Összefoglalás digitális marketing stratégia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

Az információs társadalom helyzete Magyarországon
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
okostelefon alkalmazások a turizmusban
SZOFTVER MINT SZOLGÁLTATÁS: ÜZLETI HATÉKONYSÁG A FELHŐBEN Nagy Levente Üzletágvezető Microsoft Office.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
KGFB kampány a nagyok árnyékában Keresőmarketing nap november 17. Keresőmarketing nap november 17. Sziebig Péter.
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
2010. szeptember 13. Egészség rovat ajánlat.  a CEMP női életmód oldala  célcsoportja a év közötti, aktív, Esomar AB státuszú, nyitott, igényes,
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Pénz, de honnan?. Office 365 Eszközök 1 milliárd Okostelefon 2016-ra, ebből 350 milliót használnak majd munkára Emberek 82 % A világ online népességének.
MTA SZTAKI Department of Distributed Systems Webes annotációs platform tudományos diskurzusokhoz Turbucz Sándor Micsik András Kovács László.
Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft.
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
A kábeltelevízió jövője,
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Keresőmarketing stratégiák
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Biobi.eu AdFlan Right on target adflan.com Copyright © 2010 Biobi Kft. Minden jog fenntartva. Ezen dokumentum a Biobi Kft. Tulajdonát képező bizalmas információkat.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
OTTHON A MUNKÁBAN OTTHON A MUNKÁBAN OTTHON.
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Az internetes kereskedelem (B2B, B2C) sajátosságai
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
szakmérnök hallgatók számára
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
IMK – Mobil marketing február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Miért nem működik még az okostévé modell?
Magasszintű automatizált marketing megoldások az e-kereskedelemben
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
Befektetői csomag. NAGY BEVÉTELI LEHETŐSÉG! LIMITÁLT IDŐ 2011 áprilisig A MAGAS JÖVEDELEMÉRT.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
A Facebook marketing trendjei
AZ ELKERÜLHETETLEN VÁLTOZÁS Digitális Mesterkurzus 2014 November Tóth Gergely.
AZ ELKÖVETKEZŐ ÉVEK LEGFONTOSABB TRENDJEI: Hagyományos TV helyett - streaming, - intelligens gépek és polgárok - városok - gondolatátvitel.
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
Natív hirdetések Balatoni Emese.
A poszter címe legalább 60 pontos betűmérettel Alcím legalább 32 pontos betűmérettel A jobb olvashatóság miatt használjon legalább 24 pontos betűméretet.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
Hajós Katalin Budapest, június 5.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
„Megbízható segítség a vállalkozóknak”
A poszter címe legalább 60 pontos betűmérettel
BEFEKTETŐI PREZENTÁCIÓ CÍME
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
A poszter címe legalább 60 pontos betűmérettel
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM ÁLLAM- ÉS JOGTUDOMÁNYI KAR
Előadás másolata:

Összefoglalás digitális marketing stratégia Összegzés, kitekintés, jövőkép Kovács Nándor – Isobar Budapest Tóth Gergő

MIT SZERETNÉNK A KÖVETKEZŐ 90 PERCTŐL? Közösen összegezni az előadások anyagait A friss trendeket bemutatni És a Gergő is megmondja jól Összefoglalás

MIRŐL VOLT SZÓ EDDIG? 1. nap A digitális marketing múltja, jelene és jövője. A digitális és online világ trendjei nemzetközi és hazai piacon: használati szokások, penetráció, reklámköltési és reklámozói trendek, digitális médiapiaci landscape A digitális és online marketinginformációs rendszer: kutatási adatbázisok, információforrások. Digitális marketing, mint stratégiai eszköz. Digitál-digitál, ATL-digitál integráció, digitális megoldások klasszikus csatornákon Márkák a digitális térben, online márkaépítés: az integrált digitális kommunikáció a márkaépítés szolgálatában. Branding vs. direct response kampánycél. Összefoglalás

MIRŐL VOLT SZÓ EDDIG? 2. nap A digitális reklám eszközei 1.: Display (1), display piaci landscape A digitális reklám eszközei 2.: Display (2), online video A digitális reklám eszközei 3.: Keresőmarketing A digitális reklám eszközei 4.: Programmatic, performance, RTB Összefoglalás

MIRŐL VOLT SZÓ EDDIG? 3. nap A digitális reklám eszközei 5: eDM + Native hirdetés A digitális reklám eszközei 6.: Közösségi média. Workshop (Facebook) A digitális reklám eszközei 7.: Mobilmarketing, okostelefonok, mobil innovációk – mobil branded content és alkalmazások. Workshop Szabályozás és adatkezelés, jogi környezet, reklámtörvény Összefoglalás

MIRŐL VOLT SZÓ EDDIG? 4. nap Digitális kommunikáció ügyfél szemmel Piaci modellek online tartalomszolgáltatók esetében Hatékonyságmérés az online marketingben Digitális marketing stratégia - összegzés, kitekintés, jövőkép. Összefoglalás

Nem január 1-én kapjuk az újakat  Trendek - 2015 Trendek, nem A trendek Nem január 1-én kapjuk az újakat  Összefoglalás

Trendek - 2015 Egyszerűbb appok Integrált appok Videó hirdetések Connected TV Hang Új híroldalak Reklámmentes prémium modell Személyre szabott kedvezmények Robotok Összefoglalás

Sokkal fókuszáltabbak és egyszerűbbek EGYSZERŰBB APPOK Sokkal fókuszáltabbak és egyszerűbbek A korábbi komplex appokat funkcionálisan szétválasztják (Facebook & Messenger, Foursquare & Swarm, Instagram & Hyperlapse) Könnyebb optimalizálni Egy létező app problémájára fókuszáló appok is megjelennek (Mailbox) Összefoglalás

Miért fontos ez a márkák számára? Biztosan a lehető legegyszerűbb és fókuszáltabb az applikációnk? Vannak-e olyan funkciói, amelyeket csak szökőévekben használnak? Összefoglalás

App integráció Korábban megnyitottuk, csináltunk vele/benne valamit, bezártuk, megnyitottunk egy másikat stb. Most az egyik app egy másikkal együttműködik, egyre webszerűbben viselkednek ebben, linkekkel kapcsolódnak egy másik app speciális tartalmához Összefoglalás

App integráció Az Ubernek van olyan API megoldása, aminek segítségével más cégek a saját appjukba tudnak Uber gombot tenni Starbucks applikációjában van Uber gomb, amivel Uber kocsit hívhatunk azonnal, hogy vigyen el a kiválasztott kávézóba A HealthyNow iOS app adatokat gyűjt össze a telepített fitnesz appokból pl. a Fitbitből vagy a Apple HealthKit-ből, hogy a felhasználónak teljes képet alkosson az egészségi és fittségi állapotáról Hirdetésekből egy app megadott tartalmára lehet terelni a felhasználókat. Van olyan programkereső alkalmazás, amire Facebook hirdetésekkel terelnek célzott forgalmat és a látogatások 5% jegyvásárlásban végződik. Összefoglalás

Miért fontos ez a márkák számára? Gondold át hogyan használod az applikációdat Van-e olyan együttműködési lehetőség, ahol a partnerrel az applikációdat és/vagy adataitokat össze tudjátok kapcsolni Összefoglalás

Videó hirdetések Eddig a videó hirdetés sokszor a YouTube szinonimája volt, ma már a Facebook is saját megoldást nyújt Számos híroldalon is használhatunk (többnyire pre-roll) videót és már a Tumblr vagy az Instagram is bevezette a videó hirdetést Összefoglalás

A mobil hirdetések egyik meghatározó formátumává fog válni Videó hirdetések Növekvő részesedés mellett még nem veszi át a banner hirdetések szerepét rövidtávon, de felnő mellé A mobil hirdetések egyik meghatározó formátumává fog válni Kapocs a TV felé is. Az USA-ban néhány programmatic platformon keresztül már vásárolható videó hirdetés TV-ben. Összefoglalás

Miért fontos ez a márkák számára? A TV kampányok hatékony kiegészítője, inkrementális elérést szállít – néhány speciális célcsoportnál pedig megkerülhetetlen. Összefoglalás

Connected tv Surranó pályán hatalmas üzletté nőtte ki magát. Több mint 500 millió connected tv van már globálisan a komplex megoldásoktól az olcsobb eszközökig, pl. Google ChromeCast A fő mozgatórugója ennek az árcsökkenés és az olyan magas minőségű tarrtalmat szolgáltató szereplők, mint a Netflix, Hulu és YouTube Összefoglalás

Connected tv A lineáris (hagyományos) tv továbbra is dominál, de lassú változás indult Az egyesült Királyságban a Virgin által működtetett TiVo ügyfelek 43%-a ún. time-shifted módon náz csak tv-t Az USA-beli szélessávú otthonokban a nem-lineáris tv nézés már 45%-os arányt tesz ki Ahogyan nő a connected tv szegmens, úgy csökken a lineáris Összefoglalás

Connected tv Új hirdetési lehetőségeket is hoz Számos cég tud ezekre a rendszerekre célzott reklámot eljuttatni A Sky TV az Egyesült Királyságban az AdSmart szolgáltatását vezette be, ami a hirdetőknek olyan célzást biztosít mint a hely, életszakasz, háztartási változók stb. Más szereplők pl. YuMe vagy az Adap.TV online célzási módszereket használnak ezen a platformon is Összefoglalás

