AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közösségi szolgálat megszervezésével kapcsolatos feladatok
Advertisements

- tájékoztató.  Szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független,
Közösségi pedagógiai gyakorlat
Közösségi szolgálat elkezdése Kövesd az utasításokat!
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A SZÉCHENYI ISTVÁN GIMNÁZIUMBAN
Türr István Gimnázium és Kollégium 8500 Pápa , Fő utca 10
A pedagógus szerepe a közösségi szolgálatban
A közösségi szolgálat, mint új lehetőség a köznevelésben
Az iskolai szociálismunka
Komplex Instrukciós Program
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Demecser Oktatási Centrum
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Összeállította: Sütő Szilvia iskolapszichológus
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Az iskolai közösségi szolgálat
A gyakorlatvezető mentor
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Feladatok az Iskolai Közösségi Szolgálat kapcsán Dr. Bodó.
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
Az iskolai közösségi szolgálat bevezetése
Közösségi szolgálat 2014.
Tájékoztató gimnazista gyerekek szüleinek az 50 órás közösségi szolgálatról Károlyi István Gimnázium január Hirmann László.
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / A KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A TAPASZTALATOK TÜKRÉBEN BODÓ MÁRTON, SIÓFOK.
AJÁNLÁSOK AZ AKTÍV ÉS FELELŐS ÁLLAMPOLGÁRSÁGRA NEVELÉS STRATÉGIÁJÁHOZ A Stratégia készítő bizottság tagjai: Falus Katalin Galambos Rita Kende Ágnes Mihály.
50 órás közösségi szolgálat
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
Az iskolai közösségi szolgálat a koordinátor szemével
Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ)
Iskolai közösségi szolgálat
Közösségi szolgálat elkezdése Kövesd az utasításokat!
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Közösségi szolgálat Összeállította:
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
(Hatályos: I. 1-től) 4.§ (15) A közösségi szolgálat: - szociális, - környezetvédelmi, - a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, - szervezett.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
Az iskolai közösségi szolgálat “Nem tudom mi a sorsod, de egy dolgot tudok: csak azok lesznek igazán boldogok, akik keresték és megtalálták, hogyan lehet.
Iskolám sárgafalú épülete… Mikor még megszeppent elsősként léptük át a Közgáz vaskapuját, még csak egy-egy kósza hírt hallottunk egy olyan projektről,
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Iskolai közösségi szolgálat
Közösségi szolgálat Mit jelent a közösségi szolgálat?
Az IKSZ alapelvei, céljai
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Felkészítés a közösségi szolgálatra
Az IKSZ tevékenység dokumentálása
Tervezési folyamat.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
„Fiatalok EGYÜTT, EGYMÁSÉRT 2015”
Iskolai közösségi szolgálat a Borosban
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Intézményi önkéntes programok támogatása a szabályozás eszközével
Közösségi szolgálat megszervezésével kapcsolatos feladatok
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Család – és Gyermekjóléti Központ
Közösségi szolgálat a közgázban
Előadás másolata:

AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT

 NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges  A jelenlegi 11. évfolyamot már érinti  kozossegi.ofi.hu

 „A tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között végzett, anyagi érdektől független, egyéni vagy csoportos tevékenység és annak pedagógiai feldolgozása”

 Egészségügyi  Szociális  Oktatási  Kulturális és közösségi  Környezet- és természetvédelmi  Katasztrófavédelmi  Óvodás és kisiskolás korú, sajátos nevelési igényű gyermekekkel, idős emberekkel közös sport- és szabadidős tevékenység

— kritikus gondolkodás, — érzelmi intelligencia, — önbizalom, — felelősségvállalás, — állampolgári kompetencia, — felelős döntéshozatal, — hiteles vezetői készségek, — szociális érzékenység, társadalmi felelősségvállalás, — kommunikációs készség, — együttműködés, — empátia, — konfliktuskezelés, — problémamegoldás.

 Az iskola / a tanuló lakóhelye közelében  Párosával (esetleg csoportosan)  Heti rendszerességgel (1—3 óra)  9—11. évfolyamon  2—3 féle tevékenységgel  10 óra felkészülés-feldolgozás (az iskola szervezésében; kapcsolattartó tanárok segítségével) – 40 óra gyakorlat  X-napló – diák vezeti

 Az iskola keretein kívül saját szervezésben (vagy másik iskolában)  Már lezárult » ofőnél leadni az X-naplót  Még zajlik » Kipke Ágnes tanárnőnél leadni elérhetőségét  Az iskola szervezésében  Jelentkezési lapot leadni az ofőnél

 Családtagnál nem végezhető  A fogadó intézménnyel az iskola írásbeli megállapodást kell, hogy kössön (magánszemély esetén nem szükséges) » Kipke Ágnes tanárnőn keresztül » tanári kapcsolattartás  Az X-naplóban vezetni kell az alkalmakat  Az osztályfőnök adminisztrálja a naplóban » összesíti az eddig teljesített órákat

 Iskolán belüli lehetőségek:  közösségi programok szervezése  könyvtár  korrepetálás  karbantartás, Iskolaépítők (facebook-csoport)  Iskolán kívüli lehetőségek:  magánszemélyeknél  intézményeknél

 Magánszemélyként „fogadni” a diákok szolgálatát (gyerekvigyázás, gyerekek kísérése, idősekkel bevásárlás, főzés, szabadidős programok stb.) » az osztályfőnöknél jelezni szept. 15-ig  Segíteni az intézményi kapcsolatok kiépítésében » Kipke Ágnes »