Digitális tananyag fejlesztése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest New Technology Meetup Group Tárkányi Ferenc.
Advertisements

Készítette: Balogh Dóra
AZ EGRI VÁR ÉS ERŐDRENDSZER TURISZTIKAI ATTRAKCIÓINAK FEJLESZTÉSE
Ízeltlábúak törzse.
GÓLYÁK.
Kapcsolatok. Kapcsolat Kapcsolat: Két egyedtípus egyedelőfordulásai közötti viszony.
Interaktív táblák Bevezetés.
Az algoritmizálás oktatás egy lehetséges útja: Visual Basic
Web2 és a blogok. Mi az a web2? 1.Filozófia (tartalom) szabadság nyitottság közösség 2.Eszköz(készlet) egyszerűség integráció kompatibilitás mobilitás.
A Bükki Nemzeti Park Nagyfügedi Blogosok.
Évente csak egyszer, májusban költ, de ha a fészekalj elpusztul, újból költ. Az építés általában 4-6 napot vesz igénybe. A fészekanyagot mindkét madár.
Városlakó állatok.
Kis Balaton állatai.
Körös-Maros Nemzeti Park
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
Tigris.
Madarak a térségben.
A Tisza környékén élő madarak
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Készítette: Vomberg Fanni Virág
T.Gy. Beszedfelism es szint Beszédfelismerés és beszédszintézis Beszédjelek lineáris predikciója Takács György 4. előadás
Százlábuak.
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
A rendszerezés(szerény) alapjai
Nemdeterminisztikus és determinisztikus automaták didaktikai összehasonlítása Maróti György.
K ÉSZÍTETTE : S ZOBI C SONGOR F ELKÉSZÍTŐ TANÁR : D OROGI L ILLA I SKOLA : P IPACSVIRÁG M AGYAR - A NGOL K ÉT T ANÍTÁSI N YELVŰ Á LTALÁNOS I SKOLA I SKOLA.
Madarak Rigó Marcell 7.B Felkészítő tanár: Salamon Róza Dr.Török Béla Általános Iskola 1142 Budapest, Rákospatak u.101.
Egy egyszerű gép vázlata
Készítette: Rácz Imre Vince
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Madarak a lombok között
készítette: Lévai Gabriella 11.m
Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
A szerzői jog 2. Takács Béla Felhasznált irodalom Bednay Dezső: Gazdasági és üzleti jog LSI Oktatóközpont Budapest 2002.
A nyílméregbéka.
Grafikus tervezőrendszerek programozása 7. előadás.
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
A degu Tentamen prezentáció Szentendre, november Készítette: Kovács Eszter Anna (6.a) Szentendrei Református Gimnázium.
Természetvédelmi értéke: Ft
Pöttyös hátú Harkály Dendrocopos Leucotos
Web-programozás Lénárt Anett egyetemi adjunktus - PTE PMMK Rendszer- és Szoftvertechnológia Tanszék 1. Előadás Tananyag: A WWW A HTML nyelv alapjai.
Az algoritmuskészítés alapjai
A házityúk.
Földigiliszta.
HTML ÉS PHP (Nagyon) rövid áttekintés. ADATBÁZISRENDSZEREK MŰKÖDÉSI SÉMÁJA Felh. interakció DB Connector MySQL ? A gyakorlaton:
Havasi gyopár, zerge, szirti sas
A keresztcsőrű (Loxia curvirostra) Készítette: Nagy Ábel.
Madarak a mezőn fácán egerészölyv.
AUTOMÁTICO Fülemüle vagy csalogány dala.
A web site minősítése Források: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások: Dotkom Internet Consulting: Üzleti weboldalak elemzése,
Vörös László 7.a Kolibri.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
Bükki Nemzeti Park.
Cím elrendezés Alcím.
Csodálatos madárvilág
Cím elrendezés alcím.
Készítette: Blága Bence és Jenei Gréta 5.osztály
Tövisszúró gébics.
3. osztályban.
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
SÁRGARIGÓ.
Cím elrendezés alcím.
Cím Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
„Bakonyszentlászlói iskola fejlesztése”
Szűcsi Gáti tó.
Előadás másolata:

Digitális tananyag fejlesztése Sokan szinonim kifejezésként használják a digitális és az interaktív kifejezéseket, illetve jelzőket, különösen, amikor a tananyagokról beszélünk. Nézzük elsősorban a két jelző nagyon rövid, talán közérthető definícióját: Interaktív: Jelző olyan rendszerek leírására, amelyek kétirányú kommunikációra képesek, azaz viselkedésük és működésük nem előre meghatározott, hanem a felhasználói bevitel által befolyásolható, irányítható. Digitális: A latin digit szóból ered, valamely információnak számokkal meghatározható, felírható értékeinek halmazát jelenti. Gyakorlati megközelítésben a számítógépen feldolgozott tartalmakat digitális tartalomként aposztrofáljuk. Takács Attila

A digitális tartalmakat alapvetően négy típusba sorolhatjuk Statikus digitális tartalmak Prezentációs digitális tartalmak Interaktív digitális tartalmak Kollaboratív digitális tartalmak

Statikus digitális tartalmak Az előre elkészített tartalom, az indításon és a megállításon kívül más beavatkozásra nem igazán nyílik lehetőség. Ezek lehetnek egy begépelt, vagy éppen beszkennelt szöveg, képek térképek, de ide sorolnám a diafilmeket, mozgófilmeket, hangfájlokat stb. Jellemzőjük: Általában az analóg média digitalizálásával készültek. Az előre elkészített tartalom lejátszható, az indításon és a megállításon kívül más beavatkozásra nem igazán nyílik lehetőség.

Prezentációs digitális tartalmak Előadásunkat kíséri, illusztrálja, színesebbé teszi. Bizonyos interakcióra képesek (választás, elágazás). Legegyszerűbb példa erre, egy valamilyen prezentáció-készítő programmal készített anyag, amely előadásunkat kíséri, illusztrálja, színesebbé teszi. Valamilyen digitális szerkesztőeszközzel, szoftverrel készültek, számítógépes felhasználásra. Több multimédiás elemet tartalmazhatnak (kép, hang, animáció stb.)

Steven Paul „Steve” Jobs (San Francisco, Kalifornia, 1955. február 24 Steven Paul „Steve” Jobs (San Francisco, Kalifornia, 1955. február 24. – Palo Alto, Kalifornia, 2011. október 5.) az Apple elnöke, korábbi vezérigazgatója, az informatikai és a szórakoztatóipar ismert alakja. Sokan tartják a számítástechnika egyik úttörőjének, aki meglátta a lehetőséget a grafikus felhasználói felületben (GUI) és az egérben, mellyel egy Xerox PARC--bemutató alkalmával találkozott. Jobs irányítása alatt fejlesztette ki az Apple Computer a cég egyik fő termékét, az Apple Macintosh számítógépet, valamint az iPhone okostelefont és iPad táblagépet.

Interaktív digitális tartalmak Interaktívak, a felhasználó beavatkozása nélkül a folyamat gyakran nem lejátszható, és nem értelmezhető. A multimédiás elemek túlsúlya, minimális szöveg kíséretében. Általában valamely interaktív tábla bemutató készítő szoftverével, vagy programozással készített tábla-független anyag, tananyag. Jellemzőjük: Mindenekelőtt interaktívak, a felhasználó beavatkozása nélkül a folyamat gyakran nem lejátszható, és nem értelmezhető. A multimédiás elemek túlsúlya, minimális szöveg kíséretében. Gyakran a tanulás és mérés összekapcsolódik a feldolgozás során.

Kollaboratív digitális tartalmak A kollaboráció lényege, hogy a felhasználó a meglévő tartalomnak nem csak használója, hanem fejlesztője is. Az internet, mint kommunikációs csatorna megteremtette a kollaboráció lehetőségét. A kollaboráció rövid lényege, hogy a felhasználó a meglévő tartalomnak nem csak használója, hanem fejlesztője is lehet. (pl.: Wikipedia)

Milyen a jó digitális tananyag?

