„Helyi márka kialakítása a Bakonyban” című projekt bemutatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

LEADER  LEADER (francia betűszó: Liaison Entre Actions pour le Developpement de l’Economie Rurale) = Közösségi kezdeményezés a vidéki gazdaság fejlesztéséért.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Helyi Érték – Értékhely! KEOP /B/
A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat tevékenysége Kiss Ágnes mb. igazgatóhelyettes MNVH Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság HISZ-ünk benne! Budapest, november.
Vidéki minőség: spanyol minta Szendrői Júlia munkaszervezet-vezető.
Helyi Érték- Értékhely! KEOP CELODIN Zalai Alapítvány.
Lépj pályára! Využi šancu! Lépj pályára! / Využi šancu! HUSK /1101 /1.6.2 /0107.
A Gencsapáti Integrált Közösségi Szolgáltatói Tér megvalósítása A Kezdőkör Egyesület pályázata IKSZT/2008/2.
HELYI ÉRTÉKET! A Vidékfejlesztési Terv Intézkedéseinek bemutatása.
A helyi termék szerepe és lehet ő sége Zala megyében Kovács Tünde, projektszakért ő Kerka völgy aranya, a méz - a helyi termékekért Zalamerenye, 2010.
A Helyi LEADER Akciócsoportok szerepe a vidék turizmusában
Készítette: Kiss András – Kerekes Tímea KEMAFI – Szabocs-Szatmár-Bereg megyei Civil Információs Centrum.
Minőségi helyi termékek - Szekszárd és vidéke – Egy helyi termék rendszer működésének tapasztalatai Csillag Péter, ügyvezető Eco-Sensus Közhasznú Nonprofit.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
Helyi Vidékfejlesztési Stratégia Felülvizsgálata 2011.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A CIVIL SZERVEZETEK ÉS A MAGYAR NEMZETI VIDÉKI HÁLÓZAT JÁSZ-NAGYKUN-SZOLNOK MEGYEI CIVIL SZERVEZETEK IV. KONFERENCIÁJA Szolnok, március 22. DR. BARANCSI.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Éltető Balaton-felvidéki Hálózat kialakítása, folyamatos fejlesztése Polgárdi, október 26. Alapvető értékrend, szemlélet, alapok Hogyan formálódik.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
A z LHH program aktuális kérdései Kullmann Ádám, LHH Fejlesztési Programiroda Szentendre, május 27.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
HELYI PARTNERSÉGEK, MINT A VIDÉKI KORMÁNYZÁS INNOVATÍV ESZKÖZEI 1 A Magyar Regionális Tudományi Társaság IX. vándorgyűlése Révkomárom, november 25.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
LEADER SZAKOSZTÁLY ÉVI MUNKATERV Páliné Keller Csilla, MNVH elnökségi tag.
Pannon Helyi Termék Klaszter Megalakulás: október, közel egy éves előkészítő munka után Fő cél: a régióban fellelhető és előállítható mezőgazdasági.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
Vidékfejlesztés, turizmus és az alkotóházak lehetséges kapcsolata
PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK A HUMÁNERŐFORRÁS OPERATÍV PROGRAMOKBAN
A vidéki tér sikertényezői
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG LEADER Program a sikeres magyar vidékért Közösség, Összefogás, Tudás.
Bikal, október 18. Közösségi alapú tervezés az uniós finanszírozású területfejlesztésben Péti Márton NTH Október 28.
Alternatív finanszírozási lehetőség a határ menti térségek megsegítésére Békéscsaba, május 20.
„A BAKONYÉRT” Vidékfejlesztési Akciócsoport Egyesület bemutatása
Budapest XXI. kerület Csepel Önkormányzata. Felújított közösségi téren, kamerarendszer kialakítása Közvilágítás korszerűsítése Panelházak közötti zöldfelület.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
B örzsöny- D una- I poly V idékfejlesztési E gyesület Nemzetközi együttműködés Miért jó vidéken élni?
Mezőföldi Híd Térségfejlesztő Egyesület. Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengely intézkedései 1. Mikrovállalkozások létrehozásának.
Az agroturizmus és a vidékfejlesztés sokszínűsége Európában.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Hálózati együttműködés a vidéki térségek fejlesztéséért – Pannon Helyi Termék Klaszter Zalamerenye, szeptember 10.
Elérhetőségek: 7621 Pécs, Mária u. 3 06/ pannontermal.hu Dél-Dunántúli Gyógy-és Termálfürdők Egyesülete.
ÚJ SZEREPLŐ A VIDÉKFEJLESZTÉSBEN Helyi Vidékfejlesztési Iroda.
A Cseh - Magyar Üzleti Klub. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar.
Hungarikumok a Parlamentben II Gyaraky Zoltán főosztályvezető Gőgös Zoltán államtitkár.
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
Balatonszemes Az Európai Unió szintű szociális párbeszédben való részvétel tapasztalatai.
Nem mondunk le senkiről – a Sárospataki kistérségben sem! Komplex felzárkóztató programok készítése a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben ÁROP /B.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
Helyi márka kialakítása a Bakonyban  Mi a projekt célja ?  Kik vehetnek részt a projektben?  Mi a projekt haszna ? Miért éri meg, hogy a projektben.
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
Pannon Helyi Termék Klaszter Megalakulás: október, közel egy éves előkészítő munka után Fő cél: a régióban fellelhető és előállítható mezőgazdasági.
TÁMOP-2.1.2/ Az eTanácsadó hálózat szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Környezet és közösségek a magyarországi Zöldutakon A fenntarthatóság útján.
LEADER, Identitás, Sport
Mezőkovácsházi Járásfejlesztési Stratégia
Előadás másolata:

„Helyi márka kialakítása a Bakonyban” című projekt bemutatása

Előzmények: 2009. évben a NATURAMA SZÖVETSÉG tagjaként FICODER szakkiállításon vettünk részt Sevillában, ahol felkérést kaptunk térségi védjegy projektben való részvételre Együttműködési szándéknyilatkozatot írtunk alá, 2010. júniusában megtörtént az első személyes találkozó és oktatás 2010. július 15-én csatlakozási szándékunkat fejeztük ki a projekthez

Az Európai Unióban a spanyol LEADER csoportok kezdeményezték az Európai Térségi Minőségi Védjegy kialakítását A „Helyi Márka” védjeggyel rendelkező EU-s LEADER csoportokat fogja össze (több, mint 60-at) A nemzetközi együttműködés legfontosabb célja: a vidéki területek versenyképességének erősítése

A Helyi Márka védjegy kialakításának európai programja a legnagyobb hangsúlyt a minőségre környezeti, társadalmi fenntarthatóságra térségekre helyezi Gyakorlati tartalom: A termékek, szolgáltatások, helyi értékek márkázása, logoval való azonosítása, amely minőséget, térségi azonosíthatóságot biztosít

Egységes Európai Térségi Minőségi Védjegy is van, amely egy európai rendszerbe gyűjti össze az összes kisebb területi védjegyet – ez adja a „Helyi Márka” végjegy legfőbb erejét A térségi szintű egyediség, de mégis egységes rendszerhez való tartozás által európai szintűvé válik a rendszer, amely lobbiértéke, lobbiereje is EU szintű

Márkázni lehet például: Termékek: tészta, hús, méz, bor, tojás, textil, zöldség, gyümölcs, kézműves termékek,stb. Szolgáltatások: turisztikai szolgáltatók, éttermek, idegenvezetés, kávézók, stb. Örökség: falu, történelmi hagyomány, múzeumok, templomok, malmok, stb.

Elemei például: Térségi szintű közös megjelenés, reklám és marketingtevékenység Célul tűzni ki, hogy a szállodákban, vendéglőkben olyan alapanyagokat szolgálnak fel, amelyek az adott térségből érkeznek Az előállítás módjára is hangsúlyt helyeznek a minősítésnél (nem a területet kizsákmányolva, illegális foglalkoztatással, stb.) Hátrányos helyzetűek bevonására fokozottan figyelnek.

Tagok 1998-ban kezdődött a projekt francia, olasz, spanyol együttműködéssel 2002. 19 LEADER csoport (görögök, olaszok, spanyolok, franciák) 2007. további 7 csoport 2010-ben további 16 spanyol, 2 olasz, 5 görög, 1 francia csoport 2010 után új csatlakozni szándékozók spanyol csoportok, 4 görög,9 portugál,7 magyar és 4 francia

Eddigi tapasztalatok: Egyfajta válasz a globalizációra a vidéki közösségek részéről A közösségi elemek újraértékelése, amelyek a térségi identitást fejezik ki Összegyűjtésre kerül minden olyan érték, amit a vidékfejlesztésben értéknek gondolunk és piaci értékként előnyt kovácsolunk belőle A teljes térség egyetlen termékként jelenik meg, amellyel értékes termék, (maga a térség formálódik egésszé), márkázzuk, megkülönböztetjük, kiemeljük Olyan védjegy, amely ágazatokat fog össze, területi alapon működik

A Vidék Minősége védjegyet használók egyben az egész Vidék minőségét is hirdetik. Olyan, mint egy multinacionális cég Úgy őrzi meg az egyediségét egy-egy térség a maga márkájával, hogy magát a célt, a vidék minőségét, ennek szellemiségét is jelképezi egyben, nemzetközi szinten Egyre több az olyan fogyasztó, aki nem akar úgy vásárolni, hogy nincs mögötte a cég társadalmi felelőssége További nagyon jelentős erőt jelent, hogy igazi alulról építkező kezdeményezés, ami EU-s szintűvé fejlődik

Részvétel az Egységes Európai Térségi Minőségi Védjegy programban: Képzéseken, tanulmányúton való részvétel (munkaszervezet, majd helyben az első érdeklődők) Márka kialakítása: logo (specialitása: általában egy-egy márka mögött csak egy-egy cégnek a terméke van, ennél a márkánál ott van a teljes térség és egy teljes EU vidéki hálózat, nagyon komoly lobbi értékkel) Partnerkapcsolat kialakítása egy magyarországi egyetemmel közösen kialakításra kerül a szabályozás vizsgálja, hogy megfelel-e a helyi márka az európai márkának Partnerkapcsolat kialakítása a nemzetközi egyetemek között Az egyetem felkészítése a márka ellenőrzésére Márka bevezetése

Köszönöm a megtisztelő figyelmüket! 2012.06.22. Hutvágnerné Kasper Judit

Elérhetőségeink: Zirc, Petőfi S. u. 4., tel/fax:0036/88-415-791, honlap: www. abakonyert. hu email:www.abakonyert@gmail.com