Készítette: Kocsis Erzsébet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Székesfehérvári Belvárosi I. István Középiskola Székhelyintézmény
Pályaválasztás 2014/15.
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Iskolánkról.
FELVÉTELI tájékoztató
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Beiskolázási tájékoztató december
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
Karácsonyi János Katolikus Gimnázium
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
A kerettantervek fejlesztése
Bemutatkozik a MIOK Gimnázium és Szakképző Iskola
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Általános iskola első osztály
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Óvodai szülői értekezlet Szentgotthárdi Oktatási Intézmény.
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
F AKULTÁCIÓ A P ÉCSI L EŐWEY K LÁRA G IMNÁZIUMBAN Tájékoztató a 10.a, 10.b, 10.d és 10.f osztályokban tanulók és szüleik számára.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Pályaválasztási szülői értekezlet
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
2016/17-es tanév. Iskolatípus változások 2016/17-es tanévtől.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Felvételi tájékoztató
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
MIÉRT AZ AVASI FRANCIA NYEK?
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
NÓGRÁD MEGYEI VÁCI MIHÁLY GIMNÁZIUM
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Beiskolázás a „Gundel”-ben
Gimnáziumi statisztika
Emelt szintű érettségi előkészítő választás 2019/2020.
Előadás másolata:

tmbercsenyi@gmail.com Készítette: Kocsis Erzsébet Tehetséggondozás a törökszentmiklósi Bercsényi Miklós Katolikus Gimnázium és Kollégium, Általános Iskola, Óvoda intézményében tmbercsenyi@gmail.com Készítette: Kocsis Erzsébet igazgató

„ A tehetség utat tör magának…?”

Magunkról 2009-ben alakult át addigi nyolc évfolyamos gimnáziumi képzésünk tehetséggondozó képzéssé Az 1. tehetséggondozó osztályunk jelenleg 10.évfolyamos A tavalyi tanévben „felnőttek” lettünk, szembesültünk az átmenetek kezelésének problémáival

Hogyan tovább? A 9-12.évf. tehetséggondozó tanterve – tantervi óraháló, tanórán kívüli lehetőségek A megtervezett elméleti anyag gyakorlati kivitelezése Célok,feladatok, tevékenységek újraértelmezése Szakemberek,szülők bevonása

Képzési struktúra A nyolc évfolyamos képzést 4 szakaszra bontottuk:

A tantervi program sajátos elemei Tehetséggondozó csoportok Tehetséggondozó foglalkozások rendszere (tanórán, tanórán kívül) Projekthét Vizsgarendszer Innovatív módszerek

A tantervi program sajátos elemei projekthét + forgószínpad Vizuális ism. Természet-ismeret Dráma 5-6.évfolyam Tanulásmódszertan

A tantervi program sajátos elemei választható Csoportbontás - átjárhatóság Idegen nyelv – junior nyelvvizsga előkészítő Dráma,média (Bercsényi tv,Szent István Rádió) Természet-ismeret (Kis kísérletezők köre), matematika 7-8.évfolyam

A tantervi program sajátos elemei választható Csoportbontás – átjárhatóság Idegen nyelv érettségi/ nyelvvizsga Előkészítő Matematika- természet-tudomány előkészítő Magyar nyelv és irodalom, média 9-10.évfolyam

A tantervi program sajátos elemei Fakultációk – emelt érettségi Választott tantárgyak + 2. idegen nyelv nyelvvizsga/emelt érettségi 11-12.évfolyam

A tudomány varázslatos világa Projekthét 2014/2015-ös tanév A tudomány varázslatos világa Dráma Vizuális Természettudomány mesefeldolgozás díszlet kísérlet

Vizsgarendszer 6.évfolyam Magyar nyelv és irodalom, történelem -szóbeli Matematika – írásbeli Idegen nyelv - szóbeli 8.évfolyam Magyar nyelv és irodalom írásbeli-szóbeli Történelem -szóbeli Idegen nyelv szóbeli – junior nyelvvizsga Természettudomány- projektmunka (7.-től készülhet témavezetővel) Informatika -ECDL modulok

Vizsgarendszer 10.évfolyam Magyar nyelv és irodalom írásbeli-szóbeli Történelem -szóbeli Matematika – írásbeli Idegen nyelv szóbeli –érettségi,nyelvvizsga Természettudomány- projektmunka (9 .- től készülhet témavezetővel) Informatika -ECDL modulok

Nonformális tevékenységek Innovatív módszerek Pályázat segítségével Tematikus koncertek , sportbajnokság hétvégén, ökotábor, nyelvi tábor, sporttábor, idegen nyelvi vetélkedő, egészségnap , sportkirándulás, néptánc, honismeret Nonformális tevékenységek

Háttérmunka Mérések- hatásvizsgálat, pályaorientáció (dr. Balogh László professzor) Pszichológiai vizsgálatok –szorongásvizsgálat,konformitás,szabálykövetés (fontos az átmenet kezelésénél) A pedagógusok és szülők esetmegbeszélései Következtetések levonása, megoldás keresése, új utak kijelölése

Óvoda-tehetségígéretek Jövőkép Az intézmény egészét átfogó tehetséggondozó program Gimnázium Általános iskola Óvoda-tehetségígéretek

Rendezvények ECHA konferenciák – Mezőkovácsháza, Törökszentmiklós Géniusz Nap Iskolalátogatás – Árpád Vezér Gimnázium Sárospatak Saját szervezés: Tehetségnap, ehhez kapcsolódó konferenciák több alkalommal Czeizel Endre, Mönks professzor,dr. Balogh László

A találkozók eredménye Jelentős segítség tehetséggondozó tevékenységünk fejlesztésében –elméleti ismeret -új utak,új módszerek pedagógiai munkánk módszertani megújulásához A személyes tapasztalatcserék az elméleten túl a gyakorlati megvalósítást is segítik Köszönet dr. Balogh Lászlónak és Nagy Kálmánnak

Köszönöm a figyelmet!