A DARFÜ Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség helye és szerepe a területfejlesztés rendszerében FARKAS ZOLTÁN ÜGYVEZETŐ DARFÜ NONPROFIT KFT.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Advertisements

Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
Európai Uniós pályázatok Unio Tender Europa Kft..
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Európai Uniós pályázatok
A megyei tervezés jelenlegi állása, a közeljövő jogszabályi változásai Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
Baranya Megyei Önkormányzat
ESZA Nonprofit Kft. Nagy Balázs– uniós programigazgató.
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Pályázati lehetőségek Unio Tender Europa Kft.. Általános szabályok Társfinanszírozás Közép-Magyarországi régió: Budapest, Pest megye Konvergencia régiók:
Európai Uniós pályázatok
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
Tájékoztató kedvezményezettek részére Az ÚMFT keretében támogatott projektek megvalósításának szabályai KMOP Pályázati konstrukció Január 30.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
UMFT támogatások felhasználására benyújtott pályázatok százalékos megoszlása.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
TÁMOP TÁMOGATÁS FOLYÓSÍTÁSA, PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Klaszter és egyéb vállalkozásfejlesztési pályázatok 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
Széchenyi programiroda Tanácsadó és szolgáltató nonprofit kft.
Dr. Nagy József elnök Bükk-Térségi LEADER Egyesület Tibolddaróc, január 30.
Az új programozási időszak főbb változásai, területfejlesztés ban
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Hajdú-Bihar megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Kiss Gábor ügyvezető igazgató.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
Indulnak az új, kkv-k versenyképességét segítő EU-pályázatok
KMOP „ELEKTRONIKUS HELYI KÖZIGAZGATÁSI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSE” TÁRGYÚ FELHÍVÁS KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET: PRO RÉGIÓ ÜGYNÖKSÉG.
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
Somogy megye Integrált Területi Programjának végrehajtása KAPOSVÁR DECEMBER 11.
A Széchenyi Programiroda tevékenysége az Észak-magyarországi régióban Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
A AS PROGRAMOZÁSI CIKLUS FEJLESZTÉSPOLITIKAI INTÉZMÉNY- RENDSZERE.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
A SZÉCHENYI PROGRAMIRODA KONCEPCIÓJA A TÁMOGATÁSI SZOLGÁLTATÁSOKRÓL.
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
TOP vas megyei aktualitásai
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
A széchenyi Programiroda szerepe a régióban
Projekt ismertető Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Lorem ipsum.
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Előadás másolata:

A DARFÜ Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség helye és szerepe a területfejlesztés rendszerében FARKAS ZOLTÁN ÜGYVEZETŐ DARFÜ NONPROFIT KFT.

DARFÜ NONPROFIT KFT. A DARFÜ Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség 1997-ben a tervezési és pályáztatási feladatok gyarapodásával összhangban alakult meg a Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Tanács (DARFT) munkaszervezeteként. Az Ügynökség immáron 17 éve áll a Dél-alföldi régió és a pályázók szolgálatában, illeszkedve a régió területfejlesztési céljaihoz, valamint a hazai és nemzetközi fejlesztési programokhoz.

DARFÜ NONPROFIT KFT. Az Ügynökség illetékességi területe a Dél-alföldi régió három megyéjére terjed ki: Bács-Kiskun megye Békés megye Csongrád megye Székhelye a Dél-Alföld központjában, Szegeden található Fióktelepei 2014-től: Kecskeméten és Békéscsabán találhatóak Tulajdonosai 2014. jan. 1-től a Dél-alföldi régió területét alkotó megyék megyei önkormányzatai: Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Békés Megyei Önkormányzat Csongrád Megyei Önkormányzat

DARFÜ NONPROFIT KFT. A DARFÜ Nonprofit Kft. közreműködő szervezeti tevékenységein túl aktívan részt vesz: - Nemzetközi területfejlesztési, környezetvédelmi, gazdaságélénkítő és partnerség-építő projektek megvalósításában - Hazai finanszírozási források menedzselésében - 2014-2020 Területi Operatív Program tervezésében

DAOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET DARFÜ NONPROFIT KFT. DAOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET A DARFÜ 2007 óta vesz részt az Új Magyarország Fejlesztési Terv, 2011 óta az Új Széchenyi Terv keretein belül elindult regionális támogatási konstrukciók lebonyolításában. A 2007-2013-as fejlesztési időszakban Közreműködő Szervezetként (DAOP KSZ) látja el a Dél-Alföldi Operatív Program végrehajtásához kapcsolódó pályázatkezelési feladatokat az alábbi prioritási tengelyek mentén: 1.prioritás: Regionális gazdaságfejlesztés 2. prioritás: Turisztikai célú fejlesztések 3. prioritás: Közlekedési infrastruktúra-fejlesztés 4. prioritás: Humáninfrastruktúra-fejlesztések (2014 óta) 5. prioritás: Településfejlesztési akciók 5.1 intézkedés: Városfejlesztés 5.2 intézkedés: Környezeti szempontú településfejlesztés

DARFÜ NONPROFIT KFT. DAOP KSZ FELADATOK A 2007 és 2013 közötti fejlesztési időszakban a régióba áramló uniós pályázati források felhasználása, közvetítése komoly felkészülést, széles társadalmi egyeztetésen alapuló tervezést, projektfejlesztést és projektmenedzsmentet igényel, amelyet az Ügynökség kiemelt feladatként kezel a Dél-alföldi Operatív Program keretén belül. Pályázatkezeléshez kapcsolódó feladatok: közreműködés az akciótervek összeállításában, pályázati felhívások összeállítása, közreműködés a társadalmasításban, döntés-előkészítés, döntéshozatalban való részvétel, Támogatási Szerződéskötés, pályázatok megvalósításának nyomon követése, lezárása, fenntartási kötelezettségek ellenőrzése, utalványozás, forráslehívás összeállítása, hitelesítési jelentések összeállítása, szabálytalanságok kezelése, követeléskezelés, szakmai ügyfélszolgálati tevékenység, tájékoztatás-nyilvánossági kötelezettségek koordinációja és ellenőrzése

DARFÜ NONPROFIT KFT. EREDMÉNYEK Az Ügynökség több mint 4100 db beérkezett DAOP pályázatot kezel 2007 óta A DARFÜ közreműködésével ez idáig mintegy 1850 sikeres projektötlet nyert támogatást és valósulhat(ott) meg, több mint 240 milliárd forint értékben Támogatott projektjeink megvalósítása és a források lehívása/kifizetése ütemterv szerint halad: a DAOP KSZ havi tervadatokhoz képest jelenleg 111%-on áll, míg az összes kifizetés előrehaladása tekintetében 85 %-on A jelenleg hatályos szerződéssel rendelkező projektekre kifizetett támogatás 2014 októberében* eléri a 200 milliárd forintot. (*DAOP 2007-2013 keretében támogatást nyert projektek megvalósítása és elszámolása legkésőbb 2015-ig lehetséges).

DARFÜ NONPROFIT KFT. EREDMÉNYEK 2007-2013 Az uniós támogatásoknak köszönhetően a DAOP prioritásai mentén: korszerűbb, munkahelyteremtő telephelyfejlesztések, ipari területek és inkubátorházak, innovatív fejlesztések valósultak meg bővült a turisztikai szolgáltatások kínálata, minőségi szálláshelyek, turisztikai attrakciók születtek jobb minőségű utak, biztonságosabb kerékpáros közlekedés, modernebb tömegközlekedés alakult ki a régióban európai színvonalú egészségügyi és nevelési-oktatási intézmények épültek megszépültek a városközpontok, élhetőbbé váltak a települések és a vízvédelmi intézkedések által nagyobb a környezetbiztonság.

DARFÜ NONPROFIT KFT. EREDMÉNYEK KÉPEKBEN

ÚJ ELEMEK - 2014-2020 EGYSZERŰSÖDNEK A FOLYAMATOK Pályázatok kitöltése elektronikus felületen történik – e-ügyintézés Megszűnik a szerződésmódosítás és a változás-bejelentés kettőssége a kedvezményezett részéről Egy pályázat keretében egy adat/dokumentum/igazolás megküldése csak egyszer lesz kérhető a pályázótól Az állami adatbázisok összekötése és abból a szükséges igazolások lehívása: cégkivonat, NAV „0”-ás igazolás, ingatlan tulajdoni lap

