TÁMOP-3.2.13-12/1-2012-0121 Az Eötvös Károly Megyei Könyvtár és Közművelődési Intézet részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában szakkörök.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
„Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett,
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
Iskolánkról.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
Kisalföldi Tudástár szolgáltatásainak horizontális és vertikális bővítése a hatékony információátadás érdekében TÁMOP A-11/ Projektnyitó.
Minőségi oktatás létrehozása – Hátránykompenzáció közoktatási és kulturális szolgáltatások fejlesztésével és tartalmi modernizációjával Magyarhomorogon.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
A JÓKAI MÓR MŰVELŐDÉSI KÖZPONT PROJEKTJE
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása TÁMOP /10/1.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Cél: - Az óvodai és iskolai nevelési és.
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Szakmai munkánk a pályázatban
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
A „NYÍLÓ ABLAKOK” című projekt bemutatása KOVÁCS ÁRPÁDNÉ
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Az Alkalmazott bábjáték pedagógiájának Adaptálása
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
„Adj teret, nyiss utat! – Szociális kompetenciákkal a hátrányok ellen” TÁMOP A-12/
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
„Helló barátom!" - közösségi szolgálatra felkészítő tréning sorozat „Tanévzáró Suli – Buli” „Helló nyár, helló barátom!” - komplex nyári vakáció „Viszlát.
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
A versenyek!. Megyei verseny nyertes csapatai: GYŐR helyszínen, Mosonmagyaróvári Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
„Referenciaintézmény kialakítása a II
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Előadás másolata:

TÁMOP / Az Eötvös Károly Megyei Könyvtár és Közművelődési Intézet részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában szakkörök és témahét megvalósításával Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

Közvetlen előzmény: TÁMOP / Az Eötvös Károly Megyei Könyvtár és Közművelődési Intézet által szervezett szakkörök kidolgozása, a nevelési- oktatási intézményekben tanulók kreatív képességeinek, egészségtudatos életszemléletük fejlesztésére és hátrányos helyzetű gyermekek számára Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

TÁMOP / pályázat támogatási összege: Ft A megvalósítás időtartama: október szeptember 30. Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

Projekt leírás: heti és havi szakkörök, témahét megvalósítása Cél: készség- és képességfejlesztés a hátrányos helyzet kompenzálása a szakköri foglalkozások biztosításával Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

Együttműködő intézmények: 1.Békefi Antal Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Bakonyszentkirály 2.Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Veszprém 3.Veszprémi Zeneművészeti Szakközépiskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Dohnányi Ernő Zeneművészeti Szakközépiskola Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

Együttműködő intézmények: 4. Hriszto Botev Általános Iskola, Veszprém 5. Kisfaludy Sándor Gimnázium, Szakközépiskola, Kollégium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Sümeg 6.Magyarpolányi Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Magyarpolány 7.Simonyi Zsigmond Ének-Zenei és Testnevelési Általános Iskola, Veszprém 8.Szent Margit Római Katolikus Óvoda, Veszprém Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

6 féle havi szakkört indítunk a as tanévben az alábbi bontásban: – az óvodai korosztály számára 1 féle, – alsó tagozatos diákok számára 3 féle, – felső tagozatos diákok számára 1 féle, – a középiskolások számára 1 féle szakkör Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

Havi szakkörök jellemzői: – Szakkör meghatározása: A nevelési-oktatási intézmények pedagógiai programjának megvalósítását, valamint kínálatának gazdagítását támogató tanórán kívüli szabadidős tevékenységek. – 10 alkalommal megtartásra kerülő szakkörök – októberétől júniusáig havi egyszeri bontásban – Alkalmanként min. 2 órában Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

Heti szakkörök: 1.Felső tagozatosok számára: 1 féle szakkör 2.Középiskolások számára: 1 féle szakkör Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

Heti szakkörök jellemzői: - Szakkör meghatározása: A nevelési-oktatási intézmények pedagógiai programjának megvalósítását, valamint kínálatának gazdagítását támogató tanórán kívüli szabadidős tevékenységek. - félévenként legalább 12 alkalom, - alkalmanként min. 1 órás foglalkozás Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

1. „Hónapsoroló”: Komplex, hagyományápoló szakköri foglalkozás, verssel, zenével, mesével, képzőművészeti alkotások bemutatásával. (havi szakkör) Célcsoport: óvodás korosztály Cél: a gyermekkönyvtár szolgáltatásainak, lehetőségeinek megismertetése, tartalmas és hasznos időtöltést nyújtva a gyermekeknek. A program megvalósítói: Vargáné Ládonyi Erzsébet szaktájékoztató Kaposi Noémi szaktájékoztató Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

2. „ Életre kel az ősi Kamishibai papírszínház” (havi szakkör) Célcsoport: általános iskola alsó tagozat Cél: A speciális nevelési igényű gyermekeknél a mesék papírszínházon keresztüli bemutatásával komp l exen fejleszthetjük a résztvevők különböző kompetenciáit A program megvalósítói: Vargáné Ládonyi Erzsébet szaktájékoztató Kaposi Noémi szaktájékoztató Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

3. „Kreatív ötletek, ügyes kezek” – Kézműves foglalkozássorozat (havi szakkör) Célcsoport: általános iskola alsó tagozat Cél: a gyermekek szabadidejének hasznos és kulturált eltöltése, valamint néhány kézműves technika alapjaival való megismerkedés. A program megvalósítói: Vargáné Ládonyi Erzsébet szaktájékoztató Kaposi Noémi szaktájékoztató Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

4. „Nyissuk ki a mesepadlás ajtaját!” – Mesedélután verssel, zenével, játékkal báb- és drámapedagógiai elemekkel (havi szakkör) Célcsoport: általános iskola alsó tagozat Cél: bővíteni és elmélyíteni a gyermekek olvasással, mesékkel, versekkel kapcsolatos elméleti és gyakorlati ismereteit. A program megvalósítói: Vargáné Ládonyi Erzsébet szaktájékoztató Kaposi Noémi szaktájékoztató Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

5. „Szép magyar képek” – Ismerkedés a magyar művészettörténettel, 100 név (havi szakkör) Célcsoport: általános iskola felső tagozat Cél: esztétikai érzék, vizuális memória fejlesztése, érdeklődés felkeltése a művészettörténet iránt Szakmai kapcsolattartó: Nagy Tiborné Nyári Ágnes Szakmai megvalósító: Gopcsa Katalin művészettörténész Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

6. A néptánc hagyomány ápolása (heti szakkör) Célcsoport: általános iskola felső tagozat Cél: ismerkedés a néptánc széles körével. A résztvevők megismerkednek az elméleti és gyakorlati ismeretekkel egyaránt. Szakmai kapcsolattartó: Nagy Tiborné Nyári Ágnes Szakmai megvalósító: Kovács Norbert Örökös Aranysarkantyús táncos, néptánc oktató Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

7. „Igaz gyöngy” – Komplex program a dráma és a színház eszközeivel, csoportos alkotó tevékenységen keresztü l (heti szakkör) Célcsoport: középiskolás korosztály Cél: egy olyan alkotó közösség kialakítása, amelyben lehetővé válik a tehetséges fiatalok fejlesztése. Szakmai kapcsolattartó: Nagy Tiborné Nyári Ágnes Szakmai megvalósító: Lázár Péter drámapedagógus Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

8. Énekkari mester-kurzus (havi szakkör) Célcsoport: középiskolás korosztály Cél: a magyar zenepedagógia- és a kóruséneklés átfogó szakirodalmának a megismertetése, a magyar zenei élet kimagasló tanárai által vezetett énekkari foglalkozásokon keresztül Szakmai kapcsolattartó: Nagy Tiborné Nyári Ágnes Szakmai megvalósító: Veress Györgyné Petrőcz Mária, a Dohnányi Ernő Zeneművészeti Szakközépiskola kamarakórusának karnagya Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

9. „Auer” vonószenekari tábor (témahét) Célcsoport: középiskolás korosztály Cél: A szakmai munka folytatása a tanév befejezése után Szakmai kapcsolattartó: Nagy Tiborné Nyári Ágnes Szakmai megvalósító: Kováts Péter, a Mendelssohn Kamarazenekar művészeti vezetője, hegedűművész Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

Köszönöm a figyelmet! Schreiber Márta projektmenedzser Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában