Az országos mérések megújult rendszere

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Advertisements

A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása
A tanári munka értékelése
„Ezt egy életen át kell játszani”
Az országos mérések megújult rendszere
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz LászlóOktatási Hivatal Magyar Termék Nagydíj.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
TIMSS 2007.
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
2010 évi országos kompetenciamérés elemzése Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „Az egyetlen dolog, ami rosszabb annál, hogy beszélünk róla,
A ÉVI KOMPETENCIAMÉRÉS FIT- JELENTÉSEINEK ÚJ ELEMEI Balázsi Ildikó.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Középpontban a fejlődés
. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást.
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2012 Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Kompetenciamérés értékelése 4. osztály 2008 Gönczy Pál Általános Iskola.
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
A tanulói jelentés.
Statisztikai alapfogalmak
Kérdések 1. Miért kell olyan sokat várni az eredményekre a mérés után?
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
BEVEZETŐ.
FIT elemző szoftver: Kinek és miért?
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Telephelyi jelentés A telephelyi jelentés nyújtja a legrészletesebb képet az eredményekről és a tanulói összetételről. Nem csupán egy mérőszámot közöl,
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
A közoktatás és az OKKR Dr. Horváth Zsuzsanna és Ütőné Dr. Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Kompetenciamérés Kompetenciamérés Matematika 6. évfolyam.
Országos kompetenciamérés 2014
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A 2014/15-ös tanév mérései Nemzetközi szint: PISA mérés (15 éves tanulók.) Országos mérések: A köznevelési törvény, a 20/2012 (VIII.31.)EMMI rendelet,
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,27. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,41 A legalacsonyabb átlag: 3,6. Nyolc osztály teljesített a négyes.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Új skála – új lehetőségek
Iskolafejlesztési lehetőségek: utak és dimenziók OFI, január 27.
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Általános iskola eredménye, értékelése
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Országos Kompetencia Mérés 2011
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

Az országos mérések megújult rendszere Pongrácz László Oktatási Hivatal Közoktatás-értékelési Programok Főosztálya főosztályvezető

Közoktatás-értékelési programok PIRLS (szövegértés (5)) TIMSS (matematika, természettudomány (4)) PISA (szövegértés, matematika, természettudomány (3)) Diagnosztikus célú készség és képességmérések Országos kompetenciamérések 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. Kompetencia alapú középfokú központi írásbeli vizsgák (anyanyelv, matematika) Kétszintű érettségi vizsgarendszer A programok nyilvános anyagai megtalálhatók a www.oh.gov.hu honlapon

Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb, ismert tényezők hatását kiküszöbölve) Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Iskolai háttérkérdőív Tanulói háttérkérdőív Korábbi eredmények Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények (átlag) Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, eloszlások (osztályonkénti eredmények) Létszám és tanulói rétegadatok (SNI, BTM, HHH)

A megújulás szalmai alapjai

A hídfeladatok segítségével! A CORE mérés segítségével Új, egységes képességskálák 10. évfolyam Szövegértés 8. évfolyam 6. évfolyam 2008 A hídfeladatok segítségével! 2009 2010 A CORE mérés segítségével

Egységes skála mindhárom évfolyamra Mindhárom évfolyam Core-tesztjeinek feladatai évről évre változatlan titkos kb. 3000 tanuló írja meg

Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb, ismert tényezők hatását kiküszöbölve) Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Iskolai háttérkérdőív Tanulói háttérkérdőív Korábbi eredmények Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények (átlag) Egységes skálán Osztályzatok-eredmények Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, eloszlások (osztályonkénti eredmények) Létszám és tanulói rétegadatok (SNI, BTM, HHH) BTM adatok

Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb, ismert tényezők hatását kiküszöbölve) Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Iskolai háttérkérdőív Tanulói háttérkérdőív Korábbi eredmények Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények (átlag) Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, eloszlások (osztályonkénti eredmények) Létszám és tanulói rétegadatok (SNI, BTM, HHH)

A családi háttér és a teljesítmény kapcsolata, szociokulturális háttérkompenzáló hatás + -

Országos jellemzők…

Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb, ismert tényezők hatását kiküszöbölve) Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Iskolai háttérkérdőív Tanulói háttérkérdőív Korábbi eredmények Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények (átlag) Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, eloszlások (osztályonkénti eredmények) Létszám és tanulói rétegadatok (SNI, BTM, HHH)

A tanulók egyéni fejlődése

Egy tanulságos példa Az osztálytársak Az átlagos fejlődés görbéje Tanulók az országban A tanuló

Telephelyi szinten

A telephely tanulóinak fejlődése Egy-egy tanuló fejlődése az átlagostól jelentősen eltérhet!

Átlagosan és osztályonként

Országos szinten 6-ról 8-ra

Országos szinten 8-ról 10-re

Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb, ismert tényezők hatását kiküszöbölve) Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Iskolai háttérkérdőív Tanulói háttérkérdőív Korábbi eredmények Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények (átlag) Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, eloszlások (osztályonkénti eredmények) Létszám és tanulói rétegadatok (SNI, BTM, HHH)

A tanuló eredményét befolyásoló tényezők Alapvető képességek, IQ, tehetség A pedagógusok munkája Nem A szülők iskolai végzettsége Az iskolai környezet A tanuló eredménye Kulturális háttér Egyéb környezeti hatások Motiváció, önbizalom, attitűdök Szociális helyzet

Az iskolától független eredményt befolyásoló tényezők, amelyek ismertek A két érték különbsége a modellben figyelembe vett tényezőktől független része az eredménynek A 2008. évi eredmény Az iskola típusa és a településtípus A kulturális háttér (könyvek száma) A tanuló tényleges 2010. évi eredménye A tanuló becsült 2010. évi eredménye A vele egy osztályban és telephelyen tanulók szüleinek végzettsége Nem A család anyagi helyzete (vagyontárgyak száma) A szülők iskolai végzettsége A vele egy osztályban és telephelyen tanulók 2008-as eredménye

A tényleges eredmény jobb, mint a modell alapján becsült A tényleges eredmény gyengébb, mint a modell alapján becsült

Hozzáadott pedagógiai érték ek

Hozzáadott pedagógiai érték Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása a korábbi eredményekhez képest Az iskola „saját” fejlesztő hatása a komplex modell alapján

Egy iskola…10. évfolyam…matematika

Egy iskola…10. évfolyam…matematika 12:13 11:16

Használjuk egyre jobban a mérési rendszer szolgáltatásait! Érdemes!