A KISBÉRI KISTÉRSÉG BEMUTATÁSA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Advertisements

ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
LEADER Szeged LEADER pályázatok
Vállalkozói pályázatok Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
TISZATÉR LEADER EGYESÜLET célterületei és eljárásrend 2011.
1 ‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület Szakmai rendezvény a Bakonyalja- Kisalföld kapuja összetartásáért Kisbér,
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
LEADER II. pályázati forduló. A 2. pályázati forduló célja  Azoknak a helyi akciócsoportoknak a kiválasztása, melyek az 1. fordulón sikeresen túljutottak.
Európai Uniós pályázatok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok December 8. Barák Anita.
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
Mezőföldi Híd Térségfejlesztő Egyesület
DÉL-MÁTRA Helyi Közösség Stratégiai Vázlat Debrei Attila.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről, s az igénybevehető szolgáltatásokról Tisza.
Sásdi Többcélú Kistérségi Társulás SÁSD, június 28.
A megyei tervezés jelenlegi állása, a közeljövő jogszabályi változásai Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM ÉVES JELENTÉS 2008.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Mecsek-Völgység-Hegyhát Egyesület területe
Az ÚMVP intézményrendszere
Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon Villány-Siklós borút Egyesület (1994) Balatoni Borutak szövetsége (2003) Magyar Borutak szövetsége (2003)
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
„New Hungary” Rural Development Programme Győr, április 27–28. Gönczi Zsolt Ügyvezető igazgató A vidék fejlesztésének titka – a civil szerveződés.
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
LEADER Közösségek határon átnyuló együttműködésének lehetőségei. Mártha Tibor április 24.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A Ceglédi kistérség bemutatása, civil szervezetek lehetőségei a területfejlesztésben Cegléd, október 20.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG LEADER Program a sikeres magyar vidékért Közösség, Összefogás, Tudás.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
„New Hungary” Rural Development Programme „A nemzetközi gazdasági válság hatásainak a vidéki térségekben történő kommunikációja” című KONFERENCIA.
„New Hungary” Rural Development Programme „A nemzetközi gazdasági válság hatásainak a vidéki térségekben történő kommunikációja” című Komárom-Esztergom.
Integrált közösségi szolgáltató terek
Helyi Vidékfejlesztési Stratégia – Tiszától a Homokhátságig LEADER Fejlesztési Csoport Helyi Vidékfejlesztési Stratégia – Tiszától a Homokhátságig LEADER.
„New Hungary” Rural Development Programme A Pannónia Kincse LEADER Egyesület AaAa Nyárádszereda, Pannónia Kincse LEADER Egyesület.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Mezőföldi Híd Térségfejlesztő Egyesület. Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengely intézkedései 1. Mikrovállalkozások létrehozásának.
Mezőföldi Híd Térségfejlesztő Egyesület. Új Magyarország Vidékfejlesztési Program IV. tengely – Leader program  A pályázati időszak október.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
„New Hungary” Rural Development Programme Innovatív Dél-Zala Vidékfejlesztési Egyesület Szepetneki Kiállítás és Vásár Február 28. AaAa.
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
Szarvas, április 4.. HVS FELÜLVIZSGÁLAT 2013.
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
vidékfejlesztési szakmai igazgató Bükk-Térségi LEADER Egyesület
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
1 AVOP LEADER+ PROGRAM A KISBÉRI KISTÉRSÉGBEN Akciócsoport megbeszélés Súr, november 24. Témák:  A LEADER+ program - helyi pályáztatás országos.
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
A MEZŐFÖLD HELYI Közösség Helyi Fejlesztési Stratégiája elkészítésének mérföldkövei, a tervezés jelenlegi állása. Polgárdi, 2016.január 28.
Helyi Fejlesztési Stratégia intézkedéseinek bemutatása
HVS felülvizsgálat 6/2011. (II. 04.) IH közlemény.
ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM
Lorem ipsum.
Előadás másolata:

A KISBÉRI KISTÉRSÉG BEMUTATÁSA „BAKONYALJA-KISALFÖLD KAPUJA” VIDÉKFEJLESZTÉSI EGYESÜLET KISBÉRI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS Sógorka Miklós Súr Község polgármestere BKKVE Elnöke KTKT Elnök-helyettese

