A gazdasági matematikaoktatás eredményességének növelése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása
Advertisements

Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
Matematika és módszertana
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
AMIT FELTÉTLENÜL TUDNI KELL AZ ÉRETTSÉGI VIZSGÁKRÓL 2014.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
V. ETR konferencia április Fogalomrendszer: ETR & ETN Kodácsy Tamás etn at kodasoft.hu.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Műveletek logaritmussal
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása A 237/2006. (XI. 27.) Kormányrendelet alapján.
Beiskolázás. Beiskolázás Választható iskolák Középiskola Szakiskola gimnázium szakközépiskola „szakmunkásképző’ nyelvi előkészítő évfolyam.
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Külső tantárgyi koncentráció matematika
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Gazdasági ismeretek.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Matematika I. 1. heti előadás Műszaki Térinformatika 2013/2014. tanév szakirányú továbbképzés tavaszi félév Deák Ottó mestertanár.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
A BSc képzés tapasztalatai BME VBK Műhelykonferencia – ELTE Bolyai Kollégium október 17.
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Táblázatkezelés Középszint: 50 perc, 30 pont Emelt szint: 30 perc, 15 pont.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Felnőttoktatási tájékoztatója
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / VÁLTOZTATÁSI TERVEK A MATEMATIKAÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEKBEN.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ 2015
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Célja: - az utolsó két évfolyamon heti plusz két órában az emelt szintű érettségihez szükséges többletismeretek.
A STATISZTIKA 1 TANTÁRGY EXCELLEL TÖRTÉNŐ TANÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI
A sorok tanításáról a gazdaságtudományi alapképzésben Klingné Takács Anna Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Matematika és Fizika Tanszék MAFIOK.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
előadások, konzultációk
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
FERENCES ÖSZTÖNDÍJ PROGRAM
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Tudásfelmérések és tudásfejlesztési próbálkozások
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Matematika I. BGRMA1GNNC, BGRMA1GNNB előadás.
Aktuális érettségi időszak: május 06 – június 28.
Emelt szintű érettségi előkészítő választás 2019/2020.
Előadás másolata:

A gazdasági matematikaoktatás eredményességének növelése Kollár Judit BGF-PSZK MAFIOK 2014. Pécs augusztus 25-27.

miről ismerhető fel a jól működő oktatási rendszer? Bevezetés miről ismerhető fel a jól működő oktatási rendszer? A tudásalapú társadalomban hallgatók színvonalas képzése jó tanulmányi és versenyeredmények versenyképes diploma teljesítményképes tudás „A teljesítményképes tudás valamely ismeret elsajátításának az a szintje, amelyet alkotó alkalmazás, új feladatok megoldásában történő kombinált felhasználás jellemez.” (Dr. Poór Ferenc).

Kutatási kérdések Mi a gazdasági szakok elvárásainak felelőssége a matematikával szemben? A gazdasági matematika tárgy elsajátításához milyen ismeretanyag szükséges? Milyen matematikai tudással érkeznek a hallgatók a gazdasági felsőoktatási intézménybe? A tanulók rendelkeznek-e azokkal a kritikusnak nevezett elemekkel, amelyek elsajátítása nélkül nem sajátítható el komplexebb tudáselem? Milyen differenciált kezelést lehet biztosítani a felmerülő problémákra? Milyen hatékonyságúak a terápiák?

A szinvonalas gazdasági képzés elvárásai magas szintű szakemberképzés komoly matematikai alapokat nyújtó alapképzés Sargent (Nobel díjas amerikai közgazdász) listája : differenciálszámítás, differenciálegyenletek, komplex függvénytan, funkcionálanalízis, lineáris algebra, mátrixelmélet, valószínűségszámítás, optimumszámítás, sztochasztikus kalkulus és irányításelmélet

A gazdasági matematika tananyagának elsajátításához szükséges készségek alapműveletek biztonságos elvégezése számológép használata nélkül a hatványozás, gyökvonás azonosságainak, köztük levő kapcsolatának ismerete algebrai kifejezésekkel egyszerű műveletek végrehajtása, egyszerűsítés, szorzattá alakítás egyszerű elsőfokú, másodfokú, törtes, négyzetgyökös, abszolút értékes, exponenciális, logaritmikus egyenletetek, egyenlőtlenségeket megoldása

az egyenletrendszerek megoldási módjainak ismerete és biztonságos használata a függvénytani alapfogalmak ismerete, függvény transzformáció segítségével azok ábrázolása a mértani sorozat összegképletének ismerete, a kamatos kamatra vonatkozó képlet használata, s abból bármelyik ismeretlen adatot kiszámolása a matematikai nyelv logikai elemeinek tudatos használata és alkalmazása

