1 Calderoni forráskezelő rendszer és adatbázis jellemzői, szerepe és lehetőségei a HEFOP 3.3.1. és 3.3.2. projekteredmények disszeminációjában Zellei László.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

A november 18-i workshop napirendje
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A minőségügy a könyvtárügyért
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.

TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
A META és a Calderoni- program filozófiája, jelentősége az NFT 1. disszeminációjában HEFOP K /1.0 A META és a Calderoni- program filozófiája,
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Elektronikus tanulási forráskezelő keretrendszer, kompetencia-fejlesztő program adatbázis létrehozása Calderoni program.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
1 A Calderoni Program és a FEMIP kapcsolódási pontjai - felsőoktatási és minőségfejlesztői szemmel Zellei László főiskolai docens Eötvös József Főiskola.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
A HEFOP e-taneszközeinek és anyagainak disszeminációs feladatai Rozványi Dávid OKM Támogatáskezelő.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Kié a projekt? Calderoni kerekasztal-beszélgetés március 12. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon: (06-1) 235.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis és Etalontár Február 1.
Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis és Etalontár január 19. EDUCATIO 2008.
1 Calderoni Project DIGITÁLIS TUDÁSTÁRAK ÉPÜLÉSE A Calderoni Project Zárókonferenciája Budapest, március 27. A CALDERONI PROGRAM EREDMÉNYEK.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN Budapest, január 18.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK BM információs nap
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN A CALDERONI INFORMATIKAI RENDSZER BEMUTATÁSA március.
Programzáró szakmai nap Szolnok, november 12. Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Verseghy Ferenc Könyvtár és Művelődési Intézet.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Barcsák Marianna KPSZTI
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

1 Calderoni forráskezelő rendszer és adatbázis jellemzői, szerepe és lehetőségei a HEFOP és projekteredmények disszeminációjában Zellei László főiskolai docens Eötvös József Főiskola Szombathely, február 26.

2 Áttekintés Előzmény - HEFOP (3.3.1., ) fejlesztések jelenlegi helyzete Calderoni program célok és feladatok, eredmények Calderoni program szerepe a fenntarthatóságban és a nyilvánosság biztosításában Folytatás – FEMIP projekt

3 HEFOP fejlesztések HEFOP eredmények – 56 projekt

4 HEFOP fejlesztések HEFOP eredmények státusza – 56 projekt

5 HEFOP fejlesztések Feladatok Fejlesztői honlapok és elérhetőségi adatbázis feltárása Elérés tervezett módon, személyes szakértői megkeresésekkel Partneri megközelítés, tájékoztatás, felhasználási feltételek tisztázása

6 Calderoni - célok Átfogó cél: A HEFOP és termékek disszeminációjának felgyorsítása Részcélok: A felsőoktatás igényeihez illeszkedő, felhasználó- központú, korszerű elektronikus keretrendszer megtervezése, specifikálása és ehhez kapcsolódó szoftverfejlesztés. Az oktatási programcsomagok alkalmazásához szükséges oktatástechnológiai és szakmetodikai ismeretek és készségek beépítése a tanárképzési programokba. Az elektronikus tanulási és más forráskezelési kultúra iránti érzékenyítés, különböző szervezeti; közösségi és egyéni hasznosítási algoritmusok kidolgozása.

7 Calderoni - célok Feladatok, funkciók: Workshopok, konzultációk, fórumok, projekt bemutatók szakterületek szerint, adatbázisok, e-learning rendszerek, web design, rendszerértékelés Keretrendszer fejlesztés, programozás, Tematikusan harmonizált adatbázis struktúra létrehozása, hozzáférési szabályok pontos definiálása Adatbázis építés–archiválás: az 50 projekt produktumainak konvertálása, az 5 konzorcium anyagainak integrálása

8 Calderoni - Forrásközpont Feladatok, funkciók: Az MPH taneszköz-információs és oktatástechnológiai központja, tartalom-szolgáltató keretrendszer, tanulási forráskezelő portál, kompetenciafejlesztő tanárképzési program adatbázis, elektronikus taneszköz etalontár és tankönyv bemutató, médiadidaktikai kutató és gyakorló laboratórium, the Calderoni Virtual Museum and European Educational Media Database

9 Calderoni - Eredmények Strukturálás - Műfaji besorolás Első áttekintésre 5, részletes vizsgálat alapján 66 „műfaji” tétel Példaként az „o” betűvel kezdődők: Oktatásmódszertani segédlet Oktatási programcsomag Oktatási segédlet Oktatási segédlet az előadásokhoz Oktatási segédlet és prezentáció Oktatási útmutató Oktatói segédlet on line fogalomtár

10 Calderoni - Eredmények Strukturálás – Összetett kereső rendszer Kereső felület rétegei (egy adott termékre vonatkozóan): Személynév (szerző) Testületi név (intézmény) Program címe Modul címe Dokumentum címe Létrehozás éve Tárgyszó Bokrosított tárgyszó Utalások

