Kaizen Japánul: 改善 Készítette: Kovácsics Krisztián.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6. előadás
Advertisements

Miért éri meg családbarátnak lenni?
Értékelemzés Készitette: Bary Gábor Kecskés Dóra Misetics Julianna Perjési Orsolya.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Házi dolgozat Csibésztábor, Csibésztanya – feketén - fehéren
Partner kiválasztási feladat modellezése Virtuális vállalat 8. gyakorlat Dr. Kulcsár Gyula.
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Minőségmenedzsment 2. előadás
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
Benchmarking.
Készítette: Szendrődi Bernadett Informatikus könyvtáros II. évfolyam
PDCA módszer és a folyamatok
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Készítette: Bertalan Adrienn Csurgó Krisztina Vincze Bernadett Erika
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Kaizen költségszámítás
Szoftvertechnológia Rendszertervezés.
A LOGISZTIKAI RENDSZEREK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA
A „Könyvtári minőségfejlesztés – könyvtári korszerűsítés 2.” pályázat Javaslat a feladatok végrehajtásához.
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Hogyan valósíthatja meg a vállalat fő céljait a TPM segítségével? A.A. Stádium Kft. Péczely Csaba.
Kapacitás menedzsment
Fiatal feltalálóknak Pályázat. Támogatására  Fiatal kutatók,  Innovációval foglalkozó  micro- és kisvállalkozások.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
A teljeskörű minőségirányítás (Total Quality Management)
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Munkaszervezés Az emberi tevékenységek megszervezése vállalati szinten
ISO GONDOLKODÁS ELÉGEDETT-E A BETEG?  DR.TAKÁCS EMERENCIA.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
Rugalmas keretrendszer a minőségbiztosítási adatok kezeléséhez XII. abas Vevőfórum, Balatonlelle június 5-7.
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Vinçotte Korszerű termelékenység- fejlesztési rendszerek
Energiahatékonysággal a vállalkozások költségcsökkentéséért Nagy Judit Külkapcsolati munkatárs Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Készítette Kaponya Gergely 2014/2015 I félév Msc
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vállalkozásmenedzsment I.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
Tervezési folyamat.
Operatív menedzsment és versenyképesség
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 4
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Kaizen költségszámítás
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Kocsis Ernő Ügyvezető igazgató Roto Elzett Certa Kft.
Előadás másolata:

Kaizen Japánul: 改善 Készítette: Kovácsics Krisztián

Mi az a Kaizen és mire szolgál?  japán módszer jelentése: változtatás (kai) a jó (zen) irányába fejlesztésben, gyártásban,( mérnöki és üzleti területen), szervezetekben használnak a folyamatok hatékonyságának növelésére. "A Kaizen jobbítást, javulást jelent a személyes, az otthoni, társadalmi és munkahelyi életünkben

Története: Több elmélet is létezik a Kaizen történetét tekintve.  őskorra visszavezethető vissza:  folyamatos fejlesztés, az eszközök tökéletesítése kiemelte az embert az állatok közül  16. századra nyúlik vissza a története, amikor a "gyártás" kezdett "ipari" méreteket ölteni.  így a folyamatok tökéletesítése szükséges volt, hogy minél kevesebb erőforrás felhasználásával minél többet tudjanak termelni. Ez is történelmi tény.

Filozófiai háttere gondolkodásmódot (életfelfogást) is jelent minden probléma egyben lehetőség is a fejlődésre, fejlesztésre Nem a hibás, a felelős megállapítása az elsődleges célja, hanem a kialakult helyzet megoldása, tanulás a történtekből problémákat nem egy újabb gép megvásárlásával vagy egyéb komoly anyagi befektetés segítségével orvosoljuk

Kaizen célja: Vevői igények magasabb szintű kielégítése Költségek csökkentése Minőség fejlesztése a szállítás / vevőkiszolgálás nagyobb pontosságán és rugalmasságán keresztül Folyamatos és fokozatos fejlesztésről szól azért hogy számunkar kedvező változás következzen be.

Eredményei a vállalat számára Versenyképesség Piaci részesedés növekedése Nyereségesség emelkedése dolgozói elégedettséget növelő munka, a biztos munkahely.

Lépések a megvalósításhoz egységesíteni (standardizálni, szabványosítani) kell  Fejleszteni azt lehet, ami standardizált és eredménye mérhető A kaizen működéséhez elengedhetetlen, hogy ne egy kiválasztott csoport művelje, hanem az összes dolgozó

Végrehajtás módszerei: A kaizen tevékenység ciklusai: Műveletek és tevékenységek szabványosítása A szabványosított műveletek / tevékenységek mérhetővé tétele (ciklusidő, folyamatos leltár) Szűk keresztmetszet meghatározása Innováció a követelmények teljesítésére és a termelékenység növelése Az új, hatékonyabb műveletek standardizálása, azaz a ciklus újrakezdése

Végrehajtás módszerei 2: PDCA ciklus P - Plan / tervezési fázis: célok meghatározása (probléma megtalálása) D - Do / végrehajtási fázis: terv megvalósítása (bemutatás) C - Check / ellenőrzési fázis: a tényleges és a tervezett adatok összehasonlítása (tisztázás) A - Act / cselekvési fázis: korrekciós intézkedések megtétele (elfogadás)

Eric Reis : Lean Startup

Erik Reis : Lean Startup Létrehozták az IMWU-t IM és 3D-s avatarok. 8 különböző Instant Messenger-hez kompatibilis volt PDCA (tervezés-megvalósítás-ellenőrzés-cselekvés) ciklus folyamatos alkalmazása: veszteségek kiküszöbölése Igazolt tapasztalat szerzése MVP: Minimal Value Product

Helyszín:

tervezés-megvalósítás-ellenőrzés-cselekvés Indiában a lakosság 7% engedheti meg magának hogy saját mosógépe legyen. Legtöbben kézzel mosnak vagy dhobit alkalmaznak ( 2-7nap ) Village Laundry Services ötlet: Mobil bódék létrehozása, mosógépekkel és szárítókkal. Felvetések tesztelése: Tervezés – Megvalósítás –Ellenőrzés – cselekvés ---- > Költségek csökkentése.

Village Laundry Services

A kaizen öt fő eleme: - Csapatmunka - Személyes fegyelem - Jobb hangulat - Minőségi körök - Legyünk jobbak

Alapelvek Rövidítés: közelebb hozzuk a mozdulat tárgyát, Összekapcsolás: párhuzamosan végezni a két műveletet, 2 szerszám összecsatolása Átrendezés: hatékonyság céljából Egyszerűsítés: egyszerűsíteni az eszközökön vagy módszereken, követelmények betartásával.

Kaizen ernyő.

Források: http://hu.wikipedia.org/wiki/Kaizen http://leanszotar.hu/page.php?92 Eric Reis: Lean Startup