A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Advertisements

TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Információs irodák menedzsmentje Szegedi Tudományegyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
„A szociálpolitikus és szociális munkás képzés megújítása az ELTE és a BCE együttműködésében (SZOCMEG)” TAMOP /2/A/KMR-0043 A projekt az Európai.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Szegedi Tudományegyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Dr. Illésné Dr. Kovács Mária Borbás Emese
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Desztináció-marketing
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar „Gyakorlatorientált képzési programok kidolgozása a turisztikai desztináció menedzsment és a kapcsolódó ismeretanyagok oktatására” TÁMOP /1/A projekt Regionális turisztikai menedzsment /BSc/ /Differenciált szakmai ismeretek modul/ Kooperáció és integrációmanagement /A tantárgy neve/

Előadás témakörei A desztináció mint virtuális vállalat

ELŐADÁS ANYAGA A szolgáltatói szektorban egyre gyakoribb, hogy nem egyes vállalatok, hanem vállalat-hálózatok hoznak létre szolgáltatásokat Ezekben egymástól független vállalatok állítanak elő vagy visznek közösen piacra szolgáltatástermékeket Az olyan vállalati hálózatokat, amelyek a közös források alapján különösen szoros kooperációban működnek, ezért a közös források vagy magkompetenciák továbbfejlesztéséhez közös stratégiai tervezést igényelnek, virtuális vállalatoknak nevezzük Jogilag önálló, de gazdaságilag egymástól függő Két alapvető irányultságuk jellemzi létrehozásukat: - a források quasi externalizálása (kiszervezés: bizonyos kompetenciák kiszervezése, de a velük való további együttműködés>repülőtársasából kiszerveződik a karbantartás) - a források quasi internalizálása, melynek révén a vállalkozások a kooperációnak köszönhetően új kompetencia-területeket nyitnak meg, hogy komplexebb problémamegoldásokra legyenek képesek (pl. különböző megoldásokat fejlesztő IT-cégek)

ELŐADÁS ANYAGA A desztinációk valójában virtuális vállalatok A desztinációkban a szolgáltatásokat épp ilyen, egymástól jogilag független vállalkozások nyújtják Számtalan közös forrás felett rendelkeznek, pl.: - közös image vagy márka - közösen kifejlesztett, hagyományos tudás, ami gyakran ölti magára a térséghez, illetve a desztinációhoz kötődő magkompetenciák formáját - közös természeti források - közös infrastrukturális források, stb.

ELŐADÁS ANYAGA A desztinációknak mint virtuális vállalatoknak is egyik fő célja az életképesség megőrzése: Alkalmazkodniuk kell a gyorsan változó környezethez, ezért szükségük valamiféle fejlődőképességre, ami egyfajta normativitást (folyamatszabályozást) feltételez Az alkalmazkodás, tanulás és fejlődés azok az előfeltételek, amelyek képessé teszik a szervezetet arra, hogy megbirkózzon a belső (pl. hatalmi konfliktusok) és külső (pl. keresletváltozás, klímaváltozás) körülmények dinamikájával és komplexitásával

ELŐADÁS ANYAGA Fent mondottak jórészt megfelelnek a VSM-nek (Viable System Modell) Dörner egyszerűsített ábráján szemléltetve:

ELŐADÁS ANYAGA A desztinációkra vonatoztatva ez a következőket jelenti: - a kompetenciák és tapasztalatok alapján biztosítani kell a környezet változásainak konzisztens, desztináción átívelő felügyeletét, interpretációját és a rájuk adott válaszokat (pl. rendszeres szakértői workshopok a kereslet változásairól) - nemcsak a szolgáltatási folyamatoknak és a stratégiának, hanem magának a „desztináció” működési rendszerének a teljes desztinációt átfogó irányítását (új kínálati elemek, személyi kérdések, utasítási struktúrák) Minden virtuális vállalatnak szüksége van egy olyan „csírasejtre” a fejlődőképesség funkciójának biztosításához, illetve az operatív feladatok ellátásához, amely olyan szolgáltatásokat nyújt, amiket a kooperációs partnerek nem nyújthatnak A desztinációkban ezeket a funkciókat a turisztikai szervezet vállalja magára

Előadás tananyagához kapcsolódó kérdések Vizsgakérdések: 1./ Hogyan jellemezné a virtuális vállalatot? 2./ Milyen sajátos jellegzetességei vannak a desztinációknak mint virtuális vállalatoknak? 3./ Hogyan interpretálja a VSM-et a desztinációk managementjére nézve?

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! A KÖVETKEZŐ ELŐADÁS TÉMAKÖRE: Az előadás anyagát készítette: Semsei Sándor A desztináció menedzsmentjének sajátosságai