A sajtókommunikáció lehetőségei, főbb eszközök Harka Éva UnivPécs főszerkesztő Pécs, 2010. április 15.
Cél Célcsoport Milyen körben való megjelenésre vágyunk? Milyen körben reális a megjelenés? Kiket érdekelhet ez a téma? Kiket érdekelhetnek az eredményeink?
Adatbázisok Adatbázisok kialakítása telefon/e-mail, forrás: internet, impresszumok személyes kapcsolati háló felhasználása ha lehet, másolni kell már meglévő, bevált átvétele e-mailcímek összeszedése (példa) a „gyalog” megoldás fenntartásuk folyamatos frissítést igényelnek!
Kapcsolattartás Kapcsolattartási módok, lehetőségek hírlevél körlevél hírajánló események
Meghívó Meghívó posta vs e-mail vs sms (példák) áttekinthető, tömör, minden információt tartalmazó, de nem poéngyilkos: ki(k) miről hol mikor (miért) időzítés (egy hét), rákérdezés
Sajtóanyag
Sajtótájékoztató Sajtótájékoztató Lényege: ugyanazon a helyen vannak jelen az informátorok és az informálódni kívánók Érvek a sajtótájékoztató ellen újságíró szempontból: - mindenhol ugyanaz jelenik meg - nem kap több infót, mint ami a sajtóanyagban van - ha nincs külön kérdésfeltevésre mód, nem lesz egyedi az anyaga
Sajtótájékoztató Az üzenet Az időpont legyen mondanivalónk egy témát járjunk körül (ha több megszólaló van, egyeztessenek) Az időpont hétköznap 10-11 óra dél: ebéd 8: hajnal 14-től: anyagleadás
Sajtótájékoztató Helyszín Nyilatkozók legyen egyértelműen meghatározva külső vs belső helyszín Nyilatkozók
Sajtótájékoztató A meghívottak köre készüljünk fel belőlük előzetesen biztosítsuk a kívánt feltételeket tv, rádió, sajtó, online médium vágókép, hanganyag, fotó, wifi
Utómunka Sajtófigyelés Sajtóelemzés További kapcsolattartás Médiakódex
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! További információ: harka.eva@pte.hu