A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (www.webtrends.com)www.webtrends.com.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A profitmaximalizálás és a Superbrands november 4. Kempinski Hotel Corvinus dr. Serényi János – Superbrands Bizottság, elnök.
Advertisements

Első tapasztalatok az NIIFI-nél üzemelő infrastruktúra cloud szolgáltatással kapcsolatban Stefán Péter NIIFI RICOMNET Miskolc.
A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
Projekt vezetés és kontroll – Mi történik a gépházban?
VisiScanner TM Beltéri látogatóelemző szoftver A vállalatról…  2005-ben alapították magyar szakemberek.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
Hatékony e-commerce hirdetés az Árukeresőn. Az Árukeresőről • Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldala • Operáció 5 országban (HU, TR, RO, BG,
Copyright © 2012, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 1.
Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft.
Szinkronizált multiplatform élmények
Miért kell a néző? … azért, mert belőle élünk. Nem kell… •A nézővel csak probléma van –Ülni akar –Állni akar –Meccset akar nézni –Enni, inni, pisilni.
Intranet portál bemutató
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Trendek a szoftveriparban: e-business és e-development Csontos Péter IQSOFT Rational e-development szakmai nap 2000 február 16.
Kísérlet.
Virtuális méréstechnika
Kincses Zoltán, Mingesz Róbert, Vadai Gergely
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás 2. óra szeptember 9., 10. v
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Marketingkommunikáció
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
Az e-kereskedelem (e-business)
WSDL alapismeretek A WSDL (Web Services Description Language – Web szolgáltatások leíró nyelv) egy XML-alapú nyelv a Web szolgáltatások leírására és azok.
Átállás.
Funkciópont elemzés: elmélet és gyakorlat
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A jó webáruház fejlesztési igényei
Webbányászat (web mining) Mártonffy A: Kutakodom, tehát vagyok cikke nyomán.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Copyright © 2005 | update software AG | update software Magyarország Kft. Radics Sándor principal IV.
Célköltségszámítás (Target costing)
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
WEB MES (webes gyártásirányító rendszer) Kiss Miklós (G-5S8)
ShowTime.
Copyright © 2012, SAS Institute Inc. All rights reserved. STATISZTIKA ÉS VIZUALIZÁCIÓ - ÚJ LEHETŐSÉGEK A STATISZTIKAI ADATOK MEGJELENÍTÉSÉRE ÉS FELTÁRÁSÁRA.
1 Összefoglalás. 2 A kurzus ? tárgya Szoftver-ergonómia (Bev. -) (Software Ergonomics) Használhatósági módszerek (Bev. -) (Usability Engineering)
S S A D M ELEMZÉSI ÉS TERVEZÉSI MÓDSZERTAN
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév 9. előadás Műszaki tervezőrendszerek.
AszinkronitásSebesség Csökkentett szerver terhelés* Jobb hálózat kihasználás Felhasználói élmény Rövidebb válaszidők.
Az intelligens közlekedési rendszerek/szolgáltatások rendszerfelépítése, felhasználói igények HITS – Hungarian ITS Framework Architecture Hladon Andrea.
1 A nemzeti ITS rendszer-felépítési terv a magyar úthálózatra, valamint a nemzeti rendszerfelépítések harmonizációja HITS – Hungarian ITS Framework Architecture.
Dr. Fekete István Integrált kockázatfelmérés informatikai támogatása: Szigma Integrisk Budapesti Corvinus Egyetem Balatonalmádi január
Online értékesítési modellek
Magasszintű automatizált marketing megoldások az e-kereskedelemben
Ács Tamás Budapest Fotó: Paweł Urbaniak Webanalitika kutatói háttérrel...
Nagy teherbírású rendszerüzemeltetés a felhőben. Miről lesz szó? Cloud áttekintő Terheléstípusok és kezelésük CDN Loadbalancing Nézzük a gyakorlatban.
NÁDAI GÁBOR \t Tanulmányi rendszer fejlesztése Nádai Gábor előadása GDF TDK – 2009; Konzulens: Dr. Kovács János.
Telekommunikációs vállalat 100 százalékkal növelte a válaszarányokat az SPSS Clementine® segítségével.
Táblázatkezelés KÉPLETEK.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A website élvezhetősége Forrás: Jakob Nielsen’s Alertbox: User Empowerment and the Fun Factor (July 2002)
Minőségbiztosítási ismeretek
a google adwords változásainak követése, a változások várható iránya
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
A web site minősítése Források: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások: Dotkom Internet Consulting: Üzleti weboldalak elemzése,
2. Operációs rendszerek.
Drótváz Gerstweiler Anikó Éva május 3.. Wireframe I. Más néven képernyőterv vagy sematikus oldal Egy vizuális útmutató, amely honlapok felépítését.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
Operatív menedzsment és versenyképesség
DRUPAL Előadja: Nagy Nikoletta :05.
TeamDrink SWENG kurzus TD
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
Átlátható folyamatok ügyviteli rendszerekkel
Előadás másolata:

