A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

A hatásos prezentáció jellemzői
Egyetemi oktatók módszertani felkészítése e-learning tartalmak fejlesztésére Gödöllő, dr. Nagy Tamás.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Gyülekeznek a felhők a felsőoktatás egén - avagy a cloud learning szárnyalása a kibertérben SERES – MISKOLCZI - FÓRIKA - LENGYEL.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Digitális tananyagfejlesztés módszertana
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
ELŐADÁS INDÍTÁSA Előadó: Dr. Nikolov Marianne és Dr. Ottó István Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék E-learning a CooSpace rendszerben: egy kísérleti.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Végszó Unused Section Space 1 Slides before 1st Section Divider
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
1 -40dB 20dB -20dB 0dB f h -2f h -1 fhfh f h +1 eheh v ≤ e h -e z -4.07dB A TETRA BÁZISÁLLOMÁS VEVŐBERENDEZÉSÉNEK AZ ANALÓG KÁBEL- TV SUGÁRZÁSSAL SZEMBENI.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Készítette: Fejér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Prezentáció és grafika Alapismeretek a számítógépes prezentációk.
HEFOP P /1.0 projekt e-learning tananyagainak fejlesztése A környezetgazdálkodási mérnöki, illetve a természetvédelmi és vadgazda mérnöki.
Eszterházy Károly Főiskola ─ Médiainformatika Intézet HTML (HiperText Mark-Up Language) HTML leírónyelvvel írjuk le, hogy a weboldal elemei (képek, szöveg,
Informatikus könyvtáros
HTML (HiperText Mark-Up Language)
1. Multimédiafejlesztés feladat (1)
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
Kis-Tóth Lajos – Komló Csaba: Az e-portfólió alkalmazása a pedagógusképző felsőoktatási intézményekben TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Könyvtár egy kicsit másképp - a Magyar Elektronikus Könyvtárról és legújabb fejlesztéseiről Szombathely, Góczán Andrea OSZK, MEK osztály.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
A hatásos prezentáció jellemzői
 Tanuló környezet meghatározása  Ötletgyűjtés, a tanulási környezet ismeretén alapszik  Oktatási stratégia meghatározása  Előzetes képernyő-elrendezés.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az e-tanítás. Felépült az e-tanulás épülete – az Internet. Épülnek a tantermek – a tanulásszervező rendszerekkel felszerelt helyi Intranet hálózatok.
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
TÁMOP412/C Egyetemi oktatók felkészítése az e-tananyagok fejlesztésére, a blended learning megoldások alkalmazására 1 Egyetemi oktatók felkészítése.
Tanulási és tanítási stílusok elektronikus környezetben
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
MŰSZAKI SZAKTERÜLET INFORMATIKA SZAKMACSOPORT
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Waldseemüller 1507 glóbuszának digitális rekonstrukciója Balázs János 2008.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Wordforce e-learning szerkesztő lehetőségei és korlátai
Statisztikai eszközök a multimédiás kurzuselemek hatékonyságának elemzésére T. Nagy Judit
Máté István Multimédia fejlesztő Máté István
Járt utat a járatlanért… A Moodle bevezetésének és alkalmazásának sajátosságai nagyvállalati környezetben Németh Károly Gödöllő, június 24.
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
Egyházi Könyvtárak Egyesülése Pécs, június 28. Szakmai továbbképzés.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
e-Portfólió bemutatása hallgatók számára
TANULNI AZ INTERNETET - TANULNI AZ INTERNETEN Sulyok Tamás.
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
2009. november Nemzetközi ILIAS Konferencia1/20 Az ILIAS közösség Magyarországon, az együttműködés fejlesztése Berecz Antónia.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
TANULNI AZ INTERNETET - TANULNI AZ INTERNETEN Sulyok Tamás.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Fodorné Tóth Krisztina PTE Regionális Távoktatási Központ Multimédia az oktatásban 2009.
Tananyagok Digitalizálása alprogram eredményeinek bemutatása
TeamDrink SWENG kurzus TD
Előadás másolata:

A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter

Távoktatás előzmények a főiskolán Leonardo projektek E-tananyagok INDY.DUF.HU Távoktatási intézet

Rendszerkiválasztás Rendszerkiválasztás Neptun WebCT Coedu Egyedi alkalmazások Moodle

Moodle LMS rendszer Jól működő felhasználó-azonosítás Van magyar verzió és tovább magyarítható Ingyenes Rengeteg fejlesztő sok kiegészítő modul

Moodle- hátrányok Testreszabhatóság Lassú Programhibák Bonyolult forráskód Nincs mögötte terméktámogatás

Futtatási tapasztalatok 121 hallgató 4 kurzus Részletes statisztika és értékelés Állandó használat és visszajelzés Folyamatos tananyagfejlesztés és átírás Technikai háttér biztosítása

Tananyagfejlesztés Tanszer Egyszerű tananyagfejlesztés Sablonok használata Word-HTML konverter Egységes felület Terméktámogatás SCROM Feladatlap-készítő

Tananyagfejlesztés Tanszer Nem kész termék Programozók írták adott feladat megoldására Egységes arculat kialakítása nehézkes Nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket

A háttér Ugrásra kész rendszer Széleskörű megismertetés Biztos technikai és szakértői háttér Szerzői jogok védelmének megoldása

