1.29 EURÓPAI POSZTMODERN FILM Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Európai posztmodern film A nyolcvanas években két fontos irány alakult ki az európai filmben: Angol barokk Peter Greenaway Derek Jarman Francia újromantika Luc Besson Jean-Jacques Beineix Leos Carax
Angol barokk Az angol barokk a hagyományra épít, és ezzel folytat egy ívet. A magas művészeteken belül a társművészeti kapcsolatokat helyezi előtérbe: a festészet, az építészetet, a zenét.
Az angol barokk filmjei Peter Greenaway: A rajzoló szerződése (1982) Peter Greenaway: A szakács, a tolvaj, a feleség és a szeretője (1989) Peter Greenaway: Párnakönyv (1996) Peter Greenaway: Nyolc és fél nő (1999) Derek Jarman: Caravaggio (1986) Derek Jarman: Anglia alkonya (1988) Derek Jarman: Kert (1990) Derek Jarman: Wittgenstein (1993)
Francia újromantika Referenciája a kortárs popkultúra, kortárs zene, new wave, pop A filmes elődöket fontosnak tartja A műfajiság fontos Műfajkeveredést, műfajok átiratait, újrairatait figyelhetjük meg.
Francia újromantika főbb filmjei Luc Besson: Az utolsó harc (1983) Luc Besson: Metro (1985) Luc Besson: A nagy kékség (1988) Luc Besson: Nikita (1990) Jean-Jacques Beineix: Betty Blue (1986) Leos Carax: Boy meets Girl (1984) Leos Carax: Rossz vér (1986) Leos Carax: A Pont-Neuf szerelmesei (1991)
Peter Greenaway: A rajzoló szerződése (1982) 01:44:00
vége