Két világ határán Az egyház és vallásosság szerepének változása egy kisközösség példáján keresztül Attila Thorday.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sport mint stratégiai ágazat az állami szerepvállalás tükrében
Advertisements

Az olvasástanítás módszere:
Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
Akolitusok továbbképzése
Nagy Zsolt addiktológiai konzultáns, Intézményvezető
Iskola és a család együttműködése az igehirdetésben Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet.
Ragadics Tamás PTE BTK Szociológia Tsz.
KATOLIKUS VAGYOK HITTANRA JÁROK.
A szabadidő fogalma.
Mondák, dalok útja Zsámbok.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Tornádó Tordán.
S IROKI R OMA - M AGYAR E GYESÜLET. A Z EGYESÜLETRŐL ban alakult - Székhelye: a Közösségi Ház és Információs Központ (volt Tűzoltó szertár) Szervezeti.
Élet a falusi közösségben
Családszociológiai alapismeretek 1. rész
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
Komárom Kártya „Merjünk nagyok lenni – s valóban oly nehéz, - de legyünk egyszersmind bölcsek is.” Gróf Széchenyi István.
Nyírségi Református Egyházmegye Területi Presbiteri Találkozók február 26. Rakamaz március 4. Nyírmada március 18. Nyírbogát március 25. Ibrány április.
Társadalmi tényezők szerepe a párválasztásban és a családi életben Herczog Mária Budapest, novenber 9.
„Férfinak és nőnek teremtette”
Zsidónegyedek és zsinagógák. BerlinBudapest  Múzeum  Vallási funkciót nem tölt be  Vallási és kulturálisközpont  Turisztikai központ  Emlékhely.
Református közoktatás Pécsett A Polgári Leányiskola története
Bemutatás Ü Adatok Ü Az Alapítvány célja Ü Működésmódja Ü Célterületei Ü Eddigi programok Ü További programtervek.
Negyedik előadás Március 11
A közösségi foglalkoztató szerepének modellezése és megerősítése a közösségi bűnmegelőzés rendszerében január 15.
Készítette: Jakab Adrienn. Fogalmak  Család: A család emberek egy közössége, vagy több közösség kapcsolata, ahol a tagok között leszármazotti kapcsolat.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A nevelési színterek „rendszertana”
Zene és Liturgia?!.
Kultúra „harmadfokon” A harmadfokú képzésben részt vevő hallgatók viszonya a kultúrához Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem VI.
Public relations/ learning community relations tevékenység az iskolai könyvtárban.
Matyó kultúra.
A cserkészetben rejlő lehetőségek az evangélikus nevelés számára Buday Barnabás cserkésztiszt (16.) országos elnök.
Fogd A Kezem Alapítvány
A Szeged-Csanádi Püspökség Egyházmegyei Múzeum és Kincstár
Valláslélektan Chris Dykhuisen Honors 201 November 4, 2003.
Olvasásismeret 2006/2007 II. félév Beniczky Péterné.
DR. habil, Dr. Dr. VASS CSABA
Napkor A mi településünk.
Hívők, nem hívők? Értékek az egyházi iskolákban
A közösségi foglalkoztató szerepének modellezése és megerősítése a közösségi bűnmegelőzés rendszerében.
Jó szülő vagyok? Foglalkozások fogyatékkal élőket gondozó szülőkkel
Szórvány és nemzetépítés – Nemzetközi konferencia – Civil szerepek és önépítkezés szórványban Kovács Katalin – Szórvány Alapítvány Temesvár, május.
Hargita Megye Tanácsának közösségépítő programja.
Sásdi Faodu Egyesület 2001 – től napjainkig. A kezdetektől vállaljuk a sásdi térségben élő hátrányos helyzetű fiatalok összefogását és támogatását, a.
2011-es népszámlálási adatok Decsről : iskolázottság, gazdasági aktivitás, nemzetiség, vallás Készítette: Herke Boglárka.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
TEST ÉS LÉLEK ÚTJA GONDOSKODÁS A DEMENCIÁBAN SZENVEDŐ IDŐSEINKRŐL.
Számokba zárt hitünk Hogyan fest a jövőnk a számok, a statisztika tükrében? Dr. Fábri György.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
Dr. med habil. Imre Sándor geriáter szakorvos
Vallás és Társadalom VI. előadás Vallás és társadalom: gazdaság, berendezkedés, állam, hatalom, modernizáció, szekularizáció, kultúra (Bögre és Kamarás)
Az „Életet az éveknek” Országos Szövetség munkája, hatása a hazai időspolitikára: aktív időskor Budapest, április 23. Hegyesiné Orsós Éva Hegyesiné.
2015 Év végi lelkipásztori beszámoló Január Ökumenikus imahét (Isten a metrón c. darab) Ökumenikus imahét (Isten a metrón c. darab) Csocsóverseny a hónap.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Menedék módszertan 1 A Menedék Alapítvány Fejlődéstörténete - I.
ÉLETTÉR Közösség- és Településfejlesztő Egyesület.
Iskola és család Eltérő és hasonló megközelítések a prevenciós beavatkozások tervezésében A magára hagyott nemzedék A drog veszélyes - veszélyben van a.
Theologia pastoralis Assisi Szent Ferenc mondása:
A KÖZÉPKORI EGYHÁZ A SZERZETESRENDEK.
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
Régi és ritka könyvek tára
Hogyan indítsunk cserkészcsapatot közösségünkben?
Bevezetés az Egyház életébe
Hogyan legyen több tartalom?
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
A kutatás a Nemzeti Együttműködési Alap támogatásával,
Jézuskától - Jézus Krisztusig
VALLÁSOS ÉS ERKÖLCSI NEVELÉS A KATOLIKUS ÓVODÁKBAN
Urbánné Malomsoki Mónika
Előadás másolata:

Két világ határán Az egyház és vallásosság szerepének változása egy kisközösség példáján keresztül Attila Thorday

Szeged-Szentmihály 2500 fős városrész Falu vagy kertváros?

Szeged-Szentmihály Középkori kőtemplom Alsóvárosi ferencesek Klebelsberg-féle iskola 1948-tól saját lelkipásztora van Templomépítés 1991

A vallásosság egyházias formája: - csökkenő aktivitás - elnőiesedés - elöregedés Szeged-Szentmihályon „Szemben az árral”?

Kétféle megélt vallásosság:  Falusi hagyományok fenntartása  Városias, értelmiségiek újfajta életvitel, egyházkép, vallási kifejezésformák Feladat: a helyes, adekvát nyelvezet megtalálása

Integrációs törekvés, közösség-építés: Lelki építkezés Bibliaóra felnőtteknek Énekkar felnőtteknek Ifjúsági csoport

Házszentelés – családlátogatás  Hagyományos szertartás  Bizalomépítés hívők és nemhívők, különböző felekezetű vallásosak között  Személyes találkozás  Igények, várakozások, kérések

Kulturális építkezés Iskolabezárás ellenhatása: Családi napközi nyitott – 1-4 éveseknek egésznapos – éveseknek tanulószoba – Zenesuli – Parajdi sószoba légúti betegségekben szenvedők számára

Szabadidős elfoglaltságok - sportpálya, - kemence, - gyerekjátszótér - társasjáték-kör - hagyományőrző csoport: „női fonó”

Vallási kínálat – vallási igény? Egyház mint „közösségépítő műhely”