Miért fontos ez a márkák számára? A TV és a TV hirdetés is változáson megy át Ez egy lassú folyamat, de a connected eszközök száma folyamatosan növekszik és ez megváltoztatja a tv nézési szokásokat Ezzel egyidejűleg egyre pontosabban lehet célozni a hirdetéseket Összefoglalás

hang A kimondott szó egyre fontosabb lesz, amikor azzal már kereséseket indíthatunk, eszközöket vezérelhetünk A hang iránti érdeklődés egyre fokozottabb a profi hangfelismerő megoldások megjelenésével Összefoglalás

hang Az USA-ban az okostelefon tulajdonos tinik 55% naponta használja a hang alapú keresést Az autógyártásban is egyre nagyobb fókuszt kap a hangvezérlés Az Amazon ‘Echo’ eszköze lehetővé teszi, hogy időjárás információkat, híreket kérjünk és hangvezérléssel tegyünk árucikkeket az Amazon kosarunkba WhatsApp bevezeti a hangüzeneteket is, hogy felzárkózzon a WeChat vagy a Line szolgáltatásokhoz A podcastek újra divatba jöttek, egyesek heti 1 millió letöltést is elérnek Összefoglalás

hang A következő lépés több szereplő esetében a hang mint beviteli eszköz alkalmazása pl. Facebook, Twitter stb. Az élő (vagy közel lineáris) beszéd fordítás (~tolmácsgép) is egyre közelebbinek látszik; a Microsoft 2014 elején demózott egy Skype megoldást erre Összefoglalás

Miért fontos ez a márkák számára? Végig kell gondolni, hogyan tudunk reagálni erre a növekvő igényre – automatizált hangalapú válaszüzenetek, könnyen kiejthető és nem összekeverhető termékneve stb. Összefoglalás

Személyre szabott kedvezmények Az e-kereskedelmi oldalak a vásárlóikról részletes információkkal rendelkeznek és személyre szabott kedvezményeket vagy árakat kínálnak Ez nem új megközelítés, pl. a biztosítási szektorban évek óta alkalmazzák az ügyfél demográfiai, kártörténete, címe és más változók alapján Egyre inkább terjed, de fontos, hogy személyre szabott kedvezményként és ne egyes fogyasztók/vásárlók büntetéseként pozícionálják Összefoglalás

Személyre szabott kedvezmények Több városi legenda is kering arról, hogy e-kereskedők és légitársaságok alkalmazzák ezt “Ne vegyél repjegyet Mac-ről!” “Vásárlás előtt törölj minden előzményt, hogy jobb árat kapj!” Hírlevél feliratkozóknak és Twitter követőknek gyakran kuponokkal, vócserekkel adnak kedvezményeket A ‘Pay by a Tweet’ (fizess egy Twitter megosztással) is egyre gyakrabban alkalmazott módszer Összefoglalás

Személyre szabott kedvezmények Ezek egyre rugalmasabbak és személyreszabhatóbbak lesznek Állítólag az Apple is tervezi, hogy a Passbook appot összekösse az Apple Pay fizetési platformmal. Ezáltal a fizetéskor egyedi kedvezmények adhatók a vásárlóknak (értsd: a kasszánál akár) A következő lépés, hogy a vásárlók adatai alapján képezzenek árat online shopokban vagy akár az áruházakban is Összefoglalás

Miért fontos ez a márkák számára? Fel kell készülni technológiai oldalról erre Fontos, hogy egyesek kedvezményét mások ne büntetésként (diszkriminációként) értelmezzék Összefoglalás

Új híroldalak Új hírszolgáltatók jelentek meg a létező modellek mellett. Teljesen más megközelítéssel dolgoznak. Megváltoztatták az üzleti modellt Ezek az új kihívók nagyon gyorsan növekednek úgy, hogy nem kell a hagyományos szereplők költségeivel számolniuk Összefoglalás

Új híroldalak A Buzzfeednek több mint 150,000,000 olvasója van havonta, irodát nyitott az USA-ban, UK-ben, Ausztráliában, Brazíliában és Kínában. Komoly és kevésbé komoly témákat is feldolgoznak. A videó nagyon fontos szerepet tölt be. A Vice online magazinként indult, de úttörő lett abban, hogy videó tudósításokat közöl háborús övezetekből és más konfliktus zónákból A Medium.com egy blog szolgáltatás, ami kimagasló látogatottságot kap a vélemény cikkek publikálásának köszönhetően Összefoglalás

Új híroldalak Ezek az oldalak olyan újításokat vezettek be, amit azóta mások másolni kezdtek, a hagyományos szereplők is Többüket a következő 5 évben fel fogja vásárolni valamelyik nagy játékos a piacon, ahogy a HuffingtonPost-ot az AOL Biztosak lehetünk abban is, hogy számos új szereplő fog még megjelenni és mind a hagyományos modell megkérdőjelezésére fog épülni Összefoglalás

Miért fontos ez a márkák számára? Fel kell ismerni, hogy a médiapiac nagyon dinamikusan változik Meg kell tanulni, hogyan használhatjuk fel az új hirdetési formákat, tartalmi megoldásokat Összefoglalás

Reklámmentes prémium modell Nem új keletű a reklámkerülés az interneten sem Már számos szolgáltató kínál reklámmentes élményt, ha hajlandók vagyunk fizetni érte Spotify ebben úttörő volt; havonta 50 millió aktív felhasználója van, 25%-uk előfizető Google (& YouTube) már szintén kísérletezik ezzel Más szolgáltató pl. a WhatsApp ígéretet tett arra, hogy ingyenes marad Összefoglalás

Reklámmentes prémium modell A Google nemrég indította le a Contributor nevű kísérletét Tesztelők önkéntes alapon havi 1-3 USD-t fizetnek A Google a mérési technológiáját használva rögzíti, hogy ezek a felhasználók hányszor látogatnak meg a tesztben résztvevő siteokat és a látogatottság alapján osztja szét a befizetett összeget a weboldalak között A Flattr hasonlóképp működik 2010 óta, de a Google sokkal szélesebb elérést biztosít és nagyobb a bevételi potenciál A YouTube bejelentette a Music Key zene szolgáltatást, ami havidíjért szintén reklámmentes hozzáférést ad Összefoglalás

Reklámmentes prémium modell Másik megközelítés, amikor siteok és szolgáltatások a látogatók és felhasználók által összeadott pénzből fejlesztenek A Metafilter nevű fórum a zuhanó reklámbevételeinek ellensúlyozására kérte a felhasználóit és 3,500-an adakoztak, s közülük 2,000 havi rendszerességgel utalnak A 3 milliárd netezőből 95% nem tud vagy nem is akar fizetni a tartalomért ilyen módon, így egyelőre a reklámbevételeket nem válthatja le más modell, de vannak olyan területek, ahol már most működőképes ez az új megközelítés Fontos, hogy ez nem az ún. paywall, hanem önkéntes választás Összefoglalás

Miért fontos ez a márkák számára? Hogyan kommunikáljunk azoknak, akik hirdetéseket blokkolnak, hogyan tudunk olyan értékes és bevonó erejű tartalmat előállítani, ami már nem „reklámszagú” Vajon hajlandók-e a látogatóid, felhasználóid önként fizetni a reklámmentes appért, siteért? Összefoglalás

robotok A mesterséges intelligencia és az öntanuló rendszerek terén látható fejlődés által a robotok ma már többre képesek mint valaha, és a hatékonyság növelési törekvések miatt egyre gyakrabban használjuk ezeket az online hirdetés értékesítéstől az önmagát vezető autóig Összefoglalás

robotok Az automatizálás térhódítása töretlen és egyre több iparágban veszi át a napi rutin feladatokat Mindig lesznek ennek ellenálló területek is és ez is rendben van. Ahogyan a főzésben sem mindent a mikrohullámú sütőre bízunk, vannak területek, ahol az emberi tudás hozzáadott értéke nélkül nem lehet maradandót alkotni. Összefoglalás

Miért fontos ez a márkák számára? Jönnek a robotok – menekülés és ellenállás helyett azon gondolkozzunk, hogyan tudnánk használni ezt a lehetőséget a napi munka során (automatizálás, hatékonyságnövelés stb.) Hogyan befolyásolja ez a médiafogyasztást majd? Mégtöbb idő szabadulhat fel, amit médiafogyasztásra is fordíthatnak pl. az önmagát vezető autóban. Összefoglalás

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. ÉS ITT JÖN A GERGŐ Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent non lacus ut orci scelerisque sollicitudin et nec est. Vivamus eleifend elit quis orci scelerisque, facilisis elementum massa rutrum. Maecenas ut nisi non nibh ultricies hendrerit. Etiam tincidunt sapien at enim congue, nec malesuada lacus ullamcorper. Donec et tellus interdum, varius sapien tempor, semper ipsum. Összefoglalás

Köszönjük a figyelmet! Kovács Nándor, Head of Digital, nandor.kovacs@isobar.com Tóth Gergő, titulusa, elérhetősége