VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
ISO/DIS 9001:2014 ELŐZMÉNYEK ISO 9004:2009 ANNEX SL ISO/DIS 9001:2014
ISO 9004:2009 1. Alkalmazási terület 2. Rendelkező hivatkozások ISO/DIS 9001:2014 ISO 9004:2009 1. Alkalmazási terület 2. Rendelkező hivatkozások 3. Szakkifejezések és meghatározásuk 4. A szervezet tartós sikerének irányítása A szervezet környezete Érdekelt felek, igények és elvárások
6. Gazdálkodás az erőforrásokkal ISO/DIS 9001:2014 5. Stratégia és politika A stratégia és a politika kialakítása A stratégia és a politika lebontása A stratégia és a politika kommunikálása 6. Gazdálkodás az erőforrásokkal A szervezet munkatársai Szállítók és partnerek Infrastruktúra Munkakörnyezet
8. Figyelemmel kísérés, mérés, elemzés és átvizsgálás ISO/DIS 9001:2014 7. Folyamatirányítás Folyamattervezés és szabályozás A folyamattal kapcsolatos felelősségi kör és hatáskör 8. Figyelemmel kísérés, mérés, elemzés és átvizsgálás Kockázatfelmérések és kockázatkezelések, Benchmarking Önértékelés 9. Fejlesztés, innováció és tanulás
ISO/DIS 9001:2014 ANNEX SL
ANNEX SL (ISO 9001 is) 1. Alkalmazási terület ISO/DIS 9001:2014 ANNEX SL (ISO 9001 is) 1. Alkalmazási terület 2. Rendelkező hivatkozások 3. Szakkifejezések és meghatározásuk 4. Szervezet és környezete 5. Vezetés 6. Tervezés (MIR) 7. Támogatás 8. Működtetés 9. Teljesítményértékelés 10.Fejlesztés
ANNEX SL nem szabályozza ISO/DIS 9001:2014 ANNEX SL nem szabályozza Dokumentált eljárás Vezetés képviselője Megelőző tevékenység Kézikönyv
ANNEX SL újdonságok Érdekelt felek Vezetői képesség Kockázatok ISO/DIS 9001:2014 ANNEX SL újdonságok Érdekelt felek Vezetői képesség Kockázatok Dokumentált információ
4. A szervezet és környezete 4.1 A szervezet környezetének megértése ISO/DIS 9001:2014 ISO/DIS 9001:2014 4. A szervezet és környezete 4.1 A szervezet környezetének megértése A szervezet környezete, üzleti környezet: Belső és külső tényezők és feltételek kombinációja, amelyek hatással lehetnek egy szervezet termékeivel, szolgáltatásaival és befektetéseivel, valamint érdekelt feleivel kapcsolatos meg közelítésére.
4.2 Az érdekelt felek igényeinek és elvárásainak megértése ISO/DIS 9001:2014 4.2 Az érdekelt felek igényeinek és elvárásainak megértése Személy vagy szervezet aki/amely hatással lehet egy döntésre vagy tevékenységre, akit/amelyet befolyásol, vagy saját maga úgy érzi, hogy befolyásol egy döntés vagy tevékenység.
Érdekelt felek – Kik lehetnek ISO/DIS 9001:2014 Érdekelt felek – Kik lehetnek Igények és elvárások – Mik lehetnek Ügyfelek Szolgáltatás minősége, határidők tartása, teljesítőképesség fokozása Tulajdonosok Átláthatóság Költségkeret biztosítása, hatékony felhasználása erőforrások hatékony felhasználása A szervezet munkatársai Jó munkakörnyezet, Biztos munkahely Megbecsülés, jutalmazás Életpálya modell biztosítása Szállítók és partnerek Kölcsönös előnyök, állandóság (minőség) Társadalom Etikus viselkedés Környezetvédelem, Megfelelés a jogszabályi és egyéb szabályozó követelményeknek
4.3 A minőségirányítási rendszer alkalmazási területének meghatározás ISO/DIS 9001:2014 4.3 A minőségirányítási rendszer alkalmazási területének meghatározás külső és belső tényezők lényeges érdekelt felek követelményei a szervezet termékei és szolgáltatásai 4.4 A minőségügyi rendszer és folyamatai
5. Vezetés 5.1 Vezetői képesség és elkötelezettség 5.2 Minőségpolitika ISO/DIS 9001:2014 5. Vezetés 5.1 Vezetői képesség és elkötelezettség 5.2 Minőségpolitika 5.3 Szervezeti szerepek, felelősségek és hatáskörök
Kockázat: a bizonytalanság hatása egy várt eredményre (+/-) ISO/DIS 9001:2014 6. Tervezés 6.1. A kockázatok és lehetőségek 6.2 Minőségcélok és az elérésük megtervezése Kockázat: a bizonytalanság hatása egy várt eredményre (+/-) Jogi kockázat Technológiai kockázat Emberi tényező kockázata Külső kockázat (Ld. ISO 31000:2009)
Kockázatértékelés területei: ISO/DIS 9001:2014 Kockázatértékelés területei: Piackutatás Üzlet Termék Pénzügy Technológia Információ Tényleges végrehajtás
ISO/DIS 9001:2014 A kockázatok és lehetőségek meghatározásának követelménye a következő fejezetekben van jelen: 4.4. A minőségirányítási rendszer folyamatai 5.1.2. Vevőközpontúság 6.1. A kockázatokkal és lehetőségekkel kapcsolatos tevékenységek 8.5.5. Kiszállítás utáni tevékenységek 9.3. Vezetőségi átvizsgálás
7. Támogatás 7.1 Erőforrások 7.2 Felkészültség 7.3 Tudatosság ISO/DIS 9001:2014 7. Támogatás 7.1 Erőforrások 7.2 Felkészültség 7.3 Tudatosság 7.4 Kommunikáció
7.5 Dokumentált információ dokumentált információ: ISO/DIS 9001:2014 7.5 Dokumentált információ dokumentált információ: amit egy szervezetnek felügyelet alatt kell tartania és meg kell őriznie, valamint az adathordozó ami azt tartalmazza.