ÚJ ELEMEK - 2014-2020 A PÁLYÁZATI RENDSZER RACIONALIZÁLÁSA Azért, hogy a projekt-kiválasztási eljárások elősegítsék a célok gyors és hatékony megvalósítását – differenciáltabb kiválasztási eljárások: a korábbi időszak kétféle eljárástípusával szemben ötféle eljárás - mert a Kormány felismerte, hogy más kezelést igényelnek a KKV, a közszféra és a területi szereplők fejlesztései. A mikro-, kis- és középvállalkozások 300 millió Ft elszámolható összköltség alatti fejlesztései egyszerűsített eljárással. Közfeladat-fejlesztést célzó fejlesztések: a szakpolitikai felelős által a Kormány elé terjesztett projektszintű indikatív támogatási keretekről a Kormány vagy az NFK dönt. A Kormányhatározatban szereplő fejlesztéseket megvalósító támogatási kérelmekről kiemelt eljárásrend keretében, konzultáció és projektfejlesztés után dönt az IH.

ÚJ ELEMEK - 2014-2020 KÖNNYEBB TÁMOGATÁSHOZ JUTÁS A szabálykövető adózó megbízható támogatott! 2015. január 1-től nem kell, vagy csak csökkentett mértékű biztosítékot kell nyújtania azoknak a vállalkozásoknak, amelyek a közteherviseléshez való hozzájárulásuk mértéke alapján erre érdemesek. Kialakul az államháztartási szempontból megbízható kedvezményezettek adatbázisa, és ekkortól alkalmazható lesz már a 2007-13-as időszak kedvezményezettjeire is.

ÚJ ELEMEK - 2014-2020 CSÖKKENŐ LIKVIDITÁSI NEHÉZSÉGEK Előleg nyújtása: az intézményrendszer figyelembe veszi az előfinanszírozott projekt sajátosságait, és azt, hogy az előleg a projekt első mérföldkövének eléréshez szükséges összeghez igazodjon. Halasztott önerő bevezetése: a kedvezményezett a projekt megvalósítás időszakában a kifizetési igénylésben szereplő elszámolni kívánt számlák támogatástartalmát az önerő levonása nélkül megkapja 90 %-ig, a saját erőt a projekt befejezéséig kell rendezni az utolsó 10 % lehívásával együtt. Görgetett előleg igénylése: a kapott előleget a kedvezményezett felhasználja, és kifizetési igénylés keretében benyújtja a szükséges alátámasztó dokumentumokat, akkor az alapján a támogatás kifizetésre, tehát az előleg visszapótlásra kerül, azzal csak az utolsó kifizetési igénylésben kell legkésőbb elszámolni, azaz az akkor benyújtott alátámasztó dokumentumok alapján már nem kerül majd sor kifizetésre.

ÚJ ELEMEK - 2014-2020 KÖZÉPPONTBAN AZ ÉRDEMI FEJLESZTÉSEK A kifizetések igénylése és támogatás folyósítása a TSZ-ben rögzített mérföldkövek (output indikátorok, vagy időponthoz rendelt események) eléréséhez igazodik. (Korábban kiviteli számlák alapján történt.) A megvalósításhoz szükséges közvetett költségek (jogi tevékenység, kommunikáció, projektmenedzsment) aránya míg korábban elérhette a 40%-t, a jelenlegi időszakba ezt 12,5%-ban kerül maximalizálásra. Közszféra kedvezményezett projektjét csak saját erőforrásból menedzselhet. A projekt menedzsment tevékenységhez kapcsolódó költség csak a projekt szakmai előrehaladásának arányában számolható el: A kifizetett menedzsment költségre jutó támogatás és az összes – a projekt keretében – menedzsment költségre kifizethető támogatás aránya legfeljebb 10 százalékponttal  haladhatja meg a projekt műszaki, szakmai tartalmához közvetlenül kapcsolódó költségek hasonló módon meghatározott arányát

ÚJ ELEMEK - 2014-2020 HONORÁLÁS - SZANKCIONÁLÁS Honorálás: a biztosíték, fenntartási időszakban alkalmazott mértékének csökkentésére lesz lehetősége azoknak a kedvezményezetteknek, akik a megvalósítási időszakban nem követtek el szabálytalanságot és a megvalósítási időszak indikátorait határidőben teljesítették. Akár 50%-ról 10%-ra csökkenhet a biztosítéknyújtási szükséglet. Szankcionálás: akinek késedelmes projektje van 2007-2013-ban, az nem juthat támogatáshoz 2014-2020-ban.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! FARKAS ZOLTÁN Zoltan.farkas@DARFU.HU