C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 1 Moodle a tananyagfejlesztésben Papp Gyula Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Hogyan értékeljünk Moodle-ban? Papp Gyula CONSEDU BT. MoodleMoot 2012 – Gödöllő.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatásos képzés
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Web2 és a blogok. Mi az a web2? 1.Filozófia (tartalom) szabadság nyitottság közösség 2.Eszköz(készlet) egyszerűség integráció kompatibilitás mobilitás.
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
Internet a tudás szolgálatában - Eger Moodle egy szabad forráskódú e-Learning keretrendszer Papp Gyula
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A Jövő Internet Nemzeti Kutatási Program – JINKA 1.3 Dr. Sallai Gyula Jövő Internet Kutatáskoordinációs Központ Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
A SABEDU Kft. Oktatási Ágazata Tarr Dániel december 09. A Sabedu Kft. oktatási ágazati céljai Az e-learning technológiák megismertetése és elterjesztése.
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
Kommunikáció az egyetemen Készítette: Ébner Mária
Közoktatás – pedagógusképzés - neveléstudomány
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Kis-Tóth Lajos – Komló Csaba: Az e-portfólió alkalmazása a pedagógusképző felsőoktatási intézményekben TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Felsőoktatási portálok lehetőségei a hatékony tudásépítésben
IV. ETR konferencia fejlesztés – bevezetés - támogatás Rós László Budapest, január
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
(kép – Philip Shriver) Tanítsunk portfóliókészítést Papp Gyula Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Felmérés hazai működő és tervezett intézményi repozitóriumokról HUNOR találkozó Karácsony Gyöngyi Budapest, február 12.
A Szilárdtest Fizika Tanszék Virtuális Oktatási Környezete A XXI. század diplomája Elektronikus távoktatás.
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
Éves Konferencia- Annual Report Irányító Bizottság: Elnök: D. Terdik György DE IK dékán Tagok: Dr. Kardon Béla EMMI Dr. Sallai Gyula BME, FIRCC Nagy Miklós.
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
AICC, IEEE, SCORM, fogalmak. Tananyagok cseréje (export-import) Támogatja az együttműködéseket Támogatja a felhasználóbarát környezet kialakítását Megoldja.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
#hunmoot2014 Csicseregjünk ;-).
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Statisztikai eszközök a multimédiás kurzuselemek hatékonyságának elemzésére T. Nagy Judit
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
A felsőoktatási intézmények és karok OTDK eredményessége
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
CALDERONI ELEKTRONIKUS FORRÁSKEZELŐ ÉS PUBLIKÁCIÓS RENDSZER CALDERONI REFERENSKÉPZÉS
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
Közösségszervezés BA.
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
Az állami fenntartású felsőoktatási intézmények gazdálkodása az erőforrásokkal Budapest, november 18. Földesi Gabriella főosztályvezető Intézményfinanszírozási.
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Moodle a tananyagfejlesztésben Papp Gyula Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Tartalom A Moodle  A Moodle Debrecenben  Miért pont Moodle Az „Elektronikus tananyagok” tantárgy  A Moodle Magyarorzságon  Eszközök  Célok  Módszerek A Moodle és a Calderoni keretrendszer kapcsolata  Az egyszerűbb néha több…  Tartalmaink és a Calderoni keretrendszer

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen A Moodle Debrecenben  DE TTK Szilárdtest Fizika Tanszék  DE BTK Szociológia és Szociálpolitika Tanszék  DE Egyetemi Könyvtár  DE Informatika Kar  DE-AMTC Agrár és Vidékfejlesztési Kar  Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola  Debreceni Református Kollégium  DE BTK Angol-Amerikai Intézet  DE Állam- és Jogtudományi Kar

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen A Moodle a Magyar felsőoktatásban 1.Budapesti Corvinus Egyetem, 2.Budapesti Gazdasági Főiskola, 3.Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 4.Budapesti Műszaki Főiskola, 5.Debreceni Egyetem, 6.Dunaújvárosi Főiskola, 7.Eszterházy Károly Főiskola, 8.Eötvös Lóránd Tudományegyetem, 9.Károli Gáspár Református Egyetem, 10.Károly Róbert Főiskola, 11.Kecskeméti Főiskola, 12.Kodolányi János Főiskola, 13.Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola, 14.Nyíregyházi Főiskola, 15.Miskolci Egyetem, 16.Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, 17.Nyugat-Magyarországi Egyetem, 18.Pannon Egyetem, 19.Pázmány Péter Katolikus Egyetem, 20.Pécsi Tudományegyetem, 21.Szegedi Tudományegyetem, 22.Szent István Egyetem, 23.Széchenyi István Egyetem, 24.Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Miért pont Moodle  Pedagógiai, módszertani előnyök  A végletekig testre szabható  Szolgáltatások  Nyelv  Megjelenés  Dinamikus fejlődés  Nagy közösség és sok tapasztalat  Szabványok alkalmazása/támogatása  Tanulótámogatás

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen „Statikus” tartalmak Tananyag a Moodle-ban  Szöveges oldal létrehozása  Weboldal létrehozása  Hivatkozás fájlra vagy weboldalra  Könyvtár mutatása  Címke beszúrása  IMS tartalomcsomag

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Tevékenységek I. Kommunikáció Fórum Üzenetküldés Csevegés RSS (fórumból, adatbázisból, szótárból) Blog

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Tevékenységek II. Értékelhető tevékenységek Fórum Teszt Feladat (Offline, Online szöveg, Egyetlen állomány feltöltése, Speciális állományfeltöltés ) Szótár (Fogalomtár) Adatbázis (gyűjtőmunka) Hot Potatoes teszt Műhely

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Tevékenységek III. Struktúrált/interaktív tananyagok Lecke LAMS (Learning Activity Management System) SCORM/AICC tartalomcsomagok (SCORM 1.2 és SCORM 2004) Wiki

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Tevékenységek IV. Kollaboratív, kooperatív tevékenységek Fórum Műhely Szótár (Fogalomtár) Adatbázis (gyűjtőmunka) Wiki

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Tevékenységek V. Egyebek Válasz Felmérés Jelenléti ív … Kérdőív Moduls and plugins Több, mint 240 modul, bokk és plugin

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Értékelési formák Formatív szöveges – Skálák Szabad szöveges Pontozás – Ne osztályozz!!  Kategóriák kezelése  Súlyozás  Kizárás  Kivételek kezelése  Automatikus osztályozás (Oklevél )  Megjelenítés testre szabása

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Elektronikus tananyagok

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Mottó „A kommunikációs technológia hálózata átfogja az egész világot, és meg is változtatja azt.”

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Reformok reformja  Újra át kell gondolni: „hol” „mikor” és „mit” kell tanulni.  Irány: az ismeretgazdaság közéleti szabályozása  Új pedagógiai stílus bevezetése, amely egyszerre részesíti előnyben a személyre szabott és a hálózati együttesben való tanulást  A tudás és a kompetenciák megszerzésében mindenki által elért teljesítmény megfelelő elismertetése  A pedagógus új, vagyis a kollektív-intelligencia-animátori szerepének kialakítása  Az ismeretek átadásának monopóliumával szemben e téren az új ismeretgazdaság működtetésére kell helyezni a hangsúlyt

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Miért van szükség a tantárgyra?  Az IKT bevonul az iskolákban  Szociális előrehaladás  Interaktív hálózatok  Az új tömegek, mint hatalmi tényező  Kollektív intelligencia  A tudáshoz fűződő új viszony  Az esélyegyenlőség eszköze  Katalizátorszerep vs. módszertani kultúra  „Új humanizmus”

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Tematika  Digitális tananyagok  Multimédiás tananyagok  Szerzői rendszerek  Mi az e-Learning  Az elektronikus tananyagok felépítése  Learning Design tananyagok  E-Learning tananyagok  Metaadatok  Keretrendszerek  Kommunikációs formák  e-Learning 2.0

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Célok  Gyakorlati ismeretek biztosítása  Módszertani ismeretek elsajátítása  Az e-Learning fogalomrendszerének a megismerése  Bevezetés a digitális tananyagok készítésével kapcsolatos alapismeretekbe  IKT kompetenciák fejlesztése  Az eszközválasztás készségének kialakítása  Pedagógusi kompetenciák fejlesztése  „Új” pedagógusi szerep gyakorlása  Kollaboratív módszerek elsajátítása és alkalmazása  „Új” értékelési módszerek elsajátítása

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Az alkalmazásokról Moodle-t Moodle-lal Moodle-ra ATutor, Authorware, Claroline, COEDU, Colloquia VLE, CooSpace, del.icio.us, Digg, Macromedia Director, DoceboLMS, Dokeos, ELGG, eXe Editor, Macromedia Flash, Flickr, Google-Alert Google-Calendar, Google-Maps, Google-Reader, Google-Docs; ILIAS, LAMS, Mahara, Marratech, Messenger, Moodle, Neobook, Neptun LMS, OLAT, Pronto, Reload Metadata and Content Packaging Editor, Scala Multimedia MM200, Sakai, SDT, Skype, Slideshare, TalkToWrite, ToolBook Instructor, VMukti, Wikipédia, YouTube…

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Módszerek  Mestermunka készítése – A hallgató által választott tananyagrészlet (2-4 tanórát átölelő téma) feldolgozása...  Eszközök (szoftverek) összehasonlító elemzése  Viták, vélemények, tapasztalatok megosztása  … valamely reformpedagógiai módszer szerint  Közösségi hálózat építése  Csoportmunka  Gyűjtőmunka  Alkotó tevékenység  Mikrotanulás  Előadás

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen A vállalkozás

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Az egyszerűbb néha több…  Mit tároljak?  Módszert? Mi lesz a kontextussal?  Tevékenységorientált tanítás – Hol a tartalom?  Új viasz? – azaz miért nem LOM?  Szó vs. cselekvés  Moodle kurzus leírása  MoodleCore (LOM)  Az esélyegyenlőség eszköze  Tanulási forrást?  Moodle kurzusforma tárolása (.zip)

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Tartalmak  Hallgatói segédletek  Oktatói segédletek  Szaktudás  Moodle kurzusok?  SCORM csomag(ok) ……  ??? .. ..

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen Köszönöm figyelmüket! Papp Gyula Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola