Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tantervi műfajok, a tanterv történeti fejlődése
Advertisements

„Ezt egy életen át kell játszani”
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A szaktanácsadás támogató szerepe
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Pedagógiai Értékelési Konferencia
A neveltségi szint mérése
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Oktatási reformok tapasztalatai Pest megyei Tanévnyitó Tanácskozás Augusztus 31. Halász Gábor Országos Közoktatási Intézet.
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
Fenntarthatóság és káoszelmélet
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Oktatásfejlesztés Dr. Schiffer Csilla.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
A szaktanácsadó segítő szerepe
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
PRESSLEY RIDGE Program
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
A beiskolázás előkészítése
Az integrált terápiák elvének szakmai modelljei
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
Dr. Schiffer Csilla.  Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése  Azok alapján való csoportba sorolás gyakori 
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Dr. Schiffer Csilla. oktatás (tanulás)- fejlesztés Személyzet (tantestület)- fejlesztés szervezetfejlesztés A pedagógiai iskolafejlesztés rendszerének.
Dr. Schiffer Csilla. „reflektív tanításon olyan, a pedagógiai tevékenységet folyamatosan és tudatosan elemző gondolkodást és gyakorlatot értünk, mely.
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP /2/A SZOCIÁLIS KÉPZÉSEK FEJLESZTÉSE, SZAKEMBEREK ÉS ÖNKÉNTESEK KÉPZÉSE, TOVÁBBKÉPZÉSE ÉS KÉSZSÉGFEJLESZTÉSE, VALAMINT A HELYI FEJLESZTÉSI.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

Dr. Schiffer Csilla

Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel közvetíthető,  ha azt a gyakorlati szakemberek megfelelően alkalmazzák, és ezáltal megoldják a problémáikat,  előre jól tervezhető, prognosztizálható helyzetekben. A reflektív gyakorlat előnyös:  ha a helyzet komplex,  ha gyorsan új tudást igényel  ha több személyt be kell vonni a megoldásba  Előre nehezen tervezhető, és előre látható helyzetekben.

 „ami az elvárásoknak megfelel” (Kempfert-Rolff, )  Kinek az elvárásainak? Gazdasági elvárások – OECD, ENSZ, EU Társadalmi standardok – Salamancai ajánlások Helyi minőségfogalom – Iskolák!

ElőfeltételekElsődleges jelzések és folyamatok Eredmények Feltételek (Input)Oktatási intézmények minősége Tanítási és tanulási helyzetek minősége Rövidtávú hatások (Output) Hosszútávú hatások (Outcome) Struktúrák - Gazdasági - Anyagi - Személyi - Szociális- regionális - Támogató rendszerek Célok - Tanterv -Teljesítmény -Attitűd Magatartás Intézményi szint - Iskola alapelvei -Iskolavezetés - Kooperáció és koordináció - Személyzet- fejlesztés Tanítandók - Tanulási tartalmak és eszközök - A tanítás és tanulás minősége Tanulandók Oktatási célok - Teljesítmény - Attitűd - Magatartás - Szakmai siker - Társadalmi és szociális részvétel Szándékolt tanterv Megvalósuló tantervMegvalósult tanterv In. QuaSSU idézi Ditton 2000

oktatás (tanulás)- fejlesztés Személyzet (tantestület)- fejlesztés szervezetfejlesztés A pedagógiai iskolafejlesztés rendszerének összefüggései Kempfert Rolff 2005, 39

 A hazai szakirodalomban tanulásfejlesztésként is megjelenik (Bognár, 2003).  Az oktatásfejlesztés vagy tanulásfejlesztés elsősorban az osztálytermi szinttel foglalkozik, amely a tanulók eredményességének mérése által nyújtott visszajelzésekre épít. (Kempfert és Rolff, 2005)

Egy ország közoktatási rendszerének  reformja,  közoktatási innovációinak rendszer  pl. OM középtávú közoktatásfejlesztési stratégiája 2003,

 a differenciált oktatás bevezetése,  a kooperatív oktatás bevezetése,  a kéttanáros modell bevezetése (Papp, 1995)  programadaptációk (Gyermekek Háza program, Lépésről lépésre program)  módszeradaptációk

Inkluzív nevelés = tanítási módszerek megváltoztatása? nem az iskola működési folyamatait hassa át az inklúzió szemlélete az oktatás módszereit, a tanulást is!