PPKE ITK 2009/10 tanév 8. félév (tavaszi) Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás GY. – 02.
Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – Eloszlások feladat Palmazonosság: Első és második nem centrálismomentum: Exponenciáliseloszlás: Előzmények Mennyi az exponenciális eloszlás második nem centrális momentuma ??
Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – Eloszlások feladat Mennyi az exponenciális eloszlás második nem centrális momentuma ?? thae aa x a x edxex ax a e dxxe t ax,0 ) 22 ( )1( emlékeztető !
Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – Eloszlások feladat !) Két kimenetelű (Bernoulli) kísérlet és binomiális eloszlás összegezése (konvolúciója) Bernoullieloszlás: Binomiáliseloszlás: Kiindulás (Ez S Bernoulli eloszlás konvolúciója.) Ha a két kiindulási eloszlást konvolváljuk, akkor S+1 tagú binomiális eloszláshoz kellene jutni.
Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – Eloszlások 5. Konvolúció alapfokon (S=2)
Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – Eloszlások feladat !
Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – Stochastic sum 2. T i és N sztochasztikusan függetlenek A stochastic sum may be interpreted as a series/parallel combination of random variable. Emlékeztető:
Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – Stochastic sum és feladatok Állapítsuk meg a sztochasztikus összegezés eredményét abban az esetben, ha T = t = állandó ill., ha N = n = állandó. Előzmények This corresponds to counting the number of calls at the same time as we measure the traffic volume so that we can estimate the mean holding time.
Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – Stochastic sum feladat Nem forgalmi példák: 1. 1.N a záporok száma egy hónapban. T i az i-dik zápor során lehullott csapadék mennyisége. Ebben az esetben S T való- színűségi változó a havi csapadék mennyiségét mutatja 2. N egy biztosítótársaság által észlelt havi balesetek száma. T i a balesetenként fizetett kártérítés. S T mutatja a havonta fizetendő kártérítések összegét.
Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – Példa – Erlang eloszlás 1. i = 2 μ i = i n = feladat
Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – Példa – Erlang eloszlás 2.
Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – Példa – Erlang eloszlás 3.
Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – Példa – Erlang eloszlás
Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – Táblázatos segédletek – 1. A honlap Tantárgy és Gyakorlatok részében vannak Táblázatok. Tartalom Tartalom: Emlékeztető: A, n E n (A) En(A), n A A, n p(W>0)
Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – Táblázatos segédletek – 2. n = 7 A = 2,50 E = ?
Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – Táblázatos segédletek – 3. E = 0.01 n = 7 A = ?
Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/TTE-Gy-06/07 – Számítási segédletek – 1. A honlap Gyakorlatok részében vannak Számítási segédletek. Tartalom: Erlang B táblázat Erlang B táblázat Erlang B táblázat Erlang B táblázat (A,N,Erlang B >> bármely kettőből a harmadik) (A,N,Erlang B >> bármely kettőből a harmadik) Jung Gergely és Rieder András programja Erlang C táblázat Erlang C táblázat Erlang C táblázat Erlang C táblázat (A, N >> Erlang C) Hárs Péter és Mészáros László programja Engset torlódási táblázat (S, n, γ, μ >> Engset E, B, C, és Y, A-Y,) Reguly István programja Ne féljünk használni !!
Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – Számítási segédletek – 2. Erlang B táblázat Példa - 1
Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – Számítási segédletek – 3. Erlang B táblázat Példa - 2
Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/TTE-Gy-06/07 – Számítási segédletek – 3. Keressük meg az E, B és C kapcsolatát kifejező képleteket ! Ellenőrizzük az eredményt !
Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – A második óra, vagyis a gyakorlat végén kéretik a gépeket okvetlenül kikapcsolni (a Gondnok kérése) Felhívás !!!