Tehetség – képzések a tanfolyamoktól a pedagógus szakvizsga programig

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közösségi pedagógiai gyakorlat
Advertisements

Magyar Tehetséggondozó Társaság
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
Közoktatás – pedagógusképzés - neveléstudomány
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Tehetségpontok hálózatának kiépítése
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
ERŐSSÉGEK ÉS GYENGE PONTOK A TEHETSÉGGONDOZÁSBAN Nyíregyháza, 2010
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
A szaktanácsadó segítő szerepe
TEHETSÉGPONTOK HÁLÓZATA SZÉKELYFÖLDÖN Székelyföldi Tehetségnap Szeptember 27., Marosvásárhely 1.
A tanárképzés szerkezete
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG SZAKMAI ÉRTÉKEI Jubileumi emlékülés: „Debreceni Tehetségműhely”
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
A magyarországi pályatanácsadók kompetenciajegyzékének összeállítása és harmonizálása az európai standardokkal Kutatási beszámoló Előadó: Fejér Noémi 2009.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Előadás másolata:

Tehetség – képzések a tanfolyamoktól a pedagógus szakvizsga programig Heimann Ilona ELTE PPK heimann.ilona@ppk.elte.hu Dávid Imre DE davidi@vipmail.hu 2014. szeptember 19.

Az előadás főbb tartalmi pontjai Tehetségek tanárai a tanárrá válás folyamatában -visszatekintés Miben tudott támogatást adni a MTT pedagógusoknak a 25 év során? Eredmények és távlatok Vélemények, visszajelzések a képzésekről Mottó: EGYETLEN OKTATÁSI RENDSZER SEM EMELKEDHET MAGASABBRA, MINT AMILYEN A TANÁRAI MINŐSÉGE

A tanárrá válás folyamata Folyamatos szakmai fejlődés Kezdő pedagógus – szakértő pedagógus Egyéni felelősség - egymástól tanulás Tanfolyami képzések Diplomamegújító képzések Szaktanácsadó –pedagógus szakvizsga

Első lépések a MTT szervezésében Speciális kollégiumok, tréningek és tehetséggondozás Angol és német nyelvű tanártréningek Bessenyei György Tanárképző Főiskola ELTE Tanárképző Főiskolai Kar Eszterházy Tanárképző Főiskola Janus Pannonius Tudományegyetem Kossuth Lajos Tudományegyetem Magyar Iparművészeti Főiskola Minden intézményben ott vannak kezdeményezőként a Magyar Tehetséggondozó Társaság alapító tagjai

KEDVEZŐ TÖRVÉNYI HÁTTÉR 11. /1997. (VI. 27. ) Korm KEDVEZŐ TÖRVÉNYI HÁTTÉR 11./1997.(VI.27.) Korm. rendelet a tanárképzés követelményeiről 277/1997.(XII.22) Korm. rendelet a pedagógus továbbképzési kötelezettségről 7 évente legalább 120 óra 29./1997.(IX.16. )MKM rendelete a tehetségfejlesztési szakirányú képzési szak képesítési követelményeiről 41./1999. OM rendelet a pedagógus szakvizsgáról 15./2006.(IV.3)OM rendelet az alap - és mesterképzési szakok képzési és kimeneti követelményeiről

(2011. évi CCIV. tv. A nemzeti felsőoktatásról és a 283/2012. (X. 4 (2011. évi CCIV. tv. A nemzeti felsőoktatásról és a 283/2012. (X.4. ) Korm. rendelet) Nemzeti Tehetségprogram 2009. Magyar Géniusz integrált tehetségsegítő program 2012. Tehetséghidak projekt 2014.Talentum program

Tanfolyamok és más képzési formák Tanfolyamok: 10-120 órás tanfolyami képzések Szakirányú tanár továbbképzések: Tehetségfejlesztő szaktanácsadó 4 féléves Pedagógus szakvizsga program, tehetségfejlesztés, tehetséggondozás 2+2 féléves Módszertani tanácsadó a tehetséggondozásban 2 féléves Tehetségkoordinátor 2 féléves Tehetségnevelő tanár MA képzés Képzőintézmények száma:7 Néhányan akkreditációs eljárás alatt

