása a Miskolci Egyetemre. Kutatók éjszakája. Októbertől: A középiskolák látogatása Miskolcon, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében, az Észak-Magyarországi Régióban. Folyamatos média jelenlét a tehetséges diákjainkkal. Megjelenés pályaválasztási kiállításokon. December 5-6. Miskolci Egyetemi Nyílt Napok. Január. EDICATIO kiállítás Budapest. Április: Lányok napja. Május. Egyetemi látogatások szervezése a 10. és 11. évfolyamok számára az érettségi szünetben. Szeptember: Fakultáció választó szülői értekezletek látogatása a 10-es évfolyamok számára. Törekedtünk a gyakorlóhelyek/álláslehetőségek megmutatására!

Jelentkezők száma karonként 2013A - 2014A 2013A jelentkezők száma 2014A jelentkezők száma 2013A első helyes 2014A első helyes ÁJK 922 904 430 418 BBZI 163 194 67 93 BTK 763 788 369 358 EK 633 580 246 224 GTK 792 982 388 510 GÉIK 1726 1597 830 773 MAK 317 269 113 107 MFK 611 514 275 ME összes 5927 5828 2760 2758

Születettek száma Magyarországon 1990-1998

Érettségizők száma Magyarországon 2004-2013

Érettségizők száma Magyarországon 2004-2013

Jelentkezők és felvettek száma a Miskolci Egyetemre 2010-2014 A keretszabályozás jótékony hatása és annak kommunikációja

Jelentkezők és felvettek száma a Miskolci Egyetemre 2010-2014

A Miskolci Egyetemre jelentkezők száma karonként 2012-2014 ÁJK BBZI BTK EK GTK GÉIK MAK MFK 2012 1191 237 1257 616 923 1926 385 653 2013 922 163 763 633 792 1726 317 611 2014 904 194 788 580 982 1597 269 514

A Miskolci Egyetemre első helyen jelentkezők száma karonként 2012-2014 ÁJK BBZI BTK EK GTK GÉIK MAK MFK 2012 506 108 576 244 447 889 139 315 2013 430 67 369 246 388 830 113 317 2014 418 93 358 224 510 773 107 275

Felsőoktatásba jelentkezők száma nemek szerint 2010-2014

A legnépszerűbb szakok karonként Jelentkezők száma (fő) ÁJK jogász 499 BBZI klasszikus ének 34 BTK anglisztika 164 EK gyógytornász 301 GTK gazdálkodási és menedzsment 308 GÉIK gépészmérnöki 785 MAK anyagmérnöki 221 MFK műszaki földtudományi 262

„A tudományos emberfő mennyisége a nemzet igazi hatalma.” (Széchenyi István)