A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper ( Funkciói: 1.Milyen a website forgalma? 2.Milyen útvonalat követnek a látogatók a portálunkon? 3.Melyek azok a fő termék csoportok a portálunkon, amelyek felé a látogatók vonzódnak? 1

A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 2. Funkciói (folyt.): 4.Kiegyensúlyozottak-e a web clustereink? 5.Hány hibát tapasztalnak látogatóink a portálunkon? 6.Milyen keresőgépeket és kifejezéseket használnak látogatóink a portálunk elérésekor? 7.Hány látogatónak nem sikerült megrendelnie a kívánt terméket? 2

A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 3. Funkciói (folyt.): 9.Milyen a website teljesítménye? 10.Milyen a portál teljesítménye a média továbbítás terén? 11.Bedöglött a web szerver és újra volt indítva? 3

A website használhatósága 1. Forrás: Jeff Horvath: Usability Rules the Web, Berbee White Paper A felhasználói élmény és vásárló központú tervezés. a márkázás az üzleti és eladási célokhoz fontos, a tartalom az, ami meghatározza a site-odat, a funkcionalitás az, ahogy a site-od meghatározódik, a használhatóság a mértéke annak, hogy milyen könnyű a site-odat megtanulni és megjegyezni, milyen hatékonyan használható, milyen robusztus és személyesen mennyire kellemes. 4

A website használhatósága 2. Hírsite-ok esetén a tartalom az uralkodó: 5 Használhatóság Márka Funkcionalitás Tartalom

A website használhatósága 3. Pénzügyi website-ok ellenben a funkcionalitást hangsúlyozzák: 6 Használhatóság Márka Funkcionalitás Tartalom

A website használhatósága 4. Egy website tervezése nagyjából egy jéghegy szerkezetéhez hasonlítható: 7 Használ- hatóság Márka Tartalom Funkcionalitás

A website használhatósága 5. Használhatósági (usability engineering) tervezés gyökerei: kognitív (megismerő, észlelő) pszichológia, kísérleti pszichológia, etnográfia, szoftver engineering. Következmény: korai fókusz a vásárló karakterisztikájára és feladataira, empirikus mérés, iteratív tervezés. 8

A website használhatósága 6. A használhatósági tervezés objektum-orientált megközelítése: analízis (analysis): minél többet megtudni a vásárlókról és feladataikról, felépítés (construction): meghatározni az információk csoportosításának módját és bemutatásának sorrendjét, beüzemelés (installation): kérdések, melyek akkor merülnek fel, amikor a website él és a célközönség használja. 9

A website használhatósága 7. Minőségi-mennyiségi célok. A felhasználói interface kialakítása. Lo-fi tesztelés. Hi-fi tesztelés. Kibocsátás utáni használhatósági teszt. Mikor kezdődjön a használhatósági tervezés? Mennyi az elég (várhat-drága)? A használhatósági tervezés méretezhető. A használhatósági tervezés iteratív folyamat. 10

A website használhatósága 8. A vásárló-központú megközelítés haszna: a vásárlóid számára, az üzlet számára: csökkentett fejlesztési költségek, kisebb támogatási és betanítási költségek, növekvő bevételek, többször tér vissza a vásárló, több a követő vásárlás, jobb a website szóban terjedő hirdetése. 11

A website élvezhetősége Forrás: Jakob Nielsen’s Alertbox: User Empowerment and the Fun Factor (July 2002), Szabványok – a design diktál. Használhatóság=elkötelezettség. A megelégedettség vizsgálatának módszerei: szubjektív megelégedettségi kérdőív, a felhasználók testbeszédének megfigyelése. A könnyű használaton túl. 12