Szövetkezz okosan! Vállalkozás a fenntartható jövőért ! Pécs, 2010. november 16. Soltész Anikó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
Állóeszköz-gazdálkodás
Stratégiai tervezés, cél és küldetés, üzleti modell
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
KLASZTER A FOGYATÉKOS EMBEREKÉRT Szakmai konferencia Pécs, szeptember
MARKETING.
Az üzleti terv.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
Nagy zsolt istván – szakterületi tanácsadó
Üzleti terv.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
A stratégiai tervezés módszertana
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 1 Mi az a helyi gazdasági igény, amellyel elérhető a közösségi vállalkozás fenntarthatósága? Miből csinál.
Gyümölcsöző társadalmi vállalkozások - a Fruit of Care, mint társadalmi márka - ajándék, amivel kétszer ad.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
A külső környezet elemzése
Marketingmenedzsment 2008
Közönségkapcsolat (public relations)
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Családi vállalkozások - prezentáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Tibai Eszter Indíts el új munkatársat! A képek származási helye: internet és saját.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Vállalati arculat.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Kérdések a második zh-hoz
kiemelt projekt bemutatkozása
Minőség menedzsment 6.előadás
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
A vállalkozási ötlettől az üzleti tervig
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Vállalati stratégia március március március 28.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Marketing alapok Kopcsay László.
Királyné Kerék Anikó programvezető OFA Hálózat – Nyugat-dunántúli Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés.
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
AZ ÖTLET Mit termeljek, mit gyártsak?. Hogyan hozzunk létre, hogyan működtessünk fenntartható szociális vállalkozást ?
Az árképzés szempontjai
Máté Szilvia programvezető OFA Hálózat - Észak-Alföldi Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés eredményének.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft). Üzleti terv Üzleti koncepció„Pénzügyi” terv Befektető tájékoztatása, pótlólagos pénzügyi forrás szerzése Folyamatos.
Lakatos Gabriella Megérteni vevőik viselkedését gyakran könnyebb, mint megérteni a vállalkozók gondolkodását. Hogy erősítheti vagy ronthatja saját esélyeit.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
Vállalkozásmenedzsment
A külső környezet elemzése
Üzleti terv bemutatása
Vállalati terv bemutató
A(z) xy szervezet (a társadalmi vállalkozást bemutató ppt)
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Üzleti terv.
Üzleti terv bemutatása
Cégnév Üzleti terv.
Üzleti terv.
Állóeszköz-gazdálkodás
Előadás másolata:

Szövetkezz okosan! Vállalkozás a fenntartható jövőért ! Pécs, november 16. Soltész Anikó

Ha fenntartható, jó ügyet jól képviselünk! A szociális szövetkezet: Összefogás a hosszú távú célok megvalósításáért Közös gondolkodás a fenntarthatóságért Tartós gondoskodás a célcsoportról Több lábon állással, piaci alkalmazkodással

A gondolkodást mindig diagnosztikával kezdjük ! Piacképes az a termék vagy szolgáltatás, amely valóságos, létező vagy felkelthető vevői igényt elégít ki, amelyre ismétlődő fizetőképes kereslet várható.  Miért pont tőlünk fogják a vevők beszerezni a terméket vagy szolgáltatást? (versenyelőny, különlegesség, a szükséges plusz)  Kik a versenytársaink, és miben versenyzünk velük ? (a célpiac fenyegetettsége)  Számíthatunk-e új versenytársakra, és tudjuk-e, hogy miért? (az új belépők előtt álló korlátok)  Mennyire függünk a szállítótól? (a szállítók alkuhelyzete)  Mennyire függünk a vevőinktől? (a vevők alkuhelyzete)  Mivel tudják a mi termékünket helyettesíteni? (a helyettesítő termék (szolgáltatás) esetleges fenyegető megjelenése)  Van-e egyedi eladási pozíciónk?

A szövetkezet egy a piaci versenyzők között ! Az ügyfél a : A szövetkezet egy a piaci versenyzők között ! Az ügyfél a : Versenyképes a termék vagy szolgáltatás, ha a várható versenytársak ellenére eladható, mert minőségben, vagy árban (költségben), illetőleg más, a vevők számára fontos szempontból kedvezőbb a versenytársaknál. Ne a marketingen takarékoskodjunk!

Versenyeztessünk mindenkit, akit lehet: munkaerőt, alvállalkozót ! Működőképes a termék vagy szolgáltatás, ha a vállalkozás képes a terméket előállítani, a szolgáltatást nyújtani a vevő számára fontos paraméterek szerint.  Elő tudjuk állítani a terméket, a szolgáltatást? (a technikai megvalósíthatóság)  Vannak-e megfelelő szakembereink, aki értenek hozzá?  Milyen módszerrel, milyen technológiával fogunk termelni, szolgáltatni?  Van valami jogi akadály?  Hogyan szerezhetők meg a szükséges eszközök, a telephely?  Kikkel fogjuk működtetni? (a munkatársak felfogása a munkáról, a vállalkozásról)  Ki mit fog csinálni a tulajdonosok közül?

Ízlelgessük az árbevétel, nyereség, költségcsökkentés szavakat ! Üzletképes az a termék vagy szolgáltatás, amellyel nyereséget lehet elérni a rendelkezésre álló vagy megszerezhető erőforrásokkal.  Miből lesz a bevétel?)  Milyen költségek lesznek?  Mekkora befektetéssel indítható ?  Meddig viszi, mikortól hozza a pénzt? Mikor lesz nyereséges? (a fedezeti pont eléré-se)  Mikorra térül meg a befektetett tőke?  Megéri ezt a vállalkozást elindítani? A saját pénzemből elindítanám?

Együtt sírunk, együtt nevetünk! Mi is akarjuk: A szövetkezetet csak akkor érdemes elindítani, ha rendelkezünk a kellő elszántsággal, ha tényleg akarjuk ezt a vállalkozást.  Szívesen foglalkozunk a profilunkkal?  Kellően izgalmasnak, amit csinálunk?  Van tapasztalatunk az adott területen?  Van tapasztalatunk az üzletszerzésben?  Vannak kapcsolataink, amelyekre építhetünk?  Van tapasztalatunk az irányításában?  Kellően elszántak vagyunk -e, hogy elindítsuk a vállalkozást?

Eddigi tapasztalatok Elégtelen piackutatás, rugalmatlan alkalmazkodás, Hiányzó, vagy túl optimista kockázatelemzés Alulbecsült költségek, túlbecsült nyereség Hiányzó kiválasztási technikák, hiányzó csapatépítés, kiszolgáltatott vezetők A piaci versenyhez képest szerény marketing, Megalapozatlan elvárások az állammal és más támogatókkal szemben

Az üzleti tervezés= sorsunkat a kezünkben tartjuk  Fedőlap  Tartalomjegyzék  Összefoglalás  Az ágazat / iparág bemutatása-új belépők  A vállalkozó személyes hátterének bemutatása és/vagy a vállalkozás be-mutatása (jöv ő kép, küldetés, értékek)  A tervezett termék / szolgáltatás ismertetése  Marketing terv  A tervezett tevékenység működtetése  A vállalkozás jogi formája  Pénzügyi és finanszírozási terv  Lehetséges kockázatok ( SWOT, PEST elemzés)  Fejlesztési tervek (jövőkép)

Ha nincs, vagy nem jó a marketing, nincs vevő ! A fogyasztói elégedettség kialakítása, a fogyasztói igények megismerésén, és azok lehető legtökéletesebb kielégítésén keresztül, a nyereségességi szempontok szem előtt tartásával. Pozitív élmény az általunk nyújtott szolgáltatással, általunk kínált termékkel kapcsolatban.  … feltérképezés: piackutatás  … célcsoport megválasztása: szegmentálás, pozícionálás  … igény-kielégítés: marketing mix (4P)  … nyereségképzés: pénzügyi tervezés

Jó marketinghez jó küldetés, jövőkép, célok kellenek Küldetés: Meghatározza, hogy mi a vállalkozás létezésének célja, mit tesz hozzá a világhoz, milyen értékeket képvisel, milyen elvek alapján működik. Milyen piaci igényt akar kielégíteni és hogyan? („lágy” tényezők) Jövőkép: A vállalkozás kívánatos és lehetséges jövőbeni állapotát írja le mindazon kritériumokkal, amelyekkel az előrehaladást mérni tudja. („kemény” A cél az eredményre vonatkozzon, ne pedig a cselekedetre.  A cél legyen mérhető: legyen egyértelműen eldönthető, hogy elértük-e vagy sem.  A cél mindig egy konkrét területre vonatkozzon, legyen egyszerű és világosan megfogalmazott.  A célhoz mindig tartozzon határidő és a végrehajtásért felelős személy.  A cél jelentsen kihívást, vagyis követeljen jelentős erőfeszítést, ugyanakkor legyen reális.  A cél legyen elfogadható azok számára, akik részt vesznek a megvalósításában .

Információs szupersztráda!!!!  Imázs, arculat: logó, küldetés, szlogen, szórólap, levélpapír, faxpapír, névjegykártya, póló, reklám-szatyor;  Reklám: Internet (egyelőre csak ingyen);  Honlap: www. ????  Webáruház,  Cégadatbázisok, linkgyűjtemények: Interneten;  Szórólap: ügyfeleknél hagyunk (kezdetben postaládákba is szórtunk);  Direkt marketing: társasház-kezelő cégeknek ;  Promóció, vásárlásösztönzés (akciók): minden szezonban más;  Ügyfélszolgálati munka minősége: munkatársak megjelenése és viselkedése, ügyfélkérdőív, szezonális figyelmességek;  PR: sajtókapcsolatok  CSR: civil szervezeteknek kedvezmény, bölcsiben társadalmi munka, saját tapasztalatok megosztása a vállalkozóképzés során.  Social Média: Facebook, linkelés, lájkolás, stb.

Nincs megállás: a fenntarthatóság=rugalmas alkalmazkodás  Termék/szolgáltatás portfóliónk folyamatos átvizsgálása Civil célokat, gazdaságosságot és nyereségességet egyaránt képviselő menedzsment KoopeRáció nagyban és kicsiben Méretgazdaságossági problémák megoldása Tranzakciós költségek csökkentése-támogatás gazdaságosság Szakmai és mentális segítség

Köszönöm szépen a figyelmet! Ha nagy a szükség, jól jöhet a segítség, en is: ☺