Egyetem-ipar-térség, a Győri Modell

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Advertisements

A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Jelentkezési lap kitöltése Nagy Pontszámítási Nap
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
A Jászfényszaru Ipari Park komplex fejlesztése Vállalkozói Klub évindító rendezvénye Jászfényszaru, Polgármesteri Hivatal Díszterme január 27.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
Intézményfejlesztési Terv
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
2013. október 10. Bogsch Erik A gyógyszeripar válasz a kihívásra.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Az ipari parkok fejlődése Magyarországon a Győri Ipari Park kialakulásának tükrében március 12. Győri Ipari Park Minőségi.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
február 24. Gyutai Csaba. 2 3 Forrás: Nemzetközi Statisztikai Évkönyv, 2004, KSH, Bp., Ipari és Építőipari Statisztikai Évkönyv, 2005, KSH, Bp.
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Agria Media Eger, október
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Nyugat-Pannon Térségi Iparfejlesztési Stratégia 2020 Möglichkeiten und Lokalisationsvorteile der Region im Fahrzeugindustrie A térség lehetőségei, lokalizációs.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Széchenyi István Egyetem, Győr
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Prof. Dr. Rechnitzer János egyetemi tanár, általános és tudományos rektor helyettes október Egyetemi misszió térben és időben, a Széchenyi István.
Klaszter és egyéb vállalkozásfejlesztési pályázatok 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
Kovács László Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Kutató- és kiváló egyetemek Magyarországon - Konferencia a kutatási kiválóság jövőjéről ELTE, június 22. Prof. Dr. Patkó Gyula rektor MISKOLCI EGYETEM.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Konferencia a Kutatási kiválóság jövőjéről ELTE június 22. Dr. Farkas Ferenc általános és stratégiai rektorhelyettes PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM CSŐRE.
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
Dr. Husvéth Ferenc Tudományos ügyekért felelős rektorhelyettes június 22.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Az Edutus Főiskola szerepvállalása a térség műszaki szakember képzésében Tatabánya, ZÖLDEK Klaszter – a megújuló energia jövője a Közép-Dunántúli.
Barcsák Marianna - KPSZTI
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
Chugyik Attila villamosmérnöki szak
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
A kérdőív összeállításának módszertana, kiértékelése
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

Egyetem-ipar-térség, a Győri Modell Dr. Rechnitzer János rektorhelyettes SZE-Győr 2012. november

Egyetem története 11371 hallgató, 425 oktató 274 nem oktató alkalmazott TÁMOP beruházás Széchenyi István Egyetem TIOP beruházások Első üzemgazdászok megkezdik tanulmányaikat 1212 hallgató, 225 oktató 386 nem oktató alkalmazott Zeneművészeti Intézet, egészségügyi képzés indul Doktori Iskolák Jogász képzés indítása Széchenyi István KTMF SZIMF KTMF alapítása 1. Győri tanévnyitó SZIF

Egyetem feladatai: Oktatás I. 2011/2012-es tanév őszi félévében induló szakok kari bontásban Kar/Szak Szakok száma (db) Alapképzés (e-learning) Mester-képzés Osztatlan egyetemi képzés Felsőfokú szakképzés Összesen Műszaki Tudományi Kar 10+(2) 12 1 3 30 Kautz Gyula Gazdaság-tudományi Kar 4+(1) 5 - 7 17 Deák Ferenc Állam- és Jogtudományi Kar 4 Petz Lajos Egészségügyi és Szociális Intézet 2 Varga Tibor Zeneművészeti Intézet 1 (15 szakirány) 1 (11 szakirány) 21 19 13 58

Egyetem – humánerőforrás I. Oktatók és minősített oktatók száma és aránya 2005-2011 között Oktatók átlagéletkorának változása 2005 és 2011 között

Kutatás-fejlesztés-innováció I. Egyetem feladatai: Kutatás-fejlesztés-innováció I.

Kutatás-fejlesztés-innováció II. Tudományos művek száma (db) Egyetem feladatai: Kutatás-fejlesztés-innováció II. Megnevezés Tudományos művek száma (db) 2010. év 2011. év Magyar nyelvű könyvek és könyvfejezetek 113 114 Magyar nyelvű szakfolyóirat-cikkek 242 278 Magyar nyelvű elfogadott értekezések 21 12 Elektronikus formában megjelent tudományos művek magyar nyelven 81 67 Magyar nyelvű konferencia kiadványok 176 201 Idegen nyelvű könyvek és könyvfejezetek 29 24 Idegen nyelvű cikkek akadémiai aktákban vagy hazai folyóiratokban 49 54 Idegen nyelvű cikkek külföldi szakfolyóiratokban 70 71 Elektronikus formában megjelent tudományos művek idegen nyelven 14 32 Idegen nyelvű konferencia kiadványok 215 206 Összesen 1 010 1 059

Az Egyetem együttműködési rendszere Jelentős járműipari koncentráció Jelentős nagyvállalati részarány Járműipar: nagyvállalati innováció Fokozódó K+F aktivitás Telepítő tényező: TUDÁS Audi, GM Powertrain, Suzuki, Rába, LUK, DANA, Magna, EDAG, Lear, SAPU, BOS, Nolato, Federal Mogul, Benteler, Hammerstein, Kravtex, stb. Járműipar Ipar / Vállalkozások Gazdaság SZE Egyetem / Felsőoktatás & Kutatás 100 km 200 km 300 km Közép-európai járműipari koncentráció központjában Kiváló logisztikai elhelyezkedés és szolgáltatások Tradicionális ipari város Járműipari hagyományok Releváns szakképzés PANAC Ipari Park Innovációs központ Műszaki súlypontú egyetem Releváns képzési profil Szakképzés utánpótlása Jelentős járműipari K+F együttműködések Modern járműipart támogató laborok, eszközpark RET és KKK működése Klasszikus Porteri együttműködési háromszög A tudásgazdaság alapja GYŐR és térsége Város / Gazdasági környezet

