Eszterházy Károly Főiskola, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Oktatás- és Kommunikációtechnológia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A digitális dokumentumok hosszú távú megőrzéséről X. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál Moldován István OSZK.
Advertisements

Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola. Szinnyei József. Magyarország a XX. században század: polgári.
Más Valaki Problémája? Mire jó egy MVP?.
Kórházak – könyvtár nélkül ?
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Néhány fontos terület a Kreatív Ipar fejlődéséhez
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Eger március 9. Komenczi Bertalan
A képernyő-interfész feltételezett hatásrendszere.
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Oktatás- és Kommunikációtechnológia.
Az Internet elemei és hozzáférési technológiái Az Internet architektúrája.
Könyvtár- és informatikai alapismeretek Tematikus információforrások Neveléstudomány Dr. Ficzkó Ildikó SZTE Egyetemi Könyvtár
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Információs Társadalom Oktató- és Kutatócsoport Budapest 2009.
A technológia szerepe a pedagógiai értékelés fejlesztésében
Hipermédia tanulási források az interneten
Eger április Komenczi Bertalan
Eger október 4. Komenczi Bertalan
Eger április Komenczi Bertalan
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Kliensoldali Programozás
A jogi informatika tananyagának elérhetősége
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
A digitális dokumentumok hosszútávú megőrzésének problémái Moldován István OSZK MEK Osztály „Networkshop” Szeged, március 30.
A könyvtárak szerepe az információs társadalomban
Budapest, Hungary, 21st World Congress on Reading 1 Elektronikus könyvtár(ak) az olvasás szolgálatában Moldován István OSZK
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
Web 2.0 Budapest – San Francisco Only the Web 2.0 Conference brings the intelligence, innovation, and leadership of the internet industry together in one.
Dippold Péter A könyvtárak változó szerepe az információs társadalmakban.
IKT struktúra.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Digitális, vagy információs? Műveltség! Koltay Tibor.
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
IKT az informatikus könyvtáros képzésben az egri főiskolán Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár.
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Oktatás- és Kommunikációtechnológia.
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Oktatás- és Kommunikációtechnológia.
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Az Óbudai Egyetem előfizetett adatbázisai szeptember.
Bemutatkozik a Magyar Elektronikus Könyvtár osztály november 26.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Oktatás- és Kommunikációtechnológia.
Digitalizált információk rendszerezése. A publikus hozzáférés biztosítása az Internet segítségével. Dokumentumkezelés, információ digitalizálás OMA konferencia.
From eco-efficiency to sustainable production Maria Csutora Pietro Bertazzi The workshop is based on research done in the HU-0056 “Sustainable consumption,
Winnie the pooh & friends
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Oktatás- és Kommunikációtechnológia.
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan.
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan.
Előadássorozat a Független Pedagógiai Intézetben fupi.hu Az internet: miért, hogyan? 2 / 10. Csada Péter Csada Bt. cspc.hu.
Információelmélet 8. 1 Eszterházy Károly Főiskola, Eger Médiainformatika intézet Információs Társadalom Oktató-
Copyright and on-line infringements; enforcement experiences
Adatbázisok használata a tájékoztatási gyakorlatban Dr. Nagy Enikő Csomád,
Eger /16. második félév Komenczi Bertalan
Belépés a hálózati/virtuális információs világba
1 Információelmélet 11. Információrobbanás, virtuális világkönyvtár
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
Eger /17. második félév Komenczi Bertalan
EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
Eger első félév Dr. Komenczi Bertalan
Vasas Lívia, PhD DART-Europe E-theses Portal European Portal for the discovery.
Eger első félév Dr. Komenczi Bertalan
Elérhető magyar irodalom – olvasás? digitalizálás?
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Vasas Lívia, PhD december
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
Lívia Vasas, PhD 2019 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2019.
Lívia Vasas, PhD 2019 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2019.
Előadás másolata:

Eszterházy Károly Főiskola, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Oktatás- és Kommunikációtechnológia Tanszék Pedagógiai információforrások I. A pedagógiai kutatások informatikai háttérrendszere Eger /1 5. első félév

Pedagógiai információforrások I. A pedagógiai kutatások informatikai háttérrendszere 1. Pedagógiai információk - pedagógiai informatika ? 2. Virtuális campusok & Edge & TED 3. Információs forradalmak 4. Elektronikus információs rendszerek 5. Információs műveltség és hálózati kultúra Mache die Dinge so einfach wie möglich - aber nicht einfacher. Albert Einstein

Pedagógiai információforrások A pedagógiai kutatások informatikai háttérrendszere A pedagógiai interdiszciplínák újabb forrásvidékei

Dömsödy Andrea: Pedagógiai informatika - könyvkritika pedagógiai könyvtárosi, könyvtár-pedagógusi szemszögből Pedagógusképzés,3.évf.1.sz./

1.Kormányzati és önkormányzati pedagógiai információs rendszerek 2.Neveléstudományi műhelyek információs rendszerei I. (Pl.: felsőoktatás) 3.Pedagógiai műhelyek információs rendszerei II. (Pl.: OFI, FKI) 4.Magyar pedagógiai szaktudományi folyóiratok és könyvkiadók 5.Hazai neveléstudományi jellegű adatbázisok (Pl.: OPKM, MEK) 6.Nemzetközi pedagógiai kutatói adatbázisok (Pl.: ERIC) 7.Külföldi szaktudományi folyóiratok és könyvkiadók 8.Nyomtatott és elektronikus bibliográfiák és faktográfiák 9.Pályaválasztási információs források 10.Pedagógiai információk az európai virtuális oktatási térben 11.Pedagógiai információk a világháló Európán kívüli részén 12.Egyetemek – virtuális campusok Reprezentatív pedagógiai információforrások Komenczi, 2006.

Annenberg Media uses media and telecommunications to advance excellent teaching in American schools by the funding and broad distribution of educational video programs with coordinated Web and print materials for the professional development ofK-12 teachers. Pedagógiai információk a világháló Európán kívüli részén The United States spends more money on education than any other country in the world except for Switzerland, and yet we still have these huge disparities in opportunities between kids, and mostly, it's based on a student's zip code or what neighborhood they live in. It's tied to their family background, what kind of educational opportunities are going to be available to them through public schools.

Pedagógiai információforrások I. A pedagógiai kutatások informatikai háttérrendszere 1. Pedagógiai információk - pedagógiai informatika ? 2. Virtuális campusok & Edge & TED 3. Információs forradalmak 4. Elektronikus információs rendszerek 5. Információs műveltség és hálózati kultúra

1.Kormányzati és önkormányzati pedagógiai információs rendszerek 2.Neveléstudományi műhelyek információs rendszerei I. (Pl.: felsőoktatás) 3.Pedagógiai műhelyek információs rendszerei II. (Pl.: OFI, FKI) 4.Magyar pedagógiai szaktudományi folyóiratok és könyvkiadók 5.Hazai neveléstudományi jellegű adatbázisok (Pl.: OPKM, MEK) 6.Nemzetközi pedagógiai kutatói adatbázisok (Pl.: ERIC) 7.Külföldi szaktudományi folyóiratok és könyvkiadók 8.Nyomtatott és elektronikus bibliográfiák és faktográfiák 9.Pályaválasztási információs források 10.Pedagógiai információk az európai virtuális oktatási térben 11.Pedagógiai információk a világháló Európán kívüli részén 12.Egyetemek – virtuális campusok Reprezentatív pedagógiai információforrások Komenczi, 2006.

Virtuális campusok

Néhány informatív és érdekes tudásbázis a világhálón Az Edge voltaképpen egy virtuális online szalon, ahol a világ legkreatívabb művészeinek, tudósainak, filozófusainak egyre bővülő köre immár tizenöt éve vitat meg izgalmas intellektuális kérdéseket, tesz közzé tanulmányokat, esszéket, tart előadásokat. A harmadik kultúra körébe azok a tudósok és más gondolkodók tartoznak, akik munkásságuk és tudománynépszerűsítő írásaik révén mindinkább átveszik a hagyományos értelmiségi szerepét annak újra-meghatározásában, kik és mik vagyunk. Ismereteink határáig akkor juthatsz el, ha a legcsiszoltabb és legképzettebb elméket egy szobába tereled, hogy tegyék fel egymásnak az őket foglalkoztató kérdéseket....

Néhány informatív és érdekes tudásbázis a világhálón... consistently the best thing you can watch on the internet: the TED talks. Brilliant people, in the true sense of the word. Guardian UK

Pedagógiai információforrások I. A pedagógiai kutatások informatikai háttérrendszere 1. Pedagógiai információk - pedagógiai informatika ? 2. Virtuális campusok & Edge & TED 3. Információs forradalmak 4. Elektronikus információs rendszerek 5. Információs műveltség és hálózati kultúra

1. A könyvnyomtatás forradalma A könyvnyomtatás kulturális és társadalmi következményei (A Marconi-konstelláció kibontakozása) 2. A távközlés forradalma 3. A kép- és hangrögzítés forradalma 4. A műsorszórás forradalma Az információs forradalmak

„A 15. század végén az írott szövegek reprodukciója a másolók asztaláról a nyomdászok műhelyébe tevődött át. Ez a változás forradalmasította a tanulás minden formáját... „Gutenberg találmányának számos következménye kézenfekvőnek tűnik a visszatekintő elemzés számára. A változások zöme azonban meghaladta a kortársi képzelet lehetőséghorizontját...

A jelentés nélküli, kontextusukból kiragadott információk fékezhetetlen áradata a társadalmat összetartó narratíva szétfoszlását idézi elő, és az emberek a szimultán médiahatások örök jelenidejében fognak élni.

Pedagógiai információforrások I. A pedagógiai kutatások informatikai háttérrendszere 1. Pedagógiai információk - pedagógiai informatika ? 2. Virtuális campusok & Edge & TED 3. Információs forradalmak 4. Elektronikus információs rendszerek 5. Információs műveltség és hálózati kultúra

1. Adatbázisok és keresőrendszerek 2. Hipertext 3. Multimédia 4. World Wide Web Az információszervezés- és kezelés új,elektronikus formái

1. Adatbázis −elvileg soha nem avul el, folyamatosan a legfrissebb, aktuális információkat szolgáltathatja; −változatos keresési szempontok alapján rendkívül gyorsan hívhatók elő az információk; −az információk tetszés szerint jeleníthetők meg, nyomtathatók, dokumentumokba illeszthetők, elektronikusan továbbíthatók.

A hagyományos szerkesztésű dokumentumok struktúrája “kétdimenziós”. Diszkrét fizikai egység:lap, tábla, könyv, szalag, film formájában léteznek. A hipertext dokumentumban a képernyőn megjelenő szöveg egyes elemeihez kapcsoltan újabb szövegrészletek jeleníthetők meg, egyedi választások szerint. A szöveg tehát inhomogén szerkezetű.hipertext dokumentumban inhomogén 2. Hipertext

Információszervezés elektronikus tanulási környezetekben 2. Hipertext Az elsődleges szöveg bejárat egy potenciálisan végtelen információ-univerzumba, amelynek bejárása során folyamatosan lehetőségünk nyílik arra, hogy eldöntsük, merre akarunk tovább haladni.

As we may think (Atlantic Monthly, July 1945) Consider a future device for individual use......an enlarged intimate supplement to his memory Az emberi agy asszociációkat követve... az agysejtek által meghatározott bonyolult hálózatnak megfelelően működik….....az asszociációkkal történő keresés gépesíthető….. 2. Hipertext

MONITOR PROJEKTOR HANGSZÓRÓ NYOMTATÓ ADATTÁROLÓ OUTPUT EGÉR BILLENYTYŰZET SZKENNER KAMERA MIKROFON INPUT SZ Á M Í T Ó G É P BESZÉD ZENE HANGEFFEKTUSOK ZÖREJEK MOZGÓKÉPEK ÁLLÓKÉPEK SZIMBÓLUMOK ÍRÁSJELEK VIZUÁLIS ELEMEK AUDITÍV ELEMEK 3. Multimédia Információszervezés elektronikus tanulási környezetekben

1989 HyperText is a way to link and access information of various kinds as a web of nodes in which the user can browse at will. World Wide Web T.Berners-Lee/R.Cailliau: World Wide Web: Proposal for a HyperText Project Az internet és a world wide web Tim Berners-Lee

World Wide Web H ipertext I nternet World Wide Web M ultimédia Az elektronikus IKT karakterisztikus jellemzői

Információszervezés elektronikus tanulási környezetekben 1. Adatbázisok és keresőrendszerek 2. Hipertext 3. Multimédia World Wide Web Az elektronikus információkezelés alapformái

Pedagógiai információforrások I. A pedagógiai kutatások informatikai háttérrendszere 1. Pedagógiai információk - pedagógiai informatika ? 2. Virtuális campusok & Edge & TED 3. Információs forradalmak 4. Elektronikus információs rendszerek 5. Információs műveltség és hálózati kultúra

Hálózati kultúra Változó humán kommunikációs világok A személyB személy Külvilág2 Külső szimbolikus tárak Hálózati reprezentációs és kommunikációs rendszerek AR VR Külvilág1 Médiaszféra Változó humán kommunikációs világok

Ahhoz, hogy az egyre bővülő információhalmazt ténylegesen hasznosítani lehessen, olyan belső tudásértelmező rendszerrel kell rendelkezni, amely a "kihelyezett" tudás lehívását, ha úgy tetszik: "letöltését"és felhasználását teszi lehetővé „just in time” és „just in case”, azaz: éppen akkor, amikor arra szükség van. A jövő legnagyobb pedagógiai kihívása olyan tanulási környezetek kialakítása, amelyek elősegítik ennek a belső mentális fogadórendszernek a felépülését.