A vidék- és területfejlesztés fogalomrendszere, alapelvei, helyzete Magyarországon A területfejlesztés általános jellemzői, működési elvei: elsősorban közfeladat, amely alkalmas a szakpolitikák és konkrét fejlesztések területi harmonizációjára; tudatos hatásgyakorlás a különböző tevékenységek térbeli megoszlására, térbeli változás (térszerkezeti átalakulás) indukálására irányul; a közösség nevében („közérdek”) történő jövőorientált beavatkozás; alkalmas gazdaságpolitikai (hatékonysági, versenyképességi) és társadalompolitikai (méltányossági, szolidaritási, kohéziós) szempontok érvényesítésére; a szubszidiaritás elve alapján többszintű, minden szintnek sajátos, csak rá jellemző funkciói vannak, amelyek közül egy a belső területi egyensúly biztosítása; minden területegységnek „saját politikája” van/lehet, konkrét területekhez kötődő értékérdekeket megjelenítő célok érvényesítésére törekszik

A vidék-és területfejlesztés alapfogalmai Vidék és vidékiség fogalma Településméret Népsűrűség (120 fő / km2) Területfejlesztési egységek Település Kistérség Megye Régió

Kistérségi besorolás hatásai: egy-egy település pályázati esélyeit befolyásolja, hogy kikkel sorolták össze (hátrányos, leghátrányosabb, vagy nem hátrányos térség) Kistérségi területfejlesztési koncepció célkitűzései Adatszolgáltatás Monitoring rendszer

A térség- és vidékfejlesztés intézmény-és eszközrendszere Intézményi struktúra kiforratlansága (BM, ÖTM, MeH, FVM) Időbeni fejlődése 1990 – 92 gyakorlatilag nem beszélhetünk intézményrendszerről 1992–től Területfejlesztési Alap (Környezetvédelmi Minisztérium) Megyei Önkormányzatok pályázatai (TEKI, CÉDA) 1993-tól PHARE program

Területfejlesztési törvény Területfejlesztési és Területrendezési Törvény (1996. évi XXI. tv.) A törvény célja: területfejlesztés és területrendezés legfontosabb feladatainak, szabályainak megállapítása, intézményrendszerének felelős kialakítása

Területfejlesztési kistérségi társulások 1990. évi LXV. „önkormányzati” törvény – szabad társulás lehetősége Bakonytérségi Önkormányzatok Szövetsége 1995-től egyesületi formában; cél: a kistérség gazdasági, turisztikai, informatikai és kulturális fejlesztése 1996. évi XXI. tv a területfejlesztésről és területrendezésről Bakonytérségi Önkormányzatok Területfejlesztési Társulása 1995-től önálló jogi személyként működő önkormányzati költségvetési szervként; cél: a résztvevő települések összehangolt fejlesztéseinek, társadalmi-, gazdasági- és környezeti céljainak kialakításában való közreműködés

Többcélú Kistérségi Társulás Kisbéri Többcélú Kistérségi Társulás 2004-től - települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásáról szóló 2004. évi CVII. Törvény - Többcélú Társulás keretében juttatott ösztönző támogatás - a közösen ellátandó, fokozatosan bevezetett feladatok és hatáskörök: - közoktatás és nevelés mikro-körzeti intézményi társulások formájában - egészségügyi ellátás (összehangolt orvosi ügyelet) - gyermekvédelem - belső ellenőrzés - területfejlesztés - 2005. szeptemberétől a közoktatási intézményi-, közoktatási szakszolgálati- és belső ellenőrzési feladatok közös ellátása

Területfejlesztési dokumentumok Tervellátottság

‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület Helyi Akciócsoport ‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület A a

Bakonyalja-Kisalföld Kapuja Előzetesen Elismert Helyi Vidékfejlesztési Közösség AVOP LEADER 2006 – 2008

