T UDÁSBÁZISOK ALKALMAZÁSA. A TUDÁSBÁZISOK FOGALMI KERETEI fogalmi meghatározása nem egységes sem Európában, sem a tengerentúlon oktatási értelemben gazdasági,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

könyvtár ismeretek A könyvtár fogalma, típusai
Zoological Record adatbázis bemutatása A Web of Knowledge platformon Tóth Szász Enikő
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Eredmények, ismeretek megosztása
Benedek András – BME GTK APPI Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében V. Országos Távmunka Konferencia Budapest, december 7.
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
e-NIVÓ zárókonferencia Jászfényszaru szeptember 23.
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
KÖNYVTÁRAK MINT TUDÁSKÖZPONTOK. Yoneji Masuda, 1988 információ tengelyű gazdaság felosztása.
Czeglédi László Integrált tartalomszolgáltatás megújult környezetben
2010/2011.Huszár István1. dia Weboldalak tervezése II. (X)HTML.
Az előd – IIS 6 2 Forrás: Secunia, Forrás: Netcraft, August 2007 Web Server Survey Elterjedtség.
Az információs-és tudásmunka világa
TUDÁS és TANULÁS a szervezetben
Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes Számítógéppel segített kollaboratív tanulás.
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Hunya Márta módszertani szakértő
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
2005. Stratégiai menedzsment és informatikai támogatás (A Vezetői információs rendszerek tantárgyhoz) Gaul Géza.
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
A TUDÁS TÁRSADALMA A TUDÁSTŐKE TÉRNYERÉSE PARADIGMAVÁLTÁS: –A nemzetgazdaságok szerkezeti átalakulása: az ipar és a mezőgazdaság részarányának csökkenése,
Info-Periszkóp Mezőgazdasági külső információs rendszer fejlesztési tapasztalatai Pető István – Szent István Egyetem, Gödöllő Gazdasági Informatika Tanszék.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Szoftverminőség biztosítása
WEB Technológiák ISAPI ME Általános Informatikai Tsz. dr. Kovács László.
Iskolai könyvtárak külföldön. Kezdetben közös fejlődés  USA és Európa – sz. közös fejlődés a közművelődési könyvtárakkal Németország, Dánia, Franciaország,
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
OSZK - Tudományos Ülésszak, 2002 Nemzeti könyvtárak - archiválás, Internet - ? Országos Széchényi Könyvtár Tudományos ülésszak december 9. Renkecz.
OAIS. Megőrzés feladatai Viability –Meg kell őrizni a bitfüzér változatlanságát és olvashatóságát a tároló eszközön Rendbebility –Meg kell őrizni a bitfüzér.
Ezúton is szeretnénk felhívni a figyelmeteket a legújabb, a pedagógiai munkátok során is felhasználható Internetes oldalakra és szolgáltatásokra! Ezúton.
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
EUREKA - eConTec EUREKA: EU piacorientált K+F együttműködés Versenyképesség növelése az ipari és a technológiai kutatások koordinálásával.
DAT 2006 konferencia A könyvtárak digitális világa szekcióülés Budapest, november 21.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék R „Big Data” elemzési módszerek Kocsis Imre
Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás
A KFDT és az elektronikus tananyagkiadás jövője Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető.
Mobil informatika gyakorlat 3. óra: NDEF üzenet írása.
A WEB ARCHÍVUMOK KÉRDÉSKÖRE KÖNYVTÁRI ÉS TÁJÉKOZTATÁSI SZEMPONTBÓL.
Digitális, vagy információs? Műveltség! Koltay Tibor.
Útban a Web 2.0-ás felsőoktatási könyvtárak felé Válaszadás kihívásokra, fejlődési tendenciákra a szabad tudásáramlás szolgálatában Barna Marianna könyvtáros,
Antropológia VII. Személy - Lélek I..
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
7.Az elméleti redukció 1.A mechanizmus-vitalizmus vita –Szélesebb értelemben: redukálható-e a biológia a fizikára és a kémiára, vagy beszélhetünk-e autonóm.
Webprogramozó tanfolyam
Nemzetközi: IT History Society _ Amerika Computer History Museum (California)
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht
A digitális kötelespéldányok kezelése DIGITALIZÁLÁS LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE Budapest, november Horváth Ádám OSZK.
Az e-kereskedelem szakma ProInterNet wokshop március 24. Kis Ervin Egon Elnök, SzEK.org.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék R „Big Data” elemzési módszerek Kocsis Imre
Szeged M. J. Város Önkormányzata FLOSS bevezetése az önkormányzatnál Szabad Szoftver Konferencia Szeged, Szegfű László szegfu.laszlo [at] szeged.eu.
Szeged M. J. Város Önkormányzata FLOSS megoldások Szegeden Szabad Szoftver az Önkormányzatokban Budapest XVIII. ker., Szegfű László szegfu.laszlo.
A hallgatólagos tudás fajtáinak szerepe és jelentősége a megosztásra épülő gazdaságban Szívós Mihály MTA.
E GYEDÜL VAGY HÁLÓZATBAN ? VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. ISBN száma: HR + K ONZORCIUM.
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
ADAT – Információ – Tudás
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
Kérdések a második zh-hoz
A digitális kompetencia fejlesztése
Tarcsi Ádám, egyetemi tanársegéd ELTE Informatikai Kar
1 Tudásbázis követelmények a digitális korszakban Gyulay Tibor tudásmenedzsment szakértő előadása „A tacit (avagy a hallgatólagos tudás) jövője a negyedik.
Előadás másolata:

T UDÁSBÁZISOK ALKALMAZÁSA

A TUDÁSBÁZISOK FOGALMI KERETEI fogalmi meghatározása nem egységes sem Európában, sem a tengerentúlon oktatási értelemben gazdasági, vállalati szférában

T UDÁSBÁZISOK A NAGYVILÁGBAN ( OKTATÁSI SZEMPONTBÓL )

AMERIKA knowledge base knowledge base management (tudásmenedzsment) tudásmenedzsment (KM-knowledge management) fogalom inkább átfogó, általánosabb értelemben használatos, a tudásbázis ennek egy speciális fajtája. A tudásbázisok szinte az összes tudományterületet lefedik. FRANCIAORSZÁG A Tudásmenedzsment az adatok gyűjtésének, osztályozásának, elemzésének, a szervezettel való megosztásának integrált folyamata. A folyamatot összekapcsolják a szerzett tapasztalatokkal a menedzsment információs rendszerben. ~ mesterséges intelligencia

A USZTRIA, H OLLANDIA, B ELGIUM, L UXEMBURG Wissensbasis Wissensdatenbank Egy rendszer, ahol az információ vagy a tudás akár adat együtt használatos az adattal önmagával. Adatbázishoz hasonló fogalom. A KBMS szerkezete

E GYESÜLT K IRÁLYSÁG „knowledge base" kifejezés főként a tudástár, gyakran ismételt kérdések /GYIK/FAQ/ és adatbázis kifejezések szinonimájaként használatos.

T UDÁSBÁZISOK A NAGYVILÁGBAN Kid info URL:

T UDÁSBÁZISOK HAZÁNKBAN

A MERICAN L IBRARY A SSOCIATION (ALA)- G REAT W EB S ITES F OR K IDS URL: =greatwebsites&template=/cfapps/gws/default.cf mhttp:// =greatwebsites&template=/cfapps/gws/default.cf m

FREE - F EDERAL R ESOURCES FOR E DUCATIONAL E XCELLENCE URL:

D ISCOVERY

S ULINET D IGITÁLIS T UDÁSBÁZIS SDT több mint db tanórai foglalkozásnyi digitális tartalmat foglal magában összességében több mint db önállóan is felhasználható és gyűjteménybe foglalt tananyagelemet tartalmaz Új formában: SDT új funkciókkal eLearning-eTanulás szolgáltatásokkal is bővült

A S ULINET D IGITÁLIS T UDÁSBÁZIS CÉLJA ÉS FELÉPÍTÉSE Ember a természetben Biológia