11 Calderoni - Eredmények Strukturálás – Összetett kereső rendszer További, a feldolgozás során a fájlhoz kapcsolt információk: link fájlnév fájl kiterjesztése fájl mérete elérési útvonal értelmezések

12 Calderoni – következő lépések Terepmunka – Tájékoztatás, vélemények, javaslatok Február 11 – március 10 között 6 szakértő 37 intézményt (projekt szakmai vezetőt) keres fel Keretrendszer fejlesztés, programozás, Tájékoztatás a fenntartási és nyilvánossággal kapcsolatos feladatokról Szerzői jogi és felhasználási kérdések egyeztetése Calderoni szolgáltatások bemutatása Fejlesztési eredmények átvétele elektronikus adathordozón Feldolgozás, strukturálás

13 Calderoni – Fenntarthatóság Fenntartás - a támogatási szerződés I. fejezet 5. pontja A fenntartási kötelezettség megnyilvánul különösen az eredmények fenntartásában, amely magában foglalja a projekt eredmények, pályázatban meghatározott cél szerinti, változtatás nélküli működtetését.

14 Calderoni – Nyilvánosság Nyilvánosság biztosítása - a VII. fejezet pontjai Vonatkozó jogalap: Európai Bizottság 1159/2000/EK számú rendelete A nyilvánosság biztosításának célja a támogatási rendszer átlátható működésének bizonyítása, valamint annak bemutatása, hogy milyen szerepet töltött be az Európai Unió az együttműködések és a projekt eredmények elérésének támogatásában. A kedvezményezettek számára december 31-ig érvényes kötelezettségek!

15 Calderoni – Felhasználhatóság Támogatási szerződés VI. fejezet 6. és 7. bekezdése Biztosítandó a projekteredmények jövedelemszerzést kizáró célú felhasználása a Támogató, és „bármely további felhasználó” számára, térítésmentes elérés mellett. OFI és megbízottai a Calderoni program megvalósítása során a Támogató felhatalmazásával járnak el.

16 Calderoni – Megfelelés Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Calderoni programja betartja a hivatkozott szabályokat, együttműködik a kedvezményezettekkel. A projektek szakmai vezetői véleménye és javaslatai figyelembe vételével alakítja ki elektronikus tanulási forráskezelő keretrendszerrel támogatott kompetencia- fejlesztő program adatbázis létrehozásával segíti a fenti célok megvalósulását és kötelezettségek teljesítését.

17 Calderoni – Jövőkép Fejlesztők - autonóm fejlődés, folyamatos lehetőség eredményeik közzétételére Felhasználok - nagy szabadságfokkal elérhető, hatékony tudásforrás Csatlakozás más programokhoz - FEMIP

18 CALDERONI - FEMIP Felsőoktatási Minőségfejlesztési Program (FEMIP) célja és elemei Minőségbiztosítás ágazati-szakmai koordinációját ellátó Minőségirányítási Programiroda felállítása; A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjeinek adaptációja; Felsőoktatási minőségi díj és a kiválósági díj kritériumrendszerének létrehozása és továbbfejlesztése; Egységes minőségbiztosítási definíciós gyűjtemény és egységes indikátorrendszer kidolgozása; Minőségirányítási Portál kialakítása és működtetése;

19 FEMIP Felsőoktatási Minőségfejlesztési Program (FEMIP) célja és elemei Minőségbiztosítási szakértői adatbázis kialakítása; Jó gyakorlatok adattár létrehozása, disszeminációja; A minőségbiztosítás oktatási, kutatási, tanulás támogatási rendszerének kialakítása; Helyzetelemzés, igényfelmérés, tanulmányírás, konferenciák, szakmai napok, workshop-ok szervezése és lebonyolítása; Felkészülés arra, hogy a kialakítandó Minőségirányítási Programiroda Minőséghitelesítő-felkészítő Ügynökséggé váljon; A vezetői elkötelezettség elősegítése

20 Összefüggések FOI – Problémák, igények Válaszok - FEMIPTámogatások - CALDERONI Kompetencia, kapacitás és technikai erőforrások, szoftverek hiánya Szakértői adatbázis, jó gyakorlatok adattár Elektronikus tartalomszolgáltató Minőségügyi gondolkodásmód elfogadtatása Minőségbiztosítási definíciós gyűjtemény és egységes indikátorrendszer ágazati-szakmai koordináció e-tanulási forrásközpont A minőségügyi modellek adaptációja Európai sztenderdek adaptációja Kompetencia-fejlesztő tanárképzési programok

21 Összefüggések FOI – Problémák, igények Válaszok - FEMIPTámogatások - CALDERONI Szakmai anyagok terjesztése, Hírlevél, továbbképzések Minőségirányítási PortálHálózati szerveződés Internetes fórumFelsőoktatási minőségi díj Médiadidaktikai kutató és gyakorló laboratórium Tapasztalatcserék követendő példák terjesztése Minőséghitelesítő- felkészítő Ügynökség Rendszer fejlesztés

22 Köszönöm a figyelmet!