„…gép és akarata nincs többé” Somfalvi Aliz Eötvös József Collegium.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Asszertív kommunikáció elmélete és gyakorlata
Advertisements

Önismeret.
LámpásLámpás Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport.
Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. - Tóth Attiláné dr. Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. Tóth Attiláné dr.
Csoport munka.
Carl Gustav Jung ( ) orvosi egyetem
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
A játék és a nevetés “Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett, mint az, amelyen nem nevettünk.” Szerkesztette: Dr. Hídvégi Márta pszichológus.
Önismeret Horváth Renáta.
Közigazgatási alapismeretek
Szociális tanuláselmélet
interperszonális személyiség-koncepciója
Debrecen május 29. Prof. Dr. Szabó Ildikó Szocializáció az egyetemi csoportok és csoportkultúrák világában Egyetemi élethelyzetek. Campus-lét a Debreceni.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
A levegőburok anyaga, szerkezete
Társas viszonyok.
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
Freud motivációs elmélete A strukturális modell
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
A társas viselkedés pszichológiája
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
KONFLIKTUSPSZICHOLÓGIA
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
A SZOCIALIZÁCIÓ.
Gondolkodás, intelligencia
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
Az emberi tanulás.
Projektmunka.
Az iskolai csoportok sajátosságai
Készítette: Serly Dániel
„A CIGÁNYOKKAL NEM LEHET BÉKÉSEN EGYÜTTÉLNI” Az önkormányzati vezetők szerint, a cigányok által is lakott települések közel HARMADÁN (31%) a nem romák.
ESZMÉNY, CÉL, FELADAT A NEVELÉSBEN
A pszichikumról általában
Magánszféra és biztonság Társaság a Szabadságjogokért.
A pszichológia mint tudomány
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Szociológia - Jogszociológia
Az emberi agresszió.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Pszichológiai Ismeretek
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
R. M. Á. I. Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya TÁMOP – – 11/2 – A kincsesbányai Kazinczy Ferenc Tagiskola felkészülése a kistérségi.
A VISSZAÚT ÉPÍTŐKÖVEI Készítette: Balatoni Ágnes | Utcai Szociális Segítők Egyesülete |
Mi fán terem a pszichológia? Önismeret 1. előadás
Szabályos hasábok Mit tudok róla? (Know) Mit szeretnék tudni? (Wonder) Mit tanultam? (Learn) Oldallapjai kongruensek Minden megsyeretnek tudni ami erdekes.
Szabályos hasábok Mit tudok róla? (Know) Mit szeretnék tudni? (Wonder) Mit tanultam? (Learn) Oldallapjai kongruensek Minden megsyeretnek tudni ami erdekes.
A PYGMALION EFFEKTUS, A TANÁRI ELVÁRÁSOK HATÁSA A TANULÓKRA.
Ki segít a segítőnek?. A segítő „születése” Hogyan válik valaki segítővé? Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális.
A szociális képességek fejlesztése módszertana
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Kutatásmódszertani dilemmák
Találkozások az Angelikában - ahol az ötlet megszületett.
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?.
Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
VIZUÁLIS NEVELÉS az ÖSVÉNY Oktatóközpontban
A szocializáció folyamata
SZIE GTK TTI KFI-csoport
Freud motivációs elmélete A strukturális modell
ÜZLETI ETIKA I. Az etika tudományának fő területei
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE
Biotechnológia.
Előadás másolata:

„…gép és akarata nincs többé” Somfalvi Aliz Eötvös József Collegium

Vezetővel rendelkező tömeg lélektana: - Le Bon - Freud - Tarde - Blumer

1968: a lázadások „olvasztótégelye” Polgárjogi mozgalmak Hippimozgalom Diáklázadások  Tömeg

1968: vezető nélküli tömeg ← a lázadás filozófiája ← kialakult tradíciók ← magas csoportszínvonal ← egymáshoz közeledő célok

„Vezető” funkciójú személyiségek

1. Együttes élmény

2. A vezetők szociális penetranciája Társas hatékonyság, hatóképesség - a személy azon képessége, hogy viselkedési mintaként szolgáljon a többiek számára, hasson rájuk; hatáskeltő tulajdonság

3. Csoporttöbblet

4. Magas kongruenciájú résztvevők A kongruens összefüggés olyan reláció, amely sem nem ok-okozati viszony, sem nem analógia: előzmény, de nem kiváltója, nem létrehozója, mégis (akár tudattalan és spontán módon) mintaadóként formameghatározója a későbbi jelenségnek.

5. Modellkövetés és szociális miliő

6. „Tudattalan tudatállapot” „a tömeg zavaros, vak, homályos, tudattalan”

7. Nonkonformitás „Az ifjúság a nonkonformitás betetőződése.”

Köszönöm a figyelmet!