ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számadás a talentumról
Advertisements

„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Magyar Tehetséggondozó Társaság
A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Tehetségazonosítás gyakorlata
Pályaválasztás 2014/15.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Iskolánkról.
Tehetségpont létrehozása
Jó gyakorlatok a Kazinczy Ferenc Tagiskolában
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Beiskolázási tájékoztató december
A Móra Ferenc Ált. Isk. tehetséggondozó programja
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
Mi leszek, ha nagy leszek?
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Tehetségpontok hálózatának kiépítése
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
"Legyen az esély egyenlő ..."
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
ERŐSSÉGEK ÉS GYENGE PONTOK A TEHETSÉGGONDOZÁSBAN Nyíregyháza, 2010
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Óvodai tehetséggondozó program kialakítása
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
TEHETSÉGPONTOK HÁLÓZATA SZÉKELYFÖLDÖN Székelyföldi Tehetségnap Szeptember 27., Marosvásárhely 1.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Készítette: Kocsis Erzsébet
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
VASVÁR ÚTI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÓZD
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Iskolai tehetséggondozó tevékenység az online kérdőíves felmérés tükrében Sági Matild.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Tokaji II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola
Előadás másolata:

ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI TEHETSÉGNAP ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI ABAÚJSZÁNTÓ, 2014. 05. 22.

Iskolánkról 1901 - az oktatás kezdete 1971 - Ilosvai Selymes Péter nevének felvétele 1991 - Ilosvai Tehetséggondozó Alapítvány megalakulása 2002 - Művészeti Iskola létrehozása 2003 - Integrációs Iskola létrejötte 2005 - ÖKO iskola 2008 - Tagiskolák : Fony, Telkibánya 2012 - Akkreditált Kiváló Tehetségpont 2012 - Az iskola felújítása és bővítése

Tehetséges gyermek Kiemelkedő képességet és odaadást mutató gyermek. A „tehetség”- köznapi értelemben átlagon felüli adottságot jelent: az általános és a speciális iskolai képességekben, az alkotó gondolkodásban, valamely művészeti területen. A kiemelkedő képességeken kívül eredeti gondolkodást, kreativitást és a tevékenység iránti elkötelezettséget, motivációt feltételezi.

Tehetséggondozás Tehetséggondozás = mindenkinek egyenlő fejlődési esély. Nincs nagyobb jogtalanság, mint a nem egyenlőket egyenlőként kezelni. (Mönks)

Tehetséggondozás A tehetséggondozás olyan pedagógiai, pszichológiai tevékenység, ami magába foglalja a tehetség felismerését, és a tehetség fejlesztését.

Tehetségazonosítás az iskolában A tehetség felismerése, azonosításának szükségessége: iskolai és egyéb teljesítmények (régebbi, jelenlegi) tanulmányi versenyek véleménygyűjtés tanári megfigyelés és jelölés tehetséglisták beszélgetések tapasztalatai iskolai és egyéb rendezvényeken való szereplés a kiváló képességek korai megnyilvánulásai pszichológiai, lelki segítségnyújtás (hiányosság)

Tehetséggondozás az iskolában 2. Egyoldalú képességfejlesztés helyett komplex tehetségfejlesztés: erős és gyenge oldal fejlesztése megfelelő légkör biztosítása szabadidős, lazító programok biztosítása

Tehetséggondozás az iskolában 3. Táguló szervezeti keretek Tanórán tehetségfejlesztő tanítási módszerek alkalmazása: differenciálás, egyéni és csoportmunka, kooperatív tanulás, tanulási stílusok módszer, felfedező módszer, integrált oktatás, cselekvéses tanulás, számítógépes oktatás, csoportbontások: képesség-és teljesítmény szerinti csoportosítás: osztályon belüli differenciálás, évfolyamon belül történő csoportbontás (6. és 8. évfolyamon, felmenőben az idegen nyelvet)

Tehetséggondozás az iskolában Tanórán kívüli foglalkozásokon szakkörök előkészítők (8. évfolyamon) nyári táborok úszásoktatás pályázati keretekben különböző foglalkozások, műhelyek működtetése egyéb: informatikai vizsgára és alapfokú nyelvvizsgára való felkészítés ünnepeken, rendezvényeken való szereplés

Tehetséggondozás az iskolában Művészeti iskola néptánc (kicsik és nagyok csoportja) általános iskolai kereteken belül alsóban 1 testnevelés órán zeneoktatás (hegedű, gitár, citera, zongora) színjátszás képzőművészet

Tehetséggondozás az iskolában 4. Az iskola és a család folyamatos együttműködése (szülői értekezletek, egyéni beszélgetések, családlátogatások) Terv: szülők iskolája 5. Hozzáértő, kreatív, tehetséges pedagógus (továbbképzések) 6. Megfelelő környezet és tárgyi feltételek (pályázatok) 7. Célok tisztázása, megfelelő motiváció (jutalmazások)

Tehetséggondozás az iskolában Ahogyan Ranschburg Jenő fogalmazza: - a család és társadalom értéket ad, - a tanár kapukat nyit, - a társak a katalizátorok.

Tehetséggondozás az iskolában 5. Versenyfelkészítés helyi tagozati szintű körzeti, térségi (minden területen) megyei (biológia, elsősegély nyújtó, sport) országos (természetismeret)

Tehetséggondozás az iskolában Szervezeteink: Tehetséggondozó Munkaközösség Abaújszántó és Térsége Tehetségsegítő Tanács Ilosvai Tehetséggondozó Alapítvány Emberi, anyagi erőforrások bevonása Fenntartó Pályázatok Szülők Pedagógusok Partnerek

Tehetség-tanácsadás Elbeszélgetések: szülő-pedagógus, pedagógus-diák, szülő-pedagógus-diák Pályaorientációs előadások, Nyílt napok, Szülői értekezletek Kivételes mérés (grafológiai feltérképezés)

Hálózatosodás Tehetség témakörben rendezvényeken való részvétel. Kapcsolattartás, tapasztalatcsere a környék tehetségpontjaival. Tehetségnapok rendezésével: ötletbörze, megbeszélések, kiértékelések, eszmecsere.

“Ha neked is van egy almád meg nekem is van egy almám és cserélünk, akkor továbbra is egy-egy almánk lesz. Ám ha neked is van egy gondolatod meg nekem is van egy gondolatom és azokat cseréljük el, akkor már két gondolata lesz mindkettőnknek.” (George Bernard Shaw)

Köszönöm a figyelmet!