Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit.
Közoktatási koncepció „Budapest– modell”. Fővárosi Közoktatási koncepció Széll Kálmán Terv Magyar Munka Terv Új Széchenyi Terv Köznevelési törvény Fehér.
TÁMOP / június 26. Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A november 18-i workshop napirendje
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
TISZK-ek Miért kellettek, és miért kellenek? Múlt, jelen, jövő Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Marcali, május 18.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
SZAKKÉPZÉS- FEJLESZTÉS NÓGRÁD MEGYÉBEN. A KEZDET tavasza az Oktatási Minisztérium Alapkezelő Igazgatósága pályázatot hirdetett „a szakképzési programok.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Szakképzés-szervezési
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
TISZK létrehozása és a TIOP-3. 1
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
A Nógrád TISZK irányítási rendszere
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Évindító Informatikai Szakképzési Fórum
A szakképzés helyzete Magyarországon
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Borsod – Abaúj – Zemplén Megyei Kormányhivatal
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Új esély: szak- és felnőttképzés a határ mentén Aktuális szakképzés - szervezési feladatok a törvényi változások és a TÁMOP3.2.2 kapcsán Környei László.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
ünnepélyes bizonyítvány átadása
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP-6.2.4/A/11/ „A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórház Humánerőforrás fejlesztése foglalkoztatás támogatás révén”
3. célterület keretében részt vevő 3 fő szakorvos jelölt
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban
TIOP-2.2.2/C-10/ „Észak-Magyarország kicsinyeiért”
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Sajtótájékoztató.
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Ünnepélyes bizonyítvány átadás.
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Előadás másolata:

Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb. igazgató Zempléni Szakképzés-szervezési Társulás

Megyei TISZK-ek 4 intézményfenntartó 18 szakképző intézmény 8 intézményfenntartó 15 szakképző intézmény Szakképzésben résztvevők száma több mint fő

Intézményeink

Az egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának feltételei:  Rendszerbiztonság  Közvetlen szakmai irányítás  Informatikai rendszerek  Munkaerő-piaci orientáltság  RFKB, TISZK, fenntartók, külső gyakorlóhelyek  Szakképzés minőségének hatékony javítása  Minőségirányítási rendszer

Megvalósítás  Két lépcsőben 1. A projekt időszaka (2008. dec dec.)  A két szervezet ugyanazon alintézkedésekkel lett fejlesztve 2. Fenntartási időszak (2010. dec.-től)

Megvalósítás lépései I.:  Sajó-menti és Zempléni TISZK  Közös Irányító Szervezet (projektszintű)  Funkcionális területek összehangolása Közösségi szolgáltatások 1. Vezetés Irányítási Rendszer összehangolása (adatgyűjtés, adatkezelés, órarend és tantárgyfelosztás) 2. Pályaorientációs, nyomon-követési rendszer 3. Távoktatási, továbbképzési, stb. rendszer

Megvalósítás lépései II.:  Rugalmas felnőttképzési rendszer A jelenlegi helyzet sajátosságai  A fenntartó által előírt bevételek  Az intézmények önállóan kevés felnőttképzést folytattak  Külső képzőhelyek: bérbe vett helyiségek eszközök, foglalkoztatott oktatók

A továbblépés TISZK, mint felnőttképzési intézmény jellemzői  egy közös TISZK szintű akkreditáció  TISZK egységes Munkaszervezete hozza a döntéseket, szervez, irányít, koordinál, ellenőriz (33 intézmény)  Szakmailag felkészült, nagy tapasztalattal rendelkező szakemberek  Jól felszerelt gyakorlati képzőhelyek (TIOP)  Az intézményi infrastruktúrákat a két TISZK költséghatékonyan működteti

Szervezeti felépítés és gazdálkodás Területi alapú szerveződés 1. Szakmacsoportos fejlesztések  Egységes modultérképek 2. Párhuzamosságok megszűntetése  A rendelkezésre álló humánerőforrás és eszközállomány felmérése 3. Egységes szerkezetű, teljes hatáskörrel rendelkező munkaszervezetek  Társulási Tanácsok, a TISZK munkaszervezete, Intézményvezetők Tanácsa

Szervezeti felépítés és gazdálkodás  Ellátandó feladatok finanszírozása (bevételek-kiadások pontos ismerete)  Hatékonyság vizsgálata kiadási oldalon:  Kötelezően ellátandó tanórák  Túlórák  Oktatással közvetlenül nem kapcsolatos feladatok

Szervezeti felépítés és gazdálkodás Bevételek  Normatíva bevételek  Fenntartói támogatás  Fenntartó által előírt bevétel (teljesített bevétel)  Költségek tervezése: indítható osztályok száma, osztályok létszáma

Szervezeti felépítés és gazdálkodás  Áttanítás feltételeinek megteremtése  Tanárok szakképesítése  TISZK szintű modultérkép  Egyéb feladatok megosztása  Karbantartási, gondnoki, étkeztetés, könyvtár, stb.)

Egységes szerkezetű TISZK-ek = Magasabb színvonalú szakképzés és felnőttképzés hatékonyabb költséggazdálkodással

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Elérhetőségeim: Dr. Simon Csaba Ph.D. Zempléni Szakképzés-szervezési Társulás Miskolc Városház tér Tokaj, Március 24.