A szervezet minőségirányítási rendszerének tartalmaznia kell: ISO/DIS 9001:2014 A szervezet minőségirányítási rendszerének tartalmaznia kell: a) a szabvány által megkövetelt dokumentált információkat; és b) azokat a dokumentált információkat, amelyeket a szervezet, mint szükségeseket határoz meg a minőségirányítási rendszer eredményességéhez
Kötelező dokumentált információ ISO/DIS 9001:2014 Kötelező dokumentált információ 4.3. A minőségirányítási rendszer alkalmazási területének meghatározása 4.4. A minőségirányítási rendszer és folyamatai 5.2. Minőségpolitika 6.2. Minőségcélok és az elérésük megtervezése 7.1.5. Megfigyelő és mérőeszközök 7.2. Felkészültség
8.1. Működéstervezés és felügyelet ISO/DIS 9001:2014 8.1. Működéstervezés és felügyelet 8.2.3. A termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos követelmények átvizsgálása 8.3. Termékek és szolgáltatások tervezése és fejlesztése 8.4. A kívülről biztosított termékek és szolgáltatások felügyelete 8.5.2. Azonosítás és nyomonkövethetőség 8.5.6. Változáskezelés
8.6. A termékek és szolgáltatások kibocsátása ISO/DIS 9001:2014 8.6. A termékek és szolgáltatások kibocsátása 8.7. A nem megfelelő folyamat kimenetek, termékek és szolgáltatások felügyelete 9.1. Figyelemmel kísérése, érés,elemzés és értékelés 9.2. Belső audit 9.3. Vezetőségi átvizsgálás 10.2. Nemmegfelelőség és helyesbítő tevékenység
8. Működés 8.1, Működéstervezés és felügyelet ISO/DIS 9001:2014 8. Működés 8.1, Működéstervezés és felügyelet 8.2. A termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó követelmények meghatározása 8.3. Termékek és szolgáltatások tervezése és fejlesztése 8.4. A kívülről biztosított termékek és szolgáltatások felügyelete 8.5. A termék előállítása és szolgáltatás nyújtása 8,6. A termékek és szolgáltatások kibocsátása 8.7. A nem megfelelő folyamat kimenetek, termékek és szolgáltatások felügyelete
9. Teljesítményértékelés ISO/DIS 9001:2014 9. Teljesítményértékelés 9.1 Figyelemmel kísérés, mérés, elemzés és értékelés 9.2 Belső audit 9.3 Vezetőségi átvizsgálás
10.1 Általános követelmények ISO/DIS 9001:2014 10. Fejlesztés 10.1 Általános követelmények 10.2 Nem megfelelőség és helyesbítő tevékenység 10.3 Folyamatos fejlesztés
vevői elégedettségről, minőségtervekről, ISO/DIS 9001:2014 lSO 10000-es útmutató szabványok minőségirányítási rendszer bevezetésének támogatására (1-19): vevői elégedettségről, minőségtervekről, minőségirányításról a projektekben, konfigurációkezelésről, mérési folyamatokról mérőberendezésekről, dokumentálásról, minőségirányítás pénzügyi és gazdasági előnyeiről,
statisztikai módszerekről, ISO/DIS 9001:2014 képzésről, statisztikai módszerekről, munkatársak bevonásáról és felkészültségéről (kompetenciájáról), minőségirányítási rendszerek tanácsadónak kiválasztásáról, irányítási rendszerek auditálásáról
2014. : DIS Nemzetközi szabványtervezet (Draft International Standard) ISO/DIS 9001:2014 2014. : DIS Nemzetközi szabványtervezet (Draft International Standard) 2015. február : FDIS Végleges nemzetközi szabványtervezet (Final Draft International Standard) 2015. szeptember: Közzététel