Előzmények Bakonyalja Akciócsoport sikeres részvétele az első (AVOP) LEADER programban (2006-2008) A Bakonyalja Akciócsoport: 35 tag 18 önkormányzat, 1 önkormányzati társulás, 12 vállalkozás ill. vállalkozó és 4 civil szervezet Területi lefedettsége: Kisbéri statisztikai kistérség A Kisbéri kistérség komplex fejlesztése a „bakonyaljai barangoló” útvonalhoz kapcsolódóan 85 M Ft keretösszeg került továbbpályáztatásra

A helyi pályáztatás tapasztalatai a Kisbéri kistérségben Beadott pályázatok száma: 34 db Kistérségi szintű (6 db) Ácsteszér (3), Bakonysárkány (2), Bakonyszombathely (4), Bársonyos (3/1), Csatka (1), Csép (2), Ete (3/2), Kisbér (7), Súr (2), Tárkány (1) 31 pályázat összesen projektköltsége: 174 millió forint átlagos támogatási összeg: 2,8 millió Ft Természetes személy 8/5 db 22 698 833 / 17 853 982 Ft 20,6% Egyéni vállalkozó 4 db 16 000 000 Ft 18,5% Mikro-, kisvállalkozás 3 db 10 231 512 Ft 11,8% Önkormányzat, önkormányzati társulás, önkormányzat intézménye 13 db 31 293 365 Ft 36,1% Civil szervezet 6 db 11 259 470 Ft 13,0% 34/31 db 91 483 180 / 86 638 329 Ft 100%

Bakonyalja Akciócsoport – LEADER+ támogatott pályázatok összesítője

Bakonyalja Akciócsoport – LEADER+ támogatott pályázatok összesítője

Bakonyalja Akciócsoport – LEADER+ támogatott pályázatok összesítője

Bakonyalja Akciócsoport – LEADER+ támogatott pályázatok összesítője

Az új (UMVP) LEADER+ programról 93/2007. (VIII.29.) FVM rendelet Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap 3. és 4. tengelyének keretében megalakuló helyi akciócsoportok elismerési rendjéről (2007-2013 közötti LEADER programban való részvétel feltételeiről) 2007. szeptember 4-én a Komárom-Bábolnai és a Kisbéri kistérségi akciócsoport közös ülésén döntés született az egyesülésről

Bakonyalja-Kisalföld Kapuja EEHVK 147/2007. (XII.4.) FVM rendelet Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap 3. és 4. tengelyének keretében megalakuló előzetesen elismert helyi közösségek tervezési tevékenységét, és a LEADER csoportok kiválasztását szabályozza. A rendelet 1. számú melléklete tartalmazza azokat az előzetesen elismert helyi közösségeket, melyekről az Irányító Hatóság pozitívan határozott a rendelet hatályba lépéséig. A 'Bakonyalja-Kisalföld kapuja' helyi közösség ezen továbbjutott közösségek között szerepel.

Bakonyalja-Kisalföld Kapuja EEHVK Nagyigmánd, 2007. december 19-ei Akciócsoport ülés keretében került megválasztásra a TKCS tagjai: közszféra:  - Szijj Ferencné (Nagyigmánd Nagyközség Önkormányzata)  - Futó Lajos (Tárkány Község Önkormányzata)  - Vörös István (Tárkány Község Cigány Kisebbségi Önkormányzata) gazdasági szféra:  - Bérci Károlyné (Studeni Bt., Bábolna)  - Schek Ferenc (Drat Kft., Kisbér)  - Sógorka Miklós (EV, Súr) civil szféra:  - Tóth János (Természetjáró Bakancsos Klub, Ács)  - Klupács András (Római Katolikus Egyházközség, Ácsteszér) csoportvezető: Sógorka Miklós  csoportvezető-helyettes: Szijj Ferencné

Tervezést Koordináló Csoport feladata: a helyzetelemzéshez szükséges információk, adatok begyűjtése, feldolgozása; a fejlesztési intézkedések megvalósíthatóságának, az esélyegyenlőségi és fenntarthatósági szempontok érvényesülésének viszgálata, javaslatok készítése; az elkészített terv az akciócsoport tagok számára véleményezésre, jóváhagyásra történő benyújtása; az elektronikus tervezési felület folyamatos frissítése; a terv tartalmának megismertetése a tervezési területen élőkkel jogi szervezet megalakításának kezdeményezése (javaslattétel jogi formára, alapszabály kidolgozása)

