Céljaink Módszereink Terveink Márkus Eszter NOSZA Egyesület.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Döntés, kormányzat, kormányzati döntés Kormányzati és politikai döntéshozatal  kurtán óra.
Advertisements

Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Készítette: Geszler Nikolett
A Nemzeti Fejlesztési Terv regionális egyeztetésének folyamata, eredményei Dönsz Teodóra, Magyar Természetvédők Szövetsége Civilek az NFT Nyilvánosságáért,
CIVIL SZERVEZETEK AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGÉRT. Esélyegyenlőség területei, célcsoportjai Jogszabályok: A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény A fogyatékos.
Olcsóbb és több demokrácia! A Fidesz- Magyar Polgári Szövetség javaslatai az olcsóbb választásért.
Szektorok közötti együttműködés tapasztalatai a kerékpáros érdekképviseletben Csikai Mária Nyíregyháza, május 27. A program.
Helyi beruházások a gazdasági visszaesés időszakában Péteri Gábor
A Lisszaboni Szerződés nemzeti parlamenteket érintő rendelkezései Sinka László OGY KH EU Budapest, February 10 & 11, 2009.
Közösségi részvétel a környezetvédelmi engedélyezési eljárásban.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Az Európai Unió költségvetése Magyar esélyek és veszélyek Dr. Surján László október 10.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
EMLA Környezeti Mangement és Jog Egyesület, BME Management Szakkollégium Támogatók: Phare Access 2003 micro alap Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
A köztársasági elnök. 1. Alkotmányos helyzete ► 1.1. Megbízatás keletkezésének módja - prezidenciális rendszerek > végr. hatalom > közvetlen választás.
„Gyakoroljuk a demokráciát!” Közösségi tervezés helyi projektekben Kuna Gábor, Cromo Közhasznú Alapítvány.
Baranya Megyei Önkormányzat
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
12.4 A választási rendszer. A helyi önkormányzatok feladatai, szervezetei és működésük. Középszint A választójog: az általános, egyenlő, közvetlen és titkos.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
A KÉPVISELETI DEMOKRÁCIÁK
Államszervezet és közigazgatás
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Lengyelország és Magyarország foglalkoztatáspolitikájának és munkanélküliségi helyzetének összehasonlítása XXX. Jubileumi OTDK Társadalomtudományi Szekció.
Politológia 7.előadás Politikai intézmények II. A végrehajtás szereplői.
Választási rendszerek
Politológia 7.előadás Politikai intézmények II. A végrehajtás szereplői.
Politikai rendszerek típusai I. Demokráciák és diktatúrák
„Egyenlő Eséllyel a Rák Ellen” szűrő és felvilágosító program hátrányos helyzetű nőknek
A szocialista rendszer válsága és a rendszerváltás Magyarországon
A TÁMOP pályázatok társadalmi egyeztetése Márkus Eszter Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
MTA Regionális Kutatások Központja Regionális fejlesztéspolitika régiók nélkül? Pálné Kovács Ilona MTA RKK MTA Regionális Kutatások Központja.
A Magyar Köztársaság alkotmányos berendezkedése évi XXXI. törvény parlamenti uralom kisebbségi vétó erősítése ellensúlyok – AB erős helyzete 1990.
Kormányformák.
Átláthatóság és közbeszerzések 1. Közbeszerzések Tanácsának vizsgálata dr. Tausz Péter Budapest, április 15.
AZ EURÓPAI UNIÓ INTÉZMÉNY RENDSZERE ÉS MAGYARORSZÁG
SKV MÓDSZERTAN ÉS FENNTARTHATÓSÁGI ÉRTÉKREND az Új Magyarország Vidékfejlesztési Tervre és Programra SKV Fórum Budapest, október 18. Env-in-Cent.
BGOK Konferencia Egy jogszabály születése –A „képzési rendelet” Rácz Gábor dr. Osztályvezető Vasútszabályozási Osztály.
Az AQUAPOL együttműködési hálózatot 2003-ban, az Európai Unió támogatásával hozták létre Hollandia, Belgium és Németország.
Történelem – középszintű témakörök
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
Gyermekjogok és ombudsmanok Európában
Nyilas Misi Alapítvány „Civil Információs Centrum Borsod-Abaúj-Zemplén megyében” ÁROP – 2012 – 2012 –0008 „Civil Információs Centrum Borsod-Abaúj-Zemplén.
A minisztériumok idei teljesítményének értékelése, eredmények, a kapott visszajelzések Berghold Brigitta - EMLA Egyesület, NOSZA projekt.
A „soft law” hatása az oktatás és képzés szabályozására az európai integráció tükrében dr. Várnagy Péter egyetemi docens PTE FEEK.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
Vizsgabizottsági tag jogai, kötelességei, elvárások
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Az EU kutatói mobilitás programjához kapcsolódó HRS4R munkacsoportban való részvételhez kapcsolódó feladatok.
Közigazgatási Jog 4. Európai közigazgatás, 3. előadás szeptember Az EU központi szerveinek általános jellemzői Nincs önálló (saját) EU intézményrendszer.
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
Civil szervezetek szerepe a nevelési és oktatási feladatok ellátásában Harmóniában a környezettel=egészséges életmód.
1 TÁMOP A-13/ A villamosenergia-iparág területén dolgozó munkavállalók munkavédelmi, munkabiztonsági, munkahelyi egészségmegőrzés helyzete.
ÁLLAMTAN I.A magyar államszervezet II.Az egyes szervtípusok III. A jogforrási hierarchia.
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
Rendszerváltás Diktatórikus államberendezkedés demokráciává alakul Magyarországon ezt a folyamatot rendszerváltásnak nevezzük. Magántulajdon Hosszú,
ÁLLAMTAN I.A magyar államszervezet II.Az egyes szervtípusok III. A jogforrási hierarchia.
A szövetkezet mint sui generis vállalkozási forma
A szövetkezet mint sui generis vállalkozási forma
4. Az Alkotmány.
A közigazgatás alapelvei
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
A magyar kormányzati rendszer
Előadás másolata:

