Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, 2007. október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyarország – Szlovákia határon átnyúló együttműködési program
Advertisements

Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
Versenyképesség az Európai Unióban Winkler Gyula EP Képviselő SZORVÁNYKONFERENCIA 2008 február 16, Déva.
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
Technical University of Budapest
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Az Európai Unió oktatási, képzési, ifjúsági és sport programja
A Tempus Közalapítvány pályázati lehetőségei a közoktatás számára Szegedi Eszter Tudásmenedzsment Csoport
Erasmus programfejlesztés Antoni Györgyi intézményi Erasmus koordinátor.
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Az Erasmus-program A napjainkban legnépszerűbb ösztöndíjprogram bemutatása.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Tájékoztató pályázható ösztöndíjakról Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék.
Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.
Az Európai Unió és a sport, közvetlen brüsszeli pályázati lehetőségek
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Valorizáció a Leonardo programban Muradin Eszter december 2. Leonardo Nemzeti Iroda.
Több nemzetre kiterjedő programok lehetősége GRUNDTVIG Pécs, január 27. Szellő János osztályvezető.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Innováció ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban SET GIFT.
TERÜLETI PAKTUM. A PAKTUM BEMUTATÁSA szeptember 25-én aláírták a Területi Foglalkoztatási és a Társadalmi Integráció a Központi Régióban Paktumot.
Hogyan írjunk pályázatot? - Esettanulmány
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
Mobilitási pályázati lehetőségek a felsőoktatásban tanulók részére Szeged Előadó: Csótiné Hajdú Valéria Tempus Közalapítvány.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
„ Gasztro-karrierek az EU-ban ” Leonardo da Vinci mobilitási programok németországi szállodákban Pályázatkiíró Magyarországon: Tempus Közalapítvány Budapest.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
ERASMUS Pályázat 2015/2016.
Az Erasmus program szervezése Székely Ágnes Erasmus programvezető.
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
Erasmus program az Eötvös Loránd Tudományegyetemen Orosz Magdolna tudományos rektorhelyettes Budapest, október 2.
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Nemzeti Pályainformációs Központ
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK I. Kereskedelmi Vámkedvezmények Szabadkereskedelmi övezet Vámunió Közös piac II. Gazdasági Közös gazdaságpolitika III. Oktatás.
Erasmus+ program és a vhf-es lehetőségek bemutatása
Erasmus+ tapasztalatok
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
Az Erasmus eredményei dióhéjban
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Nemzeti Pályainformációs Központ
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Európai szemeszter 2018/19
Előadás másolata:

Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány

Római Szerződés hallgató 130 oktató Erasmus – 3244 hallgató Magyarország csatlakozik – 856 hallgató 2002: 1 millió Erasmus hallgató Európában ,7 Mio Erasmus hallgató 2006: hallg okt Az egész életen át tartó tanulás programja (LLL) 31 ország – 7 Mrd Euro ??? Az Erasmus páratlan program

Erasmus hallgatók száma Európában 1987/88 és 2006/07 között

Magyar Erasmus hallgatók száma 1998/99 és 2006/07 között 2005/2006-ig több, mint kiutazó Erasmus hallgató 2006/2007-ben várhatóan több, mint kiutazó Erasmus hallgató

Legnépszerűbb országok

Legnépszerűbb szakterületek

A keretek változása a létszámhoz képest

Létszámok országosan: –Hallgatók 8,51 % (32654) - Oktatók 8,9% (1991) Hallgatók 1,53 (502) pályázik – Oktatók 5,27 % (105) –Országos átlag: 0,98% és 3,91 % 340 hallgató (1,04%) és 84 oktató (4, 2%) ki –Országos átlag: 0,77 % és 3,05 % Beutazók: 138 (8,8%) hallgató és 45 (11,3%) oktató Az ELTE helyzete (2005/2006)

Comenius Közoktatás Erasmus Felsőoktatás és felsőfokú szakképzés Leonardo da Vinci Szakképzés Grundtvig Felnőttoktatás Horizontális program 4 elem – Szakmapolitika; Nyelvtanulás; IKT; Valorizáció Jean Monnet program Jean Monnet Akció; Európai Intézmények; Európai Szövetségek Az LLL program

Hallgatói mobilitás - Tanulmányok - Szakmai gyakorlat Személyzet mobilitása - Oktatói mobilitás - Személyzet képzése Intenzív programok Mobilitás támogatása Szervezési költségek Erasmus Intenzív Nyelvi Kurzusok Erasmus mobilitás

Projekt alapú pályázás és bírálat Min. 10 nap és legalább 3 ország Speciális témák, melyeket egyébként nem lehetne vagy érdemes oktatni Konferencia és kutatás: NEM Beszámítás Támogatás eredményközpontú felhasználása! 2007: 9 projekt – 5 nyert (2 új) Projekt alapú pályázás és bírálat Min. 10 nap és legalább 3 ország Speciális témák, melyeket egyébként nem lehetne vagy érdemes oktatni Konferencia és kutatás: NEM Beszámítás Támogatás eredményközpontú felhasználása! 2007: 9 projekt – 5 nyert (2 új) Intenzív Programok

Előkészítő látogatások Új partnerség előkészítése (mobilitás) Intenzív Programok; Szakmai gyakorlatok EUC intézmény (ek) meglátogatása Kapcsolat kiépítése külföldi vállalkozással Hivatalos Erasmus partnerkereső szemináriumok

Tantervfejlesztési projektek Felsőoktatási modernizációs projektek Egyetemek – vállalkozások közötti együttműködés Virtuális Campus projektek Erasmus “Tematikus Hálózatok” Centralizált pályázatok Időtartam: 2 év Partnerek: Min. 3 eltérő országokból Támogatás aránya: max. 75%

Egyetem-vállalkozások Vállalkozói szellem promóciója a hallgatók felé Kapcsolat a képzés és a munkaadói igények között Képzési szolgáltatások kialakítása (ismeretfrissítés, speciális kurzusok) Végzettek foglalkoztathatóságának és kompetenciáinak javítása Szakmai gyakorlatokkal kapcsolatos együttműködések 2007: 22 projekt – 5 nyert

– Komplett tantervek közös (nemzetközi) fejlesztése (BAMA vagy PhD) – Tantervi innováció, frissítés igénye – Képzési modulok fejlesztése, interdiszciplinaritás, nemzetközi oktatás szükségessége – Tantervfejlesztés a végrehajtásig és az eredmények terjesztése – 1 v. 2 éves fejlesztés majd végrehajtás minden partnernél és – Az eredmények terjesztése 2007: 56 projekt – 22 nyert Tantervfejlesztés

–Tantervek frissítése –Nyitott oktatási központok –Bevételek diverzifikációja –Egyetemi irányítás –Minőség fejlesztése –Beszámoltathatóság –Vonzerő növelése 2007: 23 beadott projekt – 9 nyert Modernizációs projektek

Virtuális Campusok –Cél: – Virtuális mobilitás növelése – Virtuális dimenziók megjelenítése a tantervekben – Oktatási tananyagok digitalizálása LLL kontextusban 2007: 28 projekt - 14 nyert

Alapvető információk Európai Bizottság Végrehajtó Ügynökség Tempus Közalapítvány

Erasmusosnak lenni életre szóló élmény volt. „Eltökéltség Rátermettség Akaraterő Sokszínűség Megismerés Utazás Siker!” (Molnár Márta)

Köszönöm a figyelmet! Bokodi Szabolcs Erasmus koordinátor Tempus Közalapítvány   /