Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Fejlesztési Program

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Advertisements

Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Széchenyi Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP)
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
A vidék fejlődését a sikeres programalkotást és megvalósítást veszélyeztető tényezők a as időszakban Finta István Ph.D.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
A megyei tervezés jelenlegi állása, a közeljövő jogszabályi változásai Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
Baranya Megyei Önkormányzat
Gaálné Vörösmarty Éva Veszprém Megyei Közgyűlés tagja
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Kiváltás projektszemmel, a jövő
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
NEMZETGAZDASÁGI MINISZTÉRIUM Területfejlesztési Tervezési Főosztály
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Megyei tervezési folyamat
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
A vidék fejlődését a sikeres programalkotást és megvalósítást veszélyeztető tényezők a as időszakban Finta István Ph.D.
GAZDASÁGFEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Fejlesztési Program
Oszkó Emese Nemzetgazdasági Minisztérium
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Fejlesztési Program
Bükk – Térségi LEADER Egyesület
A Terület- és Település- fejlesztési Operatív Program (TOP) fejlesztési irányai önkormányzatoknak Kovács Zoltán fejlesztési igazgató DDRFÜ Nkft.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
KEREPES VÁROS INTEGRÁLT TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban tematikus konferencia
A MEGYEI TERÜLETI TERVEZÉS JELENLEGI HELYZETE DOMJÁN RÓBERT OSZTÁLYVEZETŐ H EVES M EGYEI Ö NKORMÁNYZATI H IVATAL T ERÜLETFEJLESZTÉSI ÉS T ERÜLETRENDEZÉSI.
Gazdaságfejlesztési lehetőségek a Területi Operatív Programban ban Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
 A TOP Két fő stratégiai célja: ◦ Gazdaságélénkítéshez és foglalkoztatási szint növeléséhez szükséges helyi feltételek biztosítása. ◦ Vállalkozásbarát.
Mitől innovatív egy vállalkozás?
Az állam hozzájárulása az urbanisztikai elképzelések megvalósításához
Az önkormányzatok településfejlesztési
Térségi erőforrásokra és együttműködésre épülő erős helyi gazdaság
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Nemzetgazdasági Minisztérium
A Pécsi kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM (TOP) OLÁH GÁBOR NEMZETGAZDASÁGI MINISZTÉRIUM REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI PROGRAMOKÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
A megyei önkormányzat szerepe a TOP források felhasználásában Pajna Zoltán, elnök Hajdú-Bihar Megyei Közgyűlés február 25. HAJDÚ-BIHAR MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT.
Somogy megye Integrált Területi Programjának végrehajtása KAPOSVÁR DECEMBER 11.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
A Pécsváradi kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 26. Baranya Megyei Önkormányzat.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
TOP vas megyei aktualitásai
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
ELÉRHETŐ TOP FELHÍVÁSOK
Pályázati lehetőségek as programozási időszakban
A Terület- és településfejlesztési Operatív Program keretében megvalósuló beruházások előrehaladása Egerben.
Előadás másolata:

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Fejlesztési Program 2014-2020 Előadó: Török Dezső Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Közgyűlés elnöke 2015. február 03. Miskolc

Megyei önkormányzatok feladatai Korábban megszokott feladatok megszűntek (intézmény üzemeltetés) Új feladatok: Területfejlesztés Vidékfejlesztés Területrendezés Koordináció A megyei fejlesztési program elkészítése

Megyei tervezési folyamat logikája Megyei szintű helyzetfeltáró dokumentumok elkészítése (2013-ban elkészültek) Megyei területfejlesztési koncepció elkészítése (lezárult, közgyűlés elfogadta) Megyei területfejlesztési program elkészítése (megyei szintű középtávú programok elkészítése) A 2014-2020 közötti uniós programozási időszak tervezését segítő megyei területfejlesztési részdokumentumok elkészítése Partnerség biztosítása (70 ágazati és járási egyeztetés) Területi koordináció ellátása Uniós forrásból támogatandó megyei projektötletek gyűjtése

Főbb jogszabályok és útmutatók 1996. évi XXI. törvény a területfejlesztésről és a területrendezésről 1298/2014. (V. 5.) Korm. határozat a 2014–2020 közötti időszakban a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program tervezésének egyes szempontjairól, valamint az operatív programhoz tartozó megyék megyei önkormányzatai és a megyei jogú városok önkormányzatai tervezési jogkörébe utalt források megoszlásáról Útmutató és tervezési sablon a megyei területfejlesztési program elkészítéséhez Útmutató a megyei önkormányzatok tervezés koordinációs feladataihoz kapcsolódóan Útmutató a megyei integrált területi programok kidolgozásához és megvalósításához

Partnerség biztosítása Területi koordináció ellátása Borsod-Abaúj-Zemplén Megye Fejlesztési Koncepció és Program célrendszere Megyei szintű helyzetfeltáró dokumentumok elkészítése (2012-ben döntően elkészültek) Megyei területfejlesztési koncepció elkészítése (folyamatban van, a legtöbb megyében elfogadás előtt áll) Megyei területfejlesztési program elkészítése (megyei szintű középtávú programok elkészítése) A 2014-2020 közötti uniós programozási időszak tervezését segítő megyei területfejlesztési részdokumentumok elkészítése Partnerség biztosítása Területi koordináció ellátása Uniós forrásból támogatandó megyei projektötletek gyűjtése

Megyei Fejlesztési Program 2+1 része Megyei Stratégiai Program: Ágazati és járási egyeztetések alkalmával gyűjtött információkat és a megyei specifikumokat alapul véve került kidolgozásra 45 napos társadalmi egyeztetésen esett át A javaslatok beépítésre kerültek A megyei közgyűlés elfogadta Megyei Operatív Program: A jogszabályok, tervezési sablonok és módszertanok alapján került kidolgozásra Legfőképpen a TOP, de az ágazati operatív programokból megvalósuló fejlesztéseket is tartalmazza Jogi, környezeti megfelelés

Felhasználható forrás

Felhasználható forrás Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Borsod-Abaúj-Zemplén Megye: 49,51 Mrd Ft Járások: indikatívan 27,238 Mrd Ft Összesen: 76,748 Mrd Ft. A 1431/2014. (VII.31) kormány határozat alapján a megyei és a járási keret összevonásra került. A 1702/2014 (XII.3.) Kormány határozat módosította a forrásokat: Borsod-Abaúj-Zemplén Megye: 93,05 Mrd Ft Miskolc Megyei Jogú Város: (az eddigi 33,22 Mrd Ft helyett) 35,26 Mrd Ft

Megyei Operatív Program Gazdaságfejlesztési része 1. Üzleti infrastruktúra fejlesztése a vállalkozások, kiemelten a kis- és középvállalkozások működéséhez szükséges üzleti infrastruktúra- és szolgáltatások fejlesztése: ipari területek, ipari parkok, inkubátorházak, innovációs- és logisztikai központok fejlesztése és kialakítása. a befektetés-ösztönzés és a helyi gazdaság fejlesztésének gazdaságszervezési akcióinak támogatása. Megyei Operatív Program Gazdaságfejlesztési része

Megyei Operatív Program Gazdaságfejlesztési része 2. A turizmusban rejlő potenciál kibontakoztatása a foglalkoztatás elősegítése érdekében A turizmust több operatív program (TOP, GINOP, VP) is támogatja A TOP a térségi, kisléptékű tematikus turisztikai fejlesztések támogatására, az általuk közvetetten generált munkahelyteremtésre koncentrál: - helyi ökoturisztikai fejlesztések, kulturális látványosságok fejlesztései, turisztikai célú kerékpárutak ráhordó szakaszai. Megyei Operatív Program Gazdaságfejlesztési része

Megyei Operatív Program Gazdaságfejlesztési része 3. A gazdaságfejlesztést és a munkaerő mobilitás ösztönzését szolgáló közlekedésfejlesztés az országos közúthálózat 4-5 számjegyű útjainak fejlesztése belterületi önkormányzati utak fejlesztése közvetlen gazdaságfejlesztési és foglalkoztatási kapcsolódással (TOP 6.0 verzió alapján) Megyei Operatív Program Gazdaságfejlesztési része

Megyei Operatív Program Járási infrastruktúra fejlesztési része A foglalkoztatás segítése és az életminőség javítása családbarát, munkába állást segítő intézmények, közszolgáltatások fejlesztésével Bölcsődék, óvodák, családi napközik fejlesztése 2. Gazdaságélénkítő és népességmegtartó településfejlesztés barnamezős területek és rozsdaövezetek rehabilitációja városi, helyi piacok, piacterek, vásárcsarnokok és kapcsolódó terek, hagyományos kereskedelmi-szolgáltatói terek revitalizálása rekreációs övezetek, városi közösségi kertek, közösségi terek kialakítása belterületi csapadékvíz elvezetése Megyei Operatív Program Járási infrastruktúra fejlesztési része

Megyei Operatív Program Járási infrastruktúra fejlesztési része 3. Fenntartható települési közlekedésfejlesztés buszfordulók, buszsávok és megállók fejlesztése P+R, B+R parkolók és csomópontok kialakítása intelligens információ- és kommunikációtechnológiai (IKT) fejlesztések utazási láncok (pl. helyi-helyközi autóbuszos, kerékpáros) alacsony költségű összekapcsolása helyi, helyközi, hivatás-forgalmi és egyéb célú kerékpárforgalmi létesítmények építése és felújítása, a kerékpáros közlekedési infrastruktúra bővítése balesetveszélyes gócpontok korrekciója Megyei Operatív Program Járási infrastruktúra fejlesztési része

Megyei Operatív Program Járási infrastruktúra fejlesztési része 4. Önkormányzatok energiahatékonyságának és a megújuló energia-felhasználás arányának növelése Az önkormányzati tulajdonú épületek, intézmények, infrastruktúra energiahatékonyság-központú rehabilitációja, az épületek hőszigetelésének javítása Az önkormányzati tulajdonú épületek intézmények és infrastruktúra energetikai korszerűsítése, megújuló energiaforrások alkalmazása Önkormányzat által vezérelt, a helyi adottságokhoz illeszkedő, megújuló energiaforrások kiaknázására irányuló energiaellátás megvalósítása komplex fejlesztési programok keretében. (pl: napelem park saját villamosenergia kielégítésére), Megyei Operatív Program Járási infrastruktúra fejlesztési része

Megyei Operatív Program Járási infrastruktúra fejlesztési része 5. Egészségügyi alapellátás infrastrukturális fejlesztése háziorvosi, házi gyermekorvosi ellátás, a fogászati alapellátás, a területi védőnői ellátás, iskola-egészségügyi ellátás fejlesztése. 6. A szociális alapszolgáltatások infrastruktúrájának bővítése, fejlesztése nappali szociális ellátások (idősek, fogyatékkal élők, hajléktalan, szenvedélybeteg és pszichiátriai beteg személyek nappali ellátása), a családsegítés, gyermekjóléti szolgálat fejlesztése, bővítése. Megyei Operatív Program Járási infrastruktúra fejlesztési része

Megyei Operatív Program Járási infrastruktúra fejlesztési része 7. Leromlott városi területek rehabilitációja szociális városrehabilitációs intézkedés keretében a városrészek meglévő funkcióinak bővítése, fejlesztése, új gazdasági, szociális, közösségi és közterületi funkciók kialakítása, településtesttől elkülönült telepek felszámolása, az ott élők integrációjának támogatása, szociális, oktatási, foglalkoztatási, egészségügyi, közösségfejlesztési és közbiztonsági programok a kapcsolódó ESZA intézkedésből finanszírozhatóak. Megyei Operatív Program Járási infrastruktúra fejlesztési része

Megyei Operatív Program Járási infrastruktúra fejlesztési része 8. A társadalmi együttműködés erősítését szolgáló helyi szintű komplex programok (ESZA) A fent említett szociális városrehabilitáció kiegészítésére szolgál (Leromlott városi területek rehabilitációja) 9. Helyi közösségi programok megvalósítása (ESZA) Közösségi és szabadidős programok, partnertalálkozók, szemléletformálás, kulturális és természeti örökséggel kapcsolatos helyi programok, hagyományőrzés, néprajzi oktatás, hagyományalapú tudás erősítésére építő programok. Ösztöndíjprogram (egyéni kiválóság támogatása, megyei szintű ösztöndíjrendszerek kialakítása, fiatalok településen tartását, visszatérését segítő kezdeményezések) Bűnmegelőzést, közlekedésbiztonság és közbiztonság javítását segítő intézkedések Megyei Operatív Program Járási infrastruktúra fejlesztési része

Jövőbeni feladatok

Jövőbeni feladatok

Jövőbeni feladatok

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Honlapunk: www.baz.hu Elérhetőségeink: elnok@hivatal.baz.hu