Az integrált terápiák elvének szakmai modelljei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Valamely társadalom fejlettsége feltételezi az egyetemes emberi értékek felvázolásán túl azok teljes mértékű elfogadását, értékesítését. Minden embernek.
Az interaktív tábla használatának lehetőségei
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„Ezt egy életen át kell játszani”
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Peőcz Veronika Béki Andrea
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
Szűts József Általános Iskola
as tanév Záró értekezlet.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
FÉLÉVI ÉRTEKEZLET 2008 / 2009 Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Kápolnásnyék.
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
Az IKT-metria mérőeszköz
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
"Legyen az esély egyenlő ..."
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
A moduláris szerkezet szervezési problémái az iskolai rendszerű és az iskolarendszeren kívüli képzések esetén Tóth Lászlóné Vitaindító.
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
MIÉRT JÓ „KŐRÖSISNEK” LENNI?
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Integráló iskolák a közoktatásban
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
A fejlődésközpontú didaktika alapjai
Oktatásfejlesztés Dr. Schiffer Csilla.
A kompetenciatranszfer elve
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
Inklúzív nevelés Magyarországon
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
Ponte de Lima- Freixo 3. projekttalálkozó (2017. október )
Előadás másolata:

Az integrált terápiák elvének szakmai modelljei Dr. Schiffer Csilla

a felső tagozatos tanárok nem szívesen vállalkoznak a kéttanáros modell kipróbálására kevéssé tudják elképzelni a gyógypedagógus jelenlétét a tanórán a gyógypedagógusoknak is csupán a fele vállalkozna a tanórai kooperációra a felső tagozaton a tanárok ugyan elismerik, hogy a tanulási problémákkal küzdő tanulók számára előnyös a kéttanáros modell, de megkérdőjelezik annak pozitív hatását az átlagos és átlag feletti teljesítményű tanulók esetében. (Némethné et al., 2008)

co-teaching a két pedagógus közül az „egyik tanít, másik megfigyel”, az „egyik tanít, másik követi”, két csoport „párhuzamos tanítása”, az egymás melletti csoportokban történő „helyhez kötött tanítás”, a kisebb és nagyobb csoportokban történő alternatív tanítás és a tényleges team-tanítás (Cook, 2004; Friend, 2008)

kéttanáros modell Hazai példa Formái: (Kemény, 2010) professzionális asszisztencia csoportos vagy egyéni rétegmunkán belüli segítségnyújtás modellje teamtanítás kooperatív tanítás (Kemény, 2010)

kéttanítós modell 2 délelőtti és délutáni tanítók együttműködése Hazai példa: Gyermekek Háza délelőtti és délutáni tanítók együttműködése egymást részben átfedő munkaidő mellé gyógypedagógus egyes órákra

’otthonos tanulókörzet rendszer’ a tanárok néhány fős csoportja tanít több osztályt=TANULÓKÖRZET melléjük rendelnek teljes állású speciális szakembereket=ÁLLANDÓ TEAM (Meijer, 2005)

’nyitott osztály’ modellje felső tagozat az osztály 3 tanára látta el 80%-ban a szaktanári feladatokat, az osztályban éppen tanító szaktanár mellett pedig egy gyógypedagógus biztosította az oktatás teljes időtartamában a kéttanáros rendszert. a gyógypedagógus egyben osztályfőnökké is vált 3 fő enyhe, 1 fő pedig középsúlyos fokban értelmi fogyatékos tanuló tanult egy felső tagozatos, összesen 25 fős osztályban (Feyerer és Prammer, 2003)

Irodalom Cook, L. (2004) Co-Teaching: Principles, Practices, and Pragmatics http://www.ped.state.nm.us/seo/library/qrtrly.0404.coteaching.lcook.pdf Feyerer, E. és Prammer, W. (2003): Gemeinsame Unterricht in der Sekundarstufe I. Anregungen für eine integrative Praxis. Beltz, Weinheim, Basel, Berlin Friend, M. (2008): Inclusive Practices and Co-Teaching: Creating Schools for ALL Learners. http://www.usviosep.org/PDF/suminst08/MFRIEND/VISIFRIE.PDF Kemény Péter (2010): Integráció a PRIZMA Általános Iskolában. http://www.onfejlesztoiskolak.hu/Xikonf/eloadas/prizma.pdf Meijer, C. J. W. (szerk, 2005): Az együttnevelés gyakorlata az alsó középfokú oktatásban. European Agency for Development in Special Needs Education, Middelfart Némethné Tóth Ágnes (2009): Tanári attitűdök és inkluzív nevelés. In. Magyar Pedagógia, 109. évf. 2 szám 105–120. Némethné Tóth Ágnes, Golecz Andrea, Györkéné Mölcs Mária, Tóth Katalin, Tulok Szilvia, és Tüske Adél (2008): Inklúzió – ahogy mi csináljuk. In. Fejlesztő Pedagógia, 3. 17-31.