Tanfolyamok és képzési eredmények Az egyetemekhez és más intézményekhez kapcsolódó tanfolyamok képzési adatairól ( 30-120 órás képzések) csak becsült adatok állnak rendelkezésre , a résztvevők száma meghaladja a kétezer főt. Géniusz Tehetség program keretében Közel 200 tanfolyam: 10 órástól 30 órásig 14 ezer résztvevő pedagógusoknak, pszichológusoknak, szülőknek, mentoroknak Tehetséghidak: bővülő kínálat Összességében 5 ezer fő részvételével Tanúsítvány

Diplomamegújító képzések, eredmények A diplomamegújító posztgraduális, graduális képzéseken végzettek számának alakulásáról nem áll rendelkezésünkre minden képzőintézettől pontos adat KLTE, majd Debreceni Egyetem ELTE TFK, majd PPK Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Tanárképző Nyugat-Magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar Szent István Egyetem Pedagógiai Kar ( Szarvas) Apor Vilmos Katolikus Főiskola,Tehetségkoordinátor Biztató jelek a közeljövőben INDULÓ KÉPZÉSEK, valamint a beadott akkreditációs kérelmek

EREDMÉNYEK SZÁMOKBAN Intézmények Végzettek száma/fő Szakirány Tanulmá- nyi idő Debreceni Egyetem 444 Pedagógus szakvizsga Tehetség szakirány 2 félév 4 félév ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar 352 Tehetségfejlesztő szaktanácsadó Módszertani tanácsadó a tehetséggondozásban Szent István Egyetem Pedagógiai Kar, Szarvas 79

Nyugat-Magyarországi Egyetem 70 Tehetségfejlesztő szaktanácsadó 4 félév Eszterházy Károly Tanárképző 19 nappali tag. 161 levelező tag. Tehetségnevelő tanár MA képzés Miskolci Egyetem 7 levelező tag. Pedagógus szakvizsga 2 félév Apor Vilmos Katolikus Főiskola 27 Tehetségkoordinátor Összesen 1159  

Nem véletlen egybeesés Tehetségpontok - végzettek száma 1270 1159

Miben, hogyan segít, segített a MTT? Folyamatos tájékoztatás – honlap (www.mateh.hu), Kutatómunkák támogatása Doktori programok Újabb akkreditációk és képzések Kapcsolódás a Nemzeti Tehetségprogram Talentum stratégiájához

Vélemények, visszajelzések „Az elmúlt két év eredményét úgy tudnám a legegyszerűbben megfogalmazni, hogy helyükre kerültek a dolgok, ösztönös tehetségfejlesztőből tudatossá értem.” „A képzés elvégzése után tehetséggondozó tevékenységem nagymértékben kibővült. Ugyanis a szakképzés elvégzéséig inkább csak a versenyfelkészítésre fókuszáltam Miután megismerkedtem a tehetséggondozás, fejlesztés területeivel, úgy tevékenységem is egyre több irányba tört.”

„Felismertem a képzés kapcsán, milyen nagy jelentősége van annak, ha a tehetséggondozás szintjei egymásra épülnek, az óvodától a felsőoktatásig.” „A tanítási órákon gyakran használom a kooperatív tanulási formát, amelynek kedvező hatása nemcsak a tanulmányi eredmények javulásában mutatkozik meg, hanem az osztályon belül az összetartozás érzése is erősödik.”

„Új pszichológiai mérőeszközöket próbáltam ki a tanulók megismerése során. Rendkívüli hatással volt rám a rendszerszemléletű személyiségfejlesztés modellje. Hasznos ismereteket és tapasztalatokat szereztem a pedagógiai tervezés területén.” „Megerősített a képzés abban, hogy minden pedagógiai törekvésnek arra kell irányulnia, hogy boldog, harmonikus embereket neveljünk – alkalmaznunk kell az élménypedagógiai eljárásokat a tanulásban.”

„Megerősödött bennem, hogy sokkal tudatosabban kell feltárni a gyermek érdeklődését, képességét és készségét, szükségleteit. Már nem akartam minden tanítványomat zenei pályára csábítani, erőltetni és mindenáron ezen a területen versenyeztetni. Fontosabb lett számomra a velem dolgozó fiatal igénye, az Ő szükséglete, mi a fontos számára és miben lehet jó.”

További tartalmas ünnepi megemlékezést kívánunk minden kedves kollégának!