A gazdasági felsőoktatásba felvételt nyert hallgatók matematikai tudása a gazdasági képzéshez szükséges matematikai alapképességek vizsgálata Empirikus vizsgálat 2013-14. tanév BGF PSZK 946 fős heterogén minta segédeszköz nélkül 12 feladat / 40 pont / 45 perc Pontozás: itemenként 1 pont

Eredmények:

Pearson-féle korrelációs együtthatók: érettségi – felmérő : 0,465 érettségi – Gazd. matek 1.vizsga : 0,194 felmérő – Gazd. matek 1.vizsga : 0,320 Jeles vizsgajegyet az emelt szinten jelesre érettségizett diákok kaptak.

A felmerülő problémák orvoslása - eredményesség növelés- oktatáspolitika emelt szintű érettségi megkövetelése marad a középszintű érettségi tananyag tartalmi szabályozása, segédeszközök használata

Intézményes mentőcsomag a felzárkóztató kurzus Az általunk elvárt legalább 40%-os szintet a hallgatók 26%-a teljesítette. A tudásfelmérő dolgozat értékelése alapján: kötelező: 40 pontból legfeljebb 4 pontot, azaz 10% alatti eredményt elérőknek (302 fő / 946 fő) ajánlott: 11%-39% közötti eredményt elérőknek. önszorgalomból járók. 30-50 fős csoportos foglalkozások. 

Párhuzamos oktatás a Gazdasági matematika 1. tárggyal, Heti két óra gyakorlat. Párhuzamos oktatás a Gazdasági matematika 1. tárggyal, szorosan kapcsolódva az aktuális héten leadott analízis anyaggal. A matematika tanítás kognitív célrendszerét alkalmazva pótoljuk a hiányosságokat, gyakorlati példákon keresztül megmutatjuk, hogyan kapcsolódnak az új ismeretekhez. A középiskolai alapkészségek ismétlésére, gyakorlására: A CooSpacen közzé tett, a témakörökhöz kapcsolódó 5-10 gyakorló pdf. formátumú feladat. A CooSpacen közzé tett, a témakörökhöz kapcsolódó video anyag. A CooSpacen közzétett nagyszámú gyakorló feladatok, teszt formában. célja: önellenőrzés, tudás ellenőrzés. (jelenleg készül)

Példák a Felzárkózató kurzus órai anyagaiból: ….összetett függvény, inverz függvény Sorozatok tulajdonságai : monotonitás….

Határérték fogalma. Műveletek konvergens sorozatokkal….

A kurzus hatékonysági vizsgálata A felzárkóztatásra kötelezett hallgatók 25%-nak sikeres vizsga.  (előző évben 6%) Nagy sikere volt azok körében, akik önszorgalomból jártak ezekre az órákra – sikeres vizsga A hallgatók több mint 95%-a jónak, motiválónak nevezi a kurzus tematikáját és alapelvét. 89%-a úgy nyilatkozott, hogy a kurzus segítette a felzárkóztatásukat. 37%-a kisebb csoportlétszámmal gondolná a hatékonyság növelését. 24%-a az otthoni tanulást interaktív gyakorlófelülettel egészítené ki. 25%-ának még több felzárkóztató órára lenne szükség.

További terveim Gyakorló feladatok összeállítása a szintfelmérő dolgozat sikeres teljesítéséhez (elkészült: BGF PSZK honlapján). Tudatosabb tananyagfejlesztés, a hallgatók igényeit figyelembe véve. E-learning digitális tábla segítségével. Interaktív oktató program pl: MatekSoft Evolution 2.0 Tapasztalataink megosztása középiskolai tanárokkal, Oktatási Hivatal munkatársaival.

„ A kutatás a TÁMOP. 4.2.4. A /2 -11-1-2012-0001 azonosító számú Nemzeti Kiválóság Program - Hazai hallgatói, illetve kutatói személyi támogatást biztosító rendszer kidolgozása és működtetése konvergencia program című kiemelt projekt keretében zajlott. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.”

Köszönöm a figyelmet!