Online Kiskereskedelmi Index

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A lakosság gazdasági várakozásai GKI Fogyasztói Bizalmi Index Mérők Klubja május 30. Udvardi Attila Kutatásvezető GKI Gazdaságkutató Zrt.
Advertisements

Marketingkommunikáció és PR
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
A Budapesti Értéktőzsde Részvénytársaság éve december 15. Jaksity György elnök Budapesti Értéktőzsde.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
ESR: Fogyasztók a neten
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
Allegroup.hu Grando.hu – Az online pláza.
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
A magyarországi kockázatitőke- finanszírozás másfél évtizede ( ) Készítette: Papp Zsuzsa Tivadari Evelin.
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
Külső finanszírozási lehetőségek az agrárgazdaságban Takács Zoltán Vállalati Értékesítési Vezető
Makrogazdasági és részvénypiaci kilátások
AZ ELSŐDLEGES FORGALMAZÓK SZEREPE A KÖLTSÉGVETÉS ÉVI FINANSZÍROZÁSÁBAN.
Hargitainé Várhegyi Teréz március 6.
Elektronikus számlabemutatás és fizetés
1 …mert mindenki fogyasztó ! Tájékoztató kampány a Közép- dunántúli Régióban TAMOP /2 KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁS A projekt az Európai Unió támogatásával,
Az MNB hitelezési felmérésének aktuális eredményei II. negyedév* Pénzügyi stabilitás Magyar Nemzeti Bank augusztus 29. * A prezentáció az MNB.
Kérjük halkítsák le telefonjukat!
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
„Az Integritás Kérdőív kitöltésével összefüggő tudnivalók” Az adatfelvételi célcsoport, az Integritás Kérdőív és az adatfelvétel február 15.,
Magyar kis-és középvállalkozások kilátásai Előadó: Kiss Ambrus.
Az MNB hitelezési felmérésének aktuális eredményei
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése GOP konstrukció és KMOP tükörkonstrukció.
A MILLIOMOS KÉPZÉS © Success Systems International – 2006
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
Új ügyfél nélkül mit érek én? Január 30.. Tartalom 1.Bemutatkozás 2.Értékesítés. Hatékonyan. 3.Jelzőlámpa az üzleti élet forgatagában 4.Több, mint.
Piacelemzés - CRM beruházások alakulása
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
Kertész Balázs Szinapszis Kft. Kutatási igazgató
Az MNB hitelezési felmérésének aktuális eredményei IV. negyedév*
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
GKI Zrt., Bizalom és beruházás Budapest, május 19. Akar László csoport-vezérigazgató GKI Gazdaságkutató Zrt.
Cím Petz Raymund, kutatásvezető december 6. Az üzleti és lakossági felmérésekből származó „sentiment” indikátorok.
NEA szakmai támogatások (2014) Budapest, november
A megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatási helyzete
Akkor és most – Az EU-hoz kapcsolódó üzleti várakozások hazánkban Petz Raymund GKI Gazdaságkutató Zrt.
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÁMOGATÓI AJÁNLAT február 17.
A magyar gazdaság várható helyzete
„Az Integritás Kérdőív kitöltésével összefüggő tudnivalók” Az adatfelvételi célcsoport, az Integritás Kérdőív és az adatfelvétel február 17., Szeged.
„Az Integritás Kérdőív kitöltésével összefüggő tudnivalók” Az adatfelvételi célcsoport, az Integritás Kérdőív és az adatfelvétel február Dr. Benkő.
1 Konjunktúrajelentés 2009  Az üzleti helyzet és várakozások  A befektői környezet A DUIHK 15. konjunktúrafelmérése Dirk Wölfer április 21.
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
OTP Pénztárak S A J T Ó T Á J É K O Z T A T Ó január 6. OTP PÉNZTÁRAK.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Lesz-e növekedés az „elrugaszkodás éve (2012)” után? március 26. Dr. Molnár László Vezérigazgató GKI Gazdaságkutató Zrt. „2012 igazi rejtélye nem.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÉMA: ADÓKEDVEZMÉNYEK TÁMOGATÓI AJÁNLAT október 06.
Lehetséges együttműködési területek az internetes bankkártya elfogadás területén.
Az NHP második szakaszának eredményei és kilátásai
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
A szerzői jogi iparágak magyarországi helyzete DAT 2006 a Magyar Tartalomipari Szövetség XVI. Konferenciája november 21. Dr. Bendzsel Miklós Dr.
ÜZEMELTETÉST TÁMOGATÓ MŰSZAKI FEJLESZTÉSEK AZ AUTÓIPARBAN.
Cégautó vásárlás és üzemeltetés a Ford támogatásával
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
Tájékozódás és vásárlás a magyar internetezők körében Összefoglaló.
A magyar biztosítási piac helyzete Pandurics Anett MABISZ Konferencia október 14.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Növekedési Hitelprogram – a második szakasz eredményei Pulai György Hitelösztönzők főosztály vezetője január 14. Elemzői.
Pogány András stratégiai igazgató
Szalókyné Tóth Judit ügyvezető igazgató február 13.
MINDEN SZEGMENSBEN NÖVEKEDETT A MAGYARORSZÁGI OOH REKLÁMPIAC A 2016
Előadás másolata:

Online Kiskereskedelmi Index Sajtóreggeli – 2015.03.10. Hivatkozási forma: GKI Digital – Árukereső.hu: Online Kiskereskedelmi Index 2015/I. 2015 © GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft. & Naspers OCS Hungary Kft. Minden jog fenntartva!

Az OKI kutatásról A minta A módszertan Felmérések Az OKI a 6 legnagyobb online szektort vizsgálja részletesen A kutatássorozatba 2015-ben 600 áruház került bevonásra, a panel egyéni jelentkezésekkel folyamatosan bővül Szektorok szerint reprezentatívak a válaszok Online kérdőíves adatfelvétel személyes, telefonos támogatással Szektor: egy vagy több, egymáshoz jellegében hasonlító termékkategória együttese 2015.02 2015.04. 2015.07. 2015.10. OKI 2015 első felmérés (2015.02.) 2013-as éves forgalmi adatok Trendek az egyes szektorokban Online fizetési megoldások elérhetősége és súlya Várható témák és ütemezés 2015-ben OKI 2015 második felmérés (2015.04.) 2015 első negyedéves forgalmi adatok Logisztikai megoldások elérhetősége és súlya Pénzügyi szolgáltatások helyzete az e-kereskedők körében OKI 2015 harmadik felmérés (2015.07.) 2015 második negyedéves forgalmi adatok Marketing megoldások használata Az ügyfélszolgálatok használata OKI 2015 negyedik felmérés (2015.10.) 2015 Harmadik negyedéves forgalmi adatok Kereskedelmi trendek, növekedési lehetőségek Magyar nyelvű honlappal rendelkező webáruház-sokaság nagyságára pontos adat nem áll rendelkezésre, becsléseink szerint az akár 6-8 ezer áruházat is számlálhat Magyar nyelvű honlappal rendelkező és jelenleg is működő webáruházak becsült száma: 4000-4500 db Marketing szempontból aktív, rendszeresen frissülő termékkínálattal rendelkező webáruházak száma: kb. 1400 db

A részletesen vizsgált szektorok Szépség - Egészség Egészség, wellness Szépségápolás, kozmetikumok Műszaki cikk Háztartási gépek, fehéráru Szórakoztató elektronika Mobiltelefonok, okos eszközök, tartozékok Számítástechnika Otthon, kert Lakberendezés Lakásfelszerelés Barkács és kert Játék és kultúra Játék, ajándék Könyv, újság, magazin Audiovizuális termékek (film, zene CD-DVD) Ruházat, sport, divat, kiegészítők Ruházat, sportruházat Óra, ékszer Sportszerek, sporteszközök Jelenleg nem vizsgált szektorok: Állateledel-állattartás | Autó-motor és alkatrészeik | Baba-mama | FMCG | Használt cikk és antik-régiség | Irodaszerek és taneszközök | Erotika| Üzemanyag-tüzelőanyag | Egyéb