Bakonyalja-Kisalföld Kapuja Vidékfejlesztési Egyesület megalakítása 2008. április 16-án második alkalommal megtartott alakuló ülés Alapszabály elfogadása (66 alapító tag) Tisztségviselők megválasztása Elnökség: Elnök: Sógorka Miklós (E.V.) Elnökhelyettes: Szijj Ferencné (Önkormányzat) Tagok: Csányi Józsefné (Civil szervezet) Klupács András (Egyház) Sárdi Tibor (Vállalkozás) Futó Lajos (Önkormányzat) Felügyelő Bizottság: Elnök: Áy József Tagok: Horváth Sándorné Lamanda Károlyné

‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ LEADER helyi akciócsoport Kisbéri- és Komáromi kistérség 25 települése terület: 820 km2, népesség: 42 855 fő tagok: 65 tag köz: 26 40,0% üzleti: 23 35,4% civil: 16 24,6% nonprofit jogi személyiségű szervezet: ‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület (bejegyezve 2008.07.11-én) Országosan 96 akciócsoport, mely lefedi a jogosult települések 100%-át.

ÚMVP tengelyei , intézkedései I. tengely – a mezőgazdasági technológia és infrastruktúra fejlesztését célzó intézkedések II. tengely – a mezőgazdasági földterület fenntartható hasznosítását célzó intézkedések III. tengely – vidékfejlesztési intézkedések Falumegújítás és –fejlesztés Vidéki örökség megőrzése Turisztikai tevékenységek ösztönzése Mikrovállalkozások létrehozása és fejlesztése IV. tengely – LEADER – helyi fejlesztési stratégiák megvalósítása Rendelkezésre álló forrásaink: 763 M Ft + 330 M Ft

Helyi vidékfejlesztési stratégia Prioritások Helyi gazdaság fejlesztése Helyi turizmus fejlesztése Helyi örökség megőrzése Társadalmi tőke erősítése

Bakonyalja-Kisalföld Kapuja Akciócsoport Helyi gazdaság fejlesztése Gazdasági környezet fejlesztése (ipari parkok, iparterületek, humáninfrastruktúra) Mikro- és kisvállalkozások fejlesztése (infrastruktúra-fejlesztés, eszközbeszerzés) Mezőgazdasági termékek helyi szintű feldolgozásának fejlesztése Gazdasági szereplők együttműködésének növelése

Bakonyalja-Kisalföld Kapuja Akciócsoport Helyi turizmus fejlesztése Turisztikai infrastruktúra fejlesztése – rekreációs, szabadidős szolgáltatásokra épülő-, bor és gasztronómiai- és kulturális turizmus Turisztikai termékek (attrakciók, programok, kiadványok) és szolgáltatások fejlesztése – rekreációs, szabadidős szolgáltatásokra épülő-, bor és gasztronómiai- és kulturális turizmus Külső és belső kommunikáció-, marketing fejlesztése

Bakonyalja-Kisalföld Kapuja Akciócsoport Helyi örökség megőrzése Épített örökségek megőrzése, fejlesztése Természeti örökségek megőrzése Kulturális értékek megőrzése

Bakonyalja-Kisalföld Kapuja Akciócsoport Társadalmi tőke erősítése Fenntartható együttműködési formák támogatása (területközi és nemzetközi együttműködések) Környezettudatosság, helyi identitástudat erősítése, szemléletformálás (megújuló energiaforrások, helyi értékek, közösségfejlesztés)

Eredményeink

Eredményeink

Eredményeink

Eredményeink

Lehetőségek Még rendelkezésre álló források III. tengely esetében – 310 M Ft IV. tengely esetében – 150 M Ft

Bakonyalja-Kisalföld Kapuja Akciócsoport KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! További információ www.bakonyalja-leader.hu www.bakonyalja.hu www.sur.hu