Tankönyv független Először is legyen tankönyv független, így bármely tankönyvcsaládhoz használható, nem gátolja a tankönyvkiadó váltást. Nem tankönyvet tanítunk, hanem gyerekeket. A tankönyv is egy eszköz, mint az interaktív tananyag, valamint bármely szemléltető eszköz

Szoftver független Legyen tábla és szoftver független, azaz minden típusú interaktív táblán használható legyen és az operációs rendszeren kívül semmilyen különleges szoftver meglétét ne követelje.

Felhasználó barát Legyen felhasználó barát, egyszerűen kezelhető, ne kelljen külön betanulni hozzá, segítse és ne gátolja a tanórán a pedagógust. Az interakciók segítsék a pedagógiai célokat, ne csak úgynevezett „csili-vili” szerepük legyen. A játékosság, játszva tanulás ne keveredjen a gyermetegséggel, bugyutasággal

Szakmailag hiteles Utoljára, de nem utolsó sorban legyen szakmailag hiteles és jól be lehessen illeszteni a tanítás-tanulási folyamatba.

Szerkesztő programok

Audacity Az ingyenes hangszerkesztő kiváló tulajdonságokkal rendelkezik: wav, mp3, oggtámogatás, 26 beépített effektus. Tetszőleges csatornákat használhatunk, ezeket vághatjuk és összeilleszthetjük, keverhetjük. Egyéb lehetőségek: spektrum- és frekvenciaanalizáló, valamint kiváló hangdigitalizáló.

Movie Maker Videók és fényképek kombinálása A Windows Live Movie Maker segítségével a számítógépén vagy fényképezőgépén található fényképekből és videókból hozhat létre filmeket. Egyszerű szerkesztés A Movie Maker speciális effektusaival és témáival igazán kiemelkedő filmeket készíthet. A filmek szerkesztése pofonegyszerűvé vált, a jeleneteket, állóképeket és áttűnéseket csak a megfelelő helyre kell húzni. Az automatikus filmkészítési szolgáltatással a Movie Maker alkalmazásra bízhatja a film létrehozását.

PhotoScape Az ingyenes program tucatnyi lehetőséget tartogat, amikkel fotóinkat, képeinket nyomtathatjuk, átméretezhetjük, szerkeszthetjük, vagy retusálhatjuk. A bejelentkező oldalon választhatjuk ki az elvégezendő műveleteket: szerkesztés, nyomtatás, animáció, képlopás, képnéző stb.. A képnézőben képátalakítást, képbemutatást találunk. A szerkesztőben átméretezéseket, crop, filterek, szűrők, képkeretek, szövegek elhelyezése található. (teljes lista: Contrast, Auto Level, Auto Contrast, Whitebalance, Curves, Sepia, Negative, Sharpen, Blur, Noise Reduction, Vignetting, Bloom, Gradient, Texture, Fisheye, Clipart, Balloon, Text, Figures, Crop, Red Eye Removal, Mosaic).

KompoZer A KompoZer, a szabadon használható NVU utóda, azaz egy szabad HTML-Editor. Saját honlapot akarsz építeni, és HTML-kódokról nincsenek ötleteid? Akkor a KompoZer a programod! Neked csak írnod kell egy szöveget, képeket kell hozzáadnod, kapcsolatokat kell létrehoznod, mindezt egy kicsi dialógusablakban. Ott van egy opció olyan embereknek is, akiknek a HTML-re vonatkozó magasabb tudásuk van. Igazán könnyen kezelhető, független a HTML-tudástól.

OpenOffice

Prezi PREZI: egy hazánkban kifejlesztett egyedülálló prezentációs szoftver, mely hatásosan és hatékonyan képes a rész és egész kapcsolatát, struktúrát, fókuszt mutatni egy prezentációban.

Rakjuk össze az elemeket!

Fekete rigó (Turdus merula) a madarak osztályának verébalakúak (Passeriformes) rendjébe és a rigófélék (Turdidae) családjába tartozó faj. Szép énekével kellemes hangulatot teremt erdeinkben, sőt ma már akár a városokban is. Testhossza 24-25 centiméter,  szárnyfesztávolsága 34–38 centiméter, súlya 80–120 gramm. Csőre sárga, szeme fekete, lábai barnák. A hím fekete, a tojó barnás színű, a fiatalok az első vedlésig pettyezett mintájúak

Köszönöm a figyelmet!