A szektorok jellemzői

A szektorok legfontosabb forgalmi mutatói 2013: ~133 Mrd Ft 2014 : ~150 Mrd Ft A hat szektor forgalma 2014 q4: ~56Mrd Ft mely, az éves forgalom: 37%-a 2014 félév: ~62 Mrd Ft 2013: ~11 millió db 2014 : ~13 millió db A hat szektor tranzakciós számai 2014 q4: ~5 millió db mely, Az éves forgalom: 38%-a 2014 félév: ~5 millió db 2013: ~11,8 ezer Ft 2014 : ~11,9 ezer Ft A hat szektor kosárértékei 2014 félév: ~12,8 ezer Ft 2014q4: ~11,6 ezer Ft

A szektorok legfontosabb forgalmi mutatói Teljes piac (2013): 195-200 Mrd Ft Teljes piac (2014): 225-230 Mrd Ft 2013: ~133 Mrd Ft 2014 : ~150 Mrd Ft A bővülés: ~12-13% 2013: ~11 millió db 2014 : ~13 millió db Összes tranzakció az e-kereskedelemben (2014): ~22.000.000 db Kosárérték a kiskereskedelemben (2014): 2.500 Ft Kosárérték a teljes e-kereskedelemben (2014): 8.400 Ft 2013: ~11,8 ezer Ft 2014 : ~11,9 ezer Ft

A forgalom megoszlása 2014-ben 6 szektor ~150 Mrd Ft

A forgalom megoszlása 2014-ben 34% 42% 35% 32% Jó idő Valentin nap Nőnap Könyv, és játék karácsonyra Iskolakezdés Foci-VB A legnagyobb hat online szektor forgalma az év harmadik negyedévében (július-augusztus-szeptember) 33 milliárd forint volt, melyből a legnagyobb arányban a számítástechnika szektor részesedik 9,3 milliárd forintos forgalommal.   A második negyedévhez képest a számítástechnika szektor mellett az otthon, kert szegmens szereplői érték el a legnagyobb forgalomnövekedést 26%-os emelkedéssel, ami nem megelepő figyelembe véve, hogy ennek a szektornak az év ezen időszaka jelenti a főszezont. Az év végi ünnepi időszaktól az idei évben leginkább függő játék és kultúra, ruházat valamint szépség, egészség szektorok a teljes évben várható forgalmuknak egyaránt 57%-át érték el az első 9 hónapban, így ebben a három szektorban az online boltok nagyon erős karácsonyi szezonra számíthatnak, amit megerősít a 2014 novemberében elkészült lakossági kutatásunk eredménye is. Az aktív internetezők karácsonyi vásárlási listáján ugyanis – a műszaki cikkeket megelőzve – kiemelt helyen szerepelnek a ruhák, könyvek, játékok és kozmetikai szerek.

A forgalmat KÖZVETETTEN befolyásoló tényezők Rövidtávú pénzügyi hatások Az első csoportba, azaz a legkisebb hatást kifejtő tényezők közé azok a vizsgált területek kerültek, melyek rövidtávon vannak hatással a háztartások anyagi helyzetére. A közvetett pénzügyi hatások közül a webboltok véleménye alapján sem a betéti, sem a hitelkamatok szintjének változása nem képes érdemben befolyásolni az online költés mértékét. A rezsicsökkentés által kifejtett pozitív hatások a webshopok véleménye, tapasztalat szerint szintén alig jelennek meg az online kiskereskedelemben. A rövidtávon ható pénzügyi tényezők forgalomra gyakorolt csekély hatása arra utal, hogy az internetes vásárlók, közöttük is az aktívabbak, főként a magasabb végzettségű, ezáltal stabilabb anyagi körülmények között élők köréből kerülnek ki. Hosszabb távon (hónapok) ható hatások és egyszeri alkalmak A vizsgált szektorokban tevékenykedő boltok úgy vélik, hogy mind a munkanélküliségi ráta, mind az infláció, azaz a jövedelmi helyzet, illetve a reáljövedelem változása, érdemben képes befolyásolni a boltok forgalmát. A devizahitel magas lakossági mértéke kisebb mértékben ugyan, de egyértelműen megjelenik a forgalom változásában, hiszen a boltok véleménye szerint az árfolyamváltozások – a termékek árára gyakorolt hatáson túl – az elkölthető jövedelmet is képesek érdemben befolyásolni. A kiemelt sportrendezvények (VB, EB, stb.) leginkább a műszaki jellegű termékek forgalmában tudnak erős hatást kifejteni, összességében a boltok kétharmada kismértékben ugyan, de lát összefüggést a sportrendezvények és a forgalom alakulása között. Szezonális hatások, megfelelő környezet és elérés A korábbi évek kutatásai is alátámasztják a webáruházak azon tapasztalatát, miszerint az ünnepi időszakok képesek a legnagyobb mértékben növelni az elérhető forgalmat. A szezonális hatások, mint például a nyári időszak, az iskolakezdés, szintén erős hatást képesek gyakorolni a bevételekre. A vizsgálatban résztvevő szektorok egybehangzó véleménye fogalmazódott meg abban a tekintetben, miszerint az online kiskereskedelmi forgalomra a mobilinternet, illetve az okoseszközök terjedése szintén nagymértékben hatással van. Erős egyetértés alakult ki az internet-ellátottság forgalomra gyakorolt pozitív hatását illetően is.

