A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, 2014. szept. 19-20. Dr. Polonkai Mária a.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Advertisements

„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Magyar Tehetséggondozó Társaság
A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
Pályaválasztás 2014/15.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
FELVÉTELI tájékoztató
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
Tehetségpont létrehozása
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Beiskolázási tájékoztató december
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
A kerettantervek fejlesztése
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ 2012/2013-as tanév. Iskolaszerkezetünk 1.Négy évfolyamos – általános tantervű 2.Öt évfolyamos – nyelvi előkészítő (1+4) – HHAJTP.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
A pedagógus-továbbképzések helyzete és lehetőségei
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
A szaktanácsadó segítő szerepe
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Készítette: Kocsis Erzsébet
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Iskolai tehetséggondozó tevékenység az online kérdőíves felmérés tükrében Sági Matild.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
Az Arany János Tehetséggondozó Program szerepe a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tehetséggondozó munkájának pedagógiai, módszertani fejlesztésében.
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
VIZSGÁZÓK SZÁMA Tantárgy neve Közép- szinten Emelt szinten matematika magyar nyelv.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Kétszintű érettségi.
Felvételi tájékoztató
Középiskolás éveim Fekete Eszter
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Érettségi eredmények 2017.
magyar nyelv és irodalom
Kétszintű érettségi 2018 május
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Előadás másolata:

A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a MTT alelnöke

A MTT célkitűzése : - ismerje, összefogja, szervezze, koordinálja mindazokat az intézmények működését, melyek fontos feladatuknak tekintik a tehetséges gyermekek nevelését, képzését; - szakmai segítséget nyújtson a partnereknek, a hozzá fordulóknak, akik a tehetségnevelés gyakorlati megvalósulásán fáradoznak.

I évi I. törvény a közoktatásról 1993-ban megjelent a közoktatási törvény, 1995-ben kiadták a Nemzeti alaptantervet, 1996-ban megalkották a magyar közoktatás távlati fejlesztési koncepcióját. Aktuálissá vált az iskolai tehetségnevelési program kidolgozása, amelyben megfogalmazódnak a tehetségfejlesztés hosszú távú céljai és rövidtávú programjai.

1997 szeptemberében az MKM felkérte a MTT-t, hogy készítse el „A tehetségnevelés távlati fejlesztési programját”. A tehetségnevelés tartalma: - átfogó programmal rendelkező bázisiskolák, iskolák, tehetséggondozó kollégiumok, iskolaszövetségek, nevelőintézetek nyújtsanak segítséget programjaikkal; (gazdagítás, dúsítás --- átvehető, adaptálható programok) - szakemberek felkészítése, pedagógusok képzése, továbbképzése, szülőkkel való foglalkozások, egyéni fejlesztések;

- szolgáltatások megszervezése, pl. tehetség-felismerésre, tehetségfejlesztésre, speciális programok megszervezésére; - Tehetséggondozó Központ kialakítása ( Budapest után, Debrecen, Kecskemét, Győr); - kutatások feltételeinek megteremtése, az eredmények hasznosítása.

A tehetségnevelés strukturális szabályozásának kialakítása; - Tehetség Koordinációs Tanács, - Kutatások, - Szolgáltatások, - Képzés továbbképzés, - Bázisiskolák, más intézmények.

A tehetségnevelés strukturális szabályozásának felépítése A Tehetség Koordinációs Tanács MKM. MTT, választott személyek Nemzetközi kapcsolatok MTT, civil szervezetek. alapítványok, Szolgáltatások Teh. Közp., Ped. Int. Kutatások Kutatóintézetek, egyetemek, főiskolák, Képzés, továbbképzés egyetemek, főiskolák, Ped. Int., TK, Bázisiskolák Fenntartók,iskolák, koll. TANULÓK

2. képzés- továbbképzés 3. fenntartó- iskola-szülő Hazai tehetségnevelési modell 1. kutatás

1.Kutatás - tehetségdiagnosztika, - hatásvizsgálati módszerek, - hatásvizsgálati eredmények felhasználása, - fejlesztő programok, 2. Képzés, továbbképzés - fejlesztő programok készítése, - tanácsadás gyermekeknek, szülőknek, - felkészítés az önismeretre, személyiségfejlesztésre, - felkészítés a tanulásmódszertan, komm.- fejlesztő foglalkozásra,

3. Fenntartó – iskola – szülő - regionális tehetséggondozó központok létrehozása, - szakkörök, önképzőkörök működtetése, - iskolai programok támogatása, - táborok tervezése, - egyéni fejlesztés (mentorálás), - egyéni tanácsadás szülőknek, - szülők felkészítése a tehetséges gyerekek nevelésére.

II. Az Oktatási Minisztérium 1999-ben a MTT-ot kérte fel az AJTP tartalmi kidolgozásában való közreműködésre Az AJTP alapvető céljai: a tudás tekintélyének visszaállítása; az esélyteremtés, vagyis a különböző szociális, kulturális gazdasági háttérrel rendelkező szülők gyermekeinek egyenlő esélyeket biztosító oktatási rendszer és támogatási rendszer kialakítása; a tehetséggondozás; valamint az oktatás tartalmának korszerűsítése, minőségének fejlesztése.

A 9/AJTP előkészítő év iskolai óraterve, majd kerettanterve: ◦ magyar nyelv és irodalom; ◦ matematika; ◦ angol nyelv; ◦ német nyelv; ◦ informatika; ◦ testnevelés; ◦ komplex humán tárgyak; ◦ természettudományi alapismeretek; Arany János-i blokk: - önismeret, - tanulásmódszertan és kommunikáció.

A 12. évfolyam végére elérendő cél a tanulók számára: - középfokú C típusú nyelvvizsga angol és/vagy másik idegen nyelvből; - ECDL vizsga; - gépjárművezetői engedély megszerzése; - sikeres egyetemi, főiskolai felvételi vizsga.

Kerettantervek a Halmozottan Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Kollégiumi Program 9/AJKP évfolyama számára magyar nyelv és irodalom matematika angol/német nyelv dráma testnevelés patrónusi foglalkozás természetismeret informatika életpálya-építés művészetek tanulásmódszertan társadalomismeret

OM felkérés tehetséggondozó kerettantervek elkészítésére 1. magyar nyelv és irodalom 2. történelem 3. matematika 4. biológia 5. kémia 6. fizika

2014-ben az EMMI kérése volt, helyezzük el az AJP-okat a magyar köznevelési rendszerben