Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek? 2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót 40. hely a világon teljes magyar lakosság 36,23 %-a ebből az internetezők 58,62 %-a használja
Magyar felhasználók megosztásai életkor alapján: % % 25 – 34 25% 35 – 44 17% 45 – 55 8% % 65 felett 2%
Kampány tervezése célcsoport alapos felmérése Facebook és Google Analytics statisztikák ezek alapos elemzése a siker kulcsai célok meghatározás: - reklám - like-ok növelése
Kampány készítése pontos célzása a célközönségnek információk állandó frissítése célközönségtől függően felépíteni a kampány: › üzenetét › célját › kinézetét
Folyamata: facebook oldal létrehozása ehhez alkalmazás készítése az alkalmazás landing page címek mentése (Atomic Studio vagy Atomic Mail Sender) az alkalmazást minimum 3 ismerőssel megosztatni
a navigálás leegyszerűsítése elemzés ( Facebook Ads Manager, Facebook Insights for Apps ) hirdetések létrehozása és elemzése Like-ok számától függ a folytatás akinek tetszik kb. 51%-a vásárol rendszeres értesítés hatásosabb mint a hagyományos ha sikeres PR anyag használata
Egy igazán jó facebook kampány célcsoportot szólítja meg lehetséges vevőket éri el új rajongók, akik aktívak maradnak a régieket aktívabbá teszi 76%-a a kampányoknak sikertelenül zárul
Kampány árainak alakulás PPC = pay-per-click Magyarországon átlagosan 0,2 $ azaz 40 Ft költséghatékonyság szempontjából folyamatos optimalizálása a hirdetésnek
Esettanulmányok Decathlon tavalyi karácsonyi kampánya: eredményei 3 hét alatt: › új rajongó › több mint emberhez jutottak el › új cím › résztvevő › meghívót küldött
Farmgirl Flowers ( 2011 – San Francisco) teljes bevételük 10%-a a közösségi hálónak köszönhető
Legjobb 5 facebook kampány Parking Wars ( 2007 ): 2 hónap alatt 400 ezer játékos ami 1.5 millióra nőtt
Museum of me ( 2011 )
Take This Lolliopop
Burger King ( Whopper)
IKEA bemutatóterem
Köszönöm a figyelmet!