Az online értékesítés szerepe a kiskereskedelemben I. Az egyes szektorok növekedési üteme 2014-ben az előző évhez képest A műszaki és számítástechnikai cikkek forgalma bővül a leglassabban Könyvek és játékok terén a piac közelít az elérhető célcsoport plafonjához, ezért lassul a növekedés Az otthon-kert szektor online értékesítése még erőteljesen függ az offline lábtól A ruházati, és szépségápolási cikkek kereslete bővül a legdinamikusabban

Az online értékesítés szerepe a kiskereskedelemben II. Az utolsó negyedév szerepe 2014-ben

Az online értékesítés szerepe a kiskereskedelemben III. Az online értékesítés súlya a kiskereskedelemben A számítástechnika szektor bővül a leglassabban, amit magyaráz az is, hogy minden más szektornál nagyobb az online értékesítés súlya a kategória teljes kiskereskedelmén belül

Az OKI Index alakulása (2013.11. – 2015.02.) 3 kérdés alapján: A következő három hónap üzleti lehetőségei | Elmúlt negyedév eladási pozícióinak megítélése | A gazdasági környezettel kapcsolatos várakozások Az Index módszertana GKI Digital – Árukereső.hu OKI index egy mérőszám mely több tényezőt figyelembe véve értékeli az online kiskereskedelem aktuális negyedévét, figyelembe véve a forgalmat, a gazdasági környezetet, a kereskedők hangulatát, várakozásait. A vizsgált területekre kapott egyenlegértékekből súlyozással előállítottuk az Online Kiskereskedelmi Indexet, mely párba állítható a GKI Gazdaságkutató kiskereskedelmi indexével. Az index célja, hogy értékével és változásának irányával jelezze a gazdaság, azon belül is a kereskedelem szereplőinek várakozásait, tapasztalatait. Az index attitűdkérdéseken alapul, így annak változása a későbbiekben sokkal több információt fog hordozni, mint nominális értéke. Jól jelzi majd ugyanakkor az online szektor szereplőinek véleményét, melyet a teljes kiskereskedelmi szegmens – hasonló módszertan alapján számolt – indexével összevetve képet kaphatunk a hazai online értékesítés kiskereskedelmen belüli relatív helyzetváltozásáról.

Az egyes fizetési megoldások elérhetősége és súlya - 2014

Elektronikus fizetési megoldások kínálata Hagyományos banki megoldások online kártyás fizetésre A 6 szektor esetében 43% az elektronikus fizetési megoldásokat nyújtó webboltok aránya. Közülük minden 2. bolt átlagosan már 2 megoldást tesz elérhetővé.

Elektronikus fizetési megoldások elérhetőségének változása Átadópontos hálózatok megjelenése, terjedése A hazai online kiskereskedelem jellemzően kevés tisztán online szereplővel indult Új trend, nyissunk boltokat is! Elindul a PickPackPont Terjedő új megoldások, csomag-automaták, új modellek, melyek segítik az online fizetés terjedését. A kuponos oldalak elkezdik terjeszteni az online fizetési megoldásokat

Köszönjük a figyelmet! Sajtóreggeli – 2015.03.10. Hivatkozási forma: GKI Digital – Árukereső.hu: Online Kiskereskedelmi Index 2015/I. 2015 © GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft. & Naspers OCS Hungary Kft. Minden jog fenntartva!