Céljaink Módszereink Terveink Márkus Eszter NOSZA Egyesület

Miért is kellett Eitv? Miért kell(het) civil kontrol? Mi változik 2007-ben?

Demokratikus deficit - Népszavazások ÉvTéma Részvétel 1989 Köztársasági elnök megválasztása a parlamenti választások után 58% Pártszervezetek kivonulása munkahelyekről MSZMP vagyonelszámolása Munkásőrség feloszlatása 1990 Köztársasági elnök közvetlen választása 14% 1997 NATO-csatlakozás 49% 2003 EU-csatlakozás 46% 2004 Kórház-privatizáció 37% Kettős állampolgárság

A nyitott kormányzás ALAPELVEK AZ OECD (2003) ALAPJÁN: Open Government - Fostering Dialogue with Civil Society AlapelvekGyakorlat (Eitv.) Elszámoltathatóság Felelős megnevezése (Miniszter) Átláthatóság Információ a működésről (Közzétételi listák) Nyitottság Befogadó-készség (Észrevételekről összefoglaló készül)

Miért kell civil kontroll?  Eitv. céljai egybeesnek a civil érdekképviseletek céljaival  Megvalósulás ellenőrzése, a törvénykövető magatartás kikényszerítése  Egyenlő esélyek a társadalmi részvételre  Segíteni a jó megoldások elterjedését

Milyen civil kontroll? - Elveink  Függetlenség = hatékony kritika  Nyomásgyakorlás közvetlenül  Törvénysértés mértékének hangsúlyozása  Összehasonlítás ereje  Eredmények elismerése

Kinek jó ez? CIVIL  Segítséget szeretne kapni…  Nem ér rá jogszabályokat olvasni…  Nem is válaszolnak, nem építik be a javaslatait… KÖZIGAZGATÁS  Kit képvisel a szervezet? (Melyik pártot?)  Ért-e hozzá?  Többletmunkát ki fizeti meg?

Eitv. a gyakorlatban - GONDOK Nem érkezik vélemény Nincs hasznos vélemény Csak utólag van „hőbörgés” Formális bevonás Észrevételek figyelmen kívül hagyva A koncepció kialakításánál nincs egyeztetés (korai részvétel) ALKOTMÁNYOSSÁGI AGGÁLYOK

2007-től… további tervek Önkormányzatok vizsgálata, összehasonlító elemzések Képzés civileknek Távoktató rendszer, segéd-anyagok az érdekérvényesítéshez ÚMFT ÁROP programok beindulása

Köszönöm a figyelmet! Márkus Eszter