Regionális kihívások Új gazdaság a válság után A tudásgazdaság elterjedése fel kell gyorsuljon Fejlesztési és innovációs képesség fokozása Az Audi új beruházása várhatóan jelentős fejlődést és egyben átrendeződést hozhat a munkaerő piacon Beszállítók betelepülés új lendületet kap 10 ezer feletti új munkahely a járműiparhoz kapcsolódóan Új szakmák megjelenése Tovagyűrűző hatások Az élet legkülönfélébb területén dinamizálhat az új kereslet Közoktatás, közlekedés, kereskedelem, turizmus, kultúra-sport Kulcs: Képzett munkaerő Megfelelő és rugalmas kínálat hiányában a fejlődési pálya befulladhat

Jövőkép és küldetés „változatlan értékek mentén” Autonómiájának megtartása mellett, vezető intézménnyé válik Társadalmi, gazdasági környezet valós igényének kiszolgálásának bázisán Észak-Dunántúl szellemi központja, pólusközpont Küldetés Észak-dunántúli regionális gazdaság és közszolgáltató szféra képzési és továbbképzési igényének elsőszámú kiszolgálója A bázist adó műszaki képzés további fejlesztése, ezzel együtt valamennyi képzési terület kiegyensúlyozott fejlesztése Intenzív partnerkapcsolatokon keresztül fenntartott magas minőségű, adekvát képzési profilú tevékenység Magas szintű, alkalmazható, gyakorlatorientált képzést nyújt, emberi tartásra és alkalmazkodó készségre neveli hallgatóit Aktív közösségi szerepvállalás, a tudásgazdaság fejlődésének kezdeményezőjeként lép fel Győr és térsége kulturális, tudományos és sportéletének gazdagítása 2011. január SZE-Győr Pályázati fejlesztések (2008-2013)

Fejlesztési alaptérkép tudásmag - szervezet infrastruktúra oktatás szolgáltatás kutatás disszemináció technológia transzfer Tech Transzfer – üzleti célú hasznosítás Disszemináció – Társadalmi célú hasznosítás (goodwill, presztízs, elismertség)

Kutatás-fejlesztés-innováció I. Egyetem feladatai: Kutatás-fejlesztés-innováció I.

Integrálódás a megújuló belvárosi térbe SZE-Győr „hidak” Fejlesztések a stratégia megvalósítása érdekében Integrálódás a megújuló belvárosi térbe Városi hallgatói, kulturális szolgáltatások Szakképzés, továbbképzés, oktatás-módszertan Jedlik Híd Bridge Klub Új-Tudástér Könnyebb megközelíthetőség, egyszerűbb parkolás Érdeklődés felkeltése, pályaorientáció Új forgalmi rend MOBILIS központ Innováció-támogatás, tudáshasznosítás, tudomány-disszemináció INNO-Share „Tudáspláza”: Integrált könyvtári, információs és innovációs szolgáltatások Tudásmenedzsment Központ Audi Intézet Kutatási kapa-citás fejlesztés Audi HM - SZE-Győr Kutatóközpont Vállalati kutatásokban való részvétel képessége K+F laborfejlesztés Célzott alapkutatás és alkalmazott kutatás Regionális kutatási konzorcium

Intézményfejlesztési pályázatok alapadatai A SZE-Győr a 3. legtöbb ÚMFT felsőoktatás fejlesztési forrást nyerte el Csak a Debreceni Egyetem és a Szegedi Tudományegyetem előzi meg Jelenleg 15+1 ÚMFT pályázat végrehajtás alatt (+3 konzorciumi tagság), míg 3 pályázat elbírálás alatt van Elnyert támogatás: 11,2 mrd Ft (ebből 400 millió Ft Universitas n/p Kft.) Sajáterő a projekteknél 0-20% között mozog (össz: 770 mFt + 400 mFt) Benyújtott pályázatok: 1,44 mrd Ft pályázati forrás, 70 mFt sajáterő mellett Több további (OTKA, NKTH, stb), a szervezeti egységek szintjén kezdeményezett pályázati is fut Sajáterős beruházásokkal együtt ~15 mrd Ft fejlesztési program Minden egyetemi polgárra ~1,25 millió Ft fejlesztés esik Legmagasabb fajlagos összeg a magyar felsőoktatásban Infrastruktúra ~11 mrd Ft, tartalmi fejlesztések ~ 4 mrdFt Minden kollégánkra ~ 6 millió Ft-nyi tartalmi fejlesztés jut

Stratégiai célok „töretlen fejlődés” A SZE-Győr 2016-ig tovább erősíti pozícióját és előrelép: Magyarország hat meghatározó egyeteme közé kíván tartozni Intézményi rangsorok értékelése alapján Továbbra is társadalmi/gazdasági környezet elvárásainak kielégítése Végzett hallgatóink magas elhelyezkedési arányának megtartása Nemcsak követő és kiszolgáló, hanem alakító szerep is Oktatási portfólió jövő-érzékeny alakítása Hozzájárulás feltörekvő ipar- és szolgáltatási ágak megerősödéséhez „Nyitott, szolgáltató szemléletű Egyetem a régió szolgálatában”

SZE-Győr Pályázati fejlesztések (2008-2013) Köszönöm a Figyelmet! 2011. január SZE-Győr Pályázati fejlesztések (2008-2013)