TELEHÁZAK FENNTARTHATÓSÁGA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
© 2012 NESsT. w.nesst.org NESsT Társadalmi Vállalkozások.
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
e-NIVÓ zárókonferencia Jászfényszaru szeptember 23.
KLASZTER A FOGYATÉKOS EMBEREKÉRT Szakmai konferencia Pécs, szeptember
Pályázz okosan, pályázati kisokos
1 Vállalkozónők lehetőségei a civil szférában Előadó: Elekes Zsuzsa Civil Szervezetek Regionális Szövetség, elnök.
Az üzleti terv.
Közösségben újra hasznos!
Közösségben újra hasznos! TÁMOP A DOMÁNYBOLT, MINT A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ESZKÖZE Átfogó Célok • Foglalkoztatás • Környezetvédelem • Anyagi fenntarthatóság.
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Gyümölcsöző társadalmi vállalkozások - a Fruit of Care, mint társadalmi márka - ajándék, amivel kétszer ad.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Könyvtári és Informatikai Szövetség
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Sikeres Székelyföld – 3 Fórumsorozat Csíkszereda, november 25. RÁDULY ATTILA Elnök, Zöld Nap Egyesület, Kézdivásárhely KÖRNYEZETTUDATOSSÁG.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
  Kitartás  Önbizalom  Magabiztosság  Versenyképesség  Sokoldalúság  Gyakorlati érzék  Kreativitás  Alkalmazkodóképesség  Kommunikációs készség.
MagNet Magyar Közösségi Bank Magyarország első újbankja Homolka Éva Piac & Profit konferencia „Pénz,de honnan? Pénzszerzés és pénzgazdálkodás”
MagNet Magyar Közösségi Bank Magyarország első újbankja „Túlélés és fejlődés a közösség részeként” Dakó Andrea Piac & Profit konferencia.
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
A Lisszaboni Stratégia célja 2000-ben ambicionáltuk: « a világ legversenyképesebb és dinamikus tudás alapú gazdaságává válni, amely képes a fenntartható.
Tudásszervezetek értékteremtésének anomáliái
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Fogd A Kezem Alapítvány
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A vidéki tér sikertényezői
NŐ az ESÉLY! Esélyegyenlőségi program Zala megyében A projekt az Európai Unió és a Magyar Köztársaság támogatásával valósul meg.
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
Előtérbe kerül-e a természeti erőforrások fenntartható használata, vagy a gazdaság és a fogyasztás okozta környezetszennyezést minimalizálandó még ebben.
Minőség menedzsment 6.előadás
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
Civil Európa – civilek Európában
EGER TÉRSÉGE FEJLESZTÉSI EGYESÜLET „Területfejlesztés civil szemmel” Előadó: Pozsikné Hidvégi Éva, elnök.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
Szövetkezetekről. Miről lesz szó? Definíció Fejlődés, szerepük, csoportosítás Elvek.
Vállalkozásmenedzsment I.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás A projekt generáló szerepe, a továbblépés lehetőségei, komplex fejlesztési elképzelések.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
A szövetkezet mint sui generis vállalkozási forma
A szövetkezet mint sui generis vállalkozási forma
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
A civil szervezetek hatásméréséről
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

TELEHÁZAK FENNTARTHATÓSÁGA TELEHÁZAK A KÁRPÁT MEDENCÉBEN Dr.Laczkó Zsuzsa Vállalkozási tréner, tanácsadó, coach 2014. NOVEMBER 27 SZEGED

Bemutatkozás Laczkó Zsuzsa Vállalkozási tréner, tanácsadó, coach, esélyegyenlőségi és civil szakértő 1991 – 2010 SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány 1994 – saját vállalkozás 1995 – Magyar Üzletasszonyok Egyesülete 2010 – Zalai Falvakért Egyesület Önkéntese 2012 – Esély Labor Egyesület, Közfoglalkoztatási Módszertani Központ vezető 1999 óta teleház- ill. távmunka témával is foglalkozom

Információs TÁRSADALOM Amiről beszélni fogok/beszélnünk kell: teleházakkal kapcsolatos változások Források Információs TÁRSADALOM Tudás teleházak külső környezete Internet Közösségi média Laptop Okos telefon célcsoportok technológia Civil szervezetek Vállalkozások közszféra lakosság

Ami - aki nem változott A közösségek szerepe, ereje A forráshiány Még mindig alig van távmunka Elkötelezett emberek (Takács Ágnes)

Amit nem/ritkán kapcsolunk össze a teleházakkal a szociális gazdaság

Mi az a szociális gazdaság? közszféra magánszektor

Mi az a társadalmi vállalkozás? vállalkozások Non-profit vállalkozások For-profit vállalkozások

A szociális gazdaságban működő szervezetek céljai bizonyos társadalmi problémák (szociális problémák, környezetszennyezés, stb.) megoldására való törekvés, a gazdasági tevékenység A szociális gazdaság köztes helyet foglal el az állam és a piac között; gazdasági és szociális küldetést egyaránt teljesít; közérdeket szolgál. A szociális gazdaság szereplői a társadalmi vállalkozások

A szociális gazdaság alapértékei szolidaritás szociális kohézió szociális felelősség és elkötelezettség demokrácia és részvétel autonómia függetlenség EZ MIND IGAZ A TELEHÁZ MOZGALOMRA

Egy definíció : NESsT* A társadalmi vállalkozás olyan tudatosan tervezett vállalkozói tevékenység, mely társadalmi problémák innovatív megoldására jött létre… A társadalmi vállalkozások lehetnek nonprofit szervezetek, melyek üzleti modelleket alkalmaznak alapvető küldetésük eléréséhez, és lehetnek üzleti vállalkozások, melyek üzleti céljuk mellett jelentős társadalmi hatás elérésére törekszenek. Alapelvük az a kettős optimalizálás, mely gazdasági és társadalmi célok összehangolását, egyensúlyban tartását jelenti. *www.nesst.org

Egy speciális jogi forma: a szociális szövetkezet ötvözi a gazdasági társaságok és társadalmi szervezetek előnyeit

Mi kell a sikerhez?

Elsősorban a menedzsment határozza meg a sikert (pedig azt gondoljuk, elsősorban a pénz)

A menedzsment szerepei Az emberek motiválása A szükségletek felmérése – piackutatás – helyi szervezetek, családok, viszonteladók, vállalkozások Szervezetek közötti együttműködések kialakítása, szervezése Stratégia kialakítása, megvalósítása – beleértve a termékláncban elfoglalt hely, szerep azonosítása, alkalmazkodás a változásokhoz, innovációk elindítása Pénzügyi menedzsment – cash-flow menedzsment, forrás bevonás, pályázatok, támogatások menedzselése Forrás menedzsment, a pályázatok elnyerése után a megvalósítás szakmai és pénzügyi menedzselése Működés menedzselése- HR, pénzügyek, erőforrások

Egy fontos kockázat: a humán erőforrás menedzsment tudás hiánya

Egy fontos versenyképességi előny: az innováció Tevékenységei – termék előállítás, szolgáltatás, bármi, helyi szükségletekre. Ehhez innovatívnak kell lenni!!!

Helyi piac ismerete, trendek vizsgálata

TRENDEK amelyekhez a teleházak kapcsolódhatnak – I.: globalizáció, a piacok kitágulása, egyre erősödő nemzetközi verseny új tudás alapú technológiák, egymásba fonódó iparágak az információs társadalomban könnyen hozzáférhető rengeteg információ, ugyanakkor felértékelődik a speciális tudás és információ értéke gazdasági struktúra váltás: a szolgáltatások mennyisége és minősége - ügyfélközpontú, innovatív megoldások élethosszig tartó tanulás demográfiai változások, a kitolódik munkavégzéssel töltött életszakasz, nő azoknak az időseknek az aránya, akik nem nyugdíjukból élnek, és magas igényeik vannak a nők munkavállalásával kapcsolatban speciális igények merülnek fel, amelyek őket segítik a munkaerőpiacon, pl. megfelelő gyerekintézmények, munka-magánélet egyensúly a versenyszféra mellett egyre nagyobb szerepet kap a civil szektor, társadalmi felelősségvállalás- egyre több embernek fontos, hogy a munkája mellett valamilyen ügy mellé is aktívan odaálljon nő az önkéntesség népszerűsége

TRENDEK amelyekhez a teleházak kapcsolódhatnak –II.: erősödik a munka szerepe az emberek életében, önértékelésében, felerősödik az emberekben a közvetlen környezetük iránti felelősségérzet – a helyi termékek, helyi szolgáltatások iránti igény növekszik válság style térnyerése, a válság következtében előtérbe kerülnek a takarékosabb megoldások – ennek van egy játékos, közösségi, embereket összekötő aspektusa is megfogható élvezet – egy kis örömszerzés: kényeztető, de nem drága megoldások, amelyek kompenzálják a visszafogott fogyasztást „együtt könnyebb” – spontán összefogások, közösségi vásárlások, stb. „elbűvölés” – a márkatulajdonosok a márkában való öröm megélésének fokozott lehetőségét adják a vevőiknek: mítoszok, történetek, információk „itt és most” – megfoghatót, azonnalit, biztosat szeretnénk látni, kapni: termékbemutatók, kóstolók, azonnali megoldásokat kínáló technikai elemek, az on-line világtól az off-line világ felé tudatosság növekedése: környezettudatosság, pénzügyi tudatosság, az előre gondolkodás értéke a rohanás mellett felértékelődik az idő, a lelassulás lehetősége – slow mozgalom „Csináld magad mozgalom” , az egyedi termékek értéke – saját készítésű termékek illetve a személyre szabott megoldások felértékelődése az olcsó tucatárú helyett

Milyen területeken lehet innovatív a teleház? Mi kell a piacon? „Kell egy csapat” Mit tud a csapat?

Egy hasznos eszköz: az innovációs mátrix angolul: http://t-isse

Legfontosabb dimenziók: Probléma megoldó képesség Képesség arra, hogy tanuljunk a tapasztalatokból Kreativitás, innovativitás képessége Alkalmazási illetve működésbe hozatali képesség Amikre vizsgáljuk: Piac Versenytársak Beszállítók Vevők Partnerek Termékek, szolgáltatások Folyamatok

Például: Piac/alkalmazási, működésbe hozatali képesség: Mennyire tudod az ötleteidet felhasználni új piaci lehetőségek kihasználására? Versenytársak/kreativitás, innovativ képesség: Mennyire vagy képes új ötletek felhasználására abból a célból, hogy előnyre tegyél szert a versenytársaiddal kapcsolatban?

Példák innovatív szociális vállalkozásra Fruit of care úgy támogatja az értelmi sérültek fenntartható foglalkoztatását, hogy olyan prémium kategóriájú ajándéktárgyakat terveznek, fejlesztenek és értékesítenek, amelyeket sérültek állítanak elő. www.fruitofcare.hu non-profit kft Matyodesign matyó motívumokkal hímzett divatos ruhadarabokat és kiegészítőket tervez és forgalmaz, melyeket a matyóföldi Tardon élő hímzőasszonyok kézzel készítenek. www.matyodesign.hu

Családbarát Város Szociális Szövetkezet EGY példa: Családbarát Város Szociális Szövetkezet http://www.helloanyu.hu/

Egy eszköz, ami segít: SROI Szocial Return of Investment Szociális megtérülési ráta

SROI lényege Elvei: . Érintettek (stakeholderek) szempontjai szerint Az adott tevékenységet a pénzügyi megtérülés vizsgálatánál értékvezéreltebben vizsgálja. Bevonja a szociális, környezeti, gazdasági hatásokat is, de ezeket is pénzügyi eszközökkel Elvei: . Érintettek (stakeholderek) szempontjai szerint Megérti, hogy milyen változásokról van szó Értékeli ezeket a változásokat és kiválasztja azokat, amelyek számára relevánsak Nem értékel túl Az eredményeket számszerüsítéssel teszi objektívvé