A fogyatékkal élő célcsoportba tartozó projektek bemutatása, monitoring tapasztalatok HU Phare program,zárókonferencia Budapest,2004.október 4 Előadó:Lechnerné Vadász Judit.
A projektek bemutatása Cél:Mozgáskorlátozottak call centeres képzése, foglalkoztatása távmunkában és hívásközpontokban Helyszín : Észak-magyarországi régió,Ózd és Miskolc városa Kedvezményezett: Mozgáskorlátozottak Ózd Városi Egyesülete (MOVE) :HU Fóliázott 3D marású MDF ajtófrontok tervezése és gyártása sérültekkel Dél-magyarországi régió, Szeged Szegedi Mozgássérültek Alternatív Egyesülete (SZMA) HU
A konzorciumok Mozgássérültek Ózd Városi Egyesülete Mozgássérültek és Barátaik Miskolc Városi Egyesülete Contact Stúdió Kft UD URBAN DEVELOPMENT Városfejlesztési Holding Kft Contact Computer Kft Szegedi Mozgássérültek Alternatív Egyesülete Perdix Kft MIOK Kft,Szeged
A programok I. A célcsoport:15 fő súlyosan megváltozott munkaképességű (fogyatékos) személy 3 fő ffi-12 fő nő A képzési programot befejezte: 15 fő számító gépkezelői vizsgát tett és call center kezelői ismereteket szerzett 15 fő 12 fő súlyosan megváltozott munkaképességű (fogyatékos)személy 7 ffi-5 nő 12 fő faipari gépmunkás vizsgát tett és kiegészítő képzésekben vett részt 10 fő
A programok II Beruházási cél: szélessávú, szolgáltatásra alkalmas telefonhálózat kiépítése, call center kialakítása, felszerelése két telephelyen (Ózd- Miskolc) Megvalósulás: a program végére, tervek szerint Az MDF ajtófrontok gyártására új üzem bérlése, kialakítása, egyedi faipari gépek beszerzése, telepítése a program végére, tervek szerint
Foglalkoztatás A foglalkoztatási alprogram jellege: munkatapasztalat szerző részvétel 100 %os továbbfoglalkoztatás: a konzorciumi partnernél(Contact Computer) kiválás:1 fő eü ok miatt, (pótlása megtörténik) munkatapasztalat szerző részvétel 100 %os a konzorciumi partnernél (PERDIX Kft) 1 fő eü ok miatt, 1 fő nyílt munkaerőpiaci munkahelyváltás miatt (pótlás megtörténik)
A menedzsment Korábbi pályázati tapasztalattal rendelkező civil szervezet és a projekt egészét közös célként kezelő gazdasági partnerek A két telephely egyensúlyára törekvő munkaszervezés, közös konfliktus kezelés, a célnak megfelelő személyi feltételek Pályázati tapasztalattal rendelkező főpályázó, kezdő és a projekt alatt változó menedzsment szűkre tervezett menedzsment kapacitás a megvalósítás alatt jó, konfliktusok megoldására törekvő együttműködés
Fenntarthatóság I Korszerű informatikai szolgáltatás, kistérségben helyzeti előny menedzsment közös problémamegoldó képessége a megvalósítás szakaszában is fennmarad Piacon jelen lévő foglalkoztató, célszervezetként a célcsopor foglalkoztatásában többlet érdekeltség egymást ismerő, a fogyatékos ügyben együtt dolgozó személyek
Fenntarthatóság II Multiplikálható A call centeres képzés módszertana, tananyaga, a projekt együttműködésének tapasztalatai, a távmunkahelyek hálója A program egyedi jellege miatt nem multiplikálható
Tanulságok A fogyatékos emberek munkavállalóként nagy feladat tudatról és közösségi problémamegoldó képességről tettek tanubizonyságot a projekt menedzsment feladatra épülő összetétele és munkakapcsolata a siker alapfeltétele a program elemeihez igazodó több elemű monitoringra is szükség lehet Humán program időkorlátai között infrastruktúra fejlesztésére tervezett ütemben nincs mód a célcsoport zárt keretek közti foglalkoztatását a program közösségépítő elemei megalapozzák, a foglalkoztató szervezetébe való teljes integráció elemei a későbbiekben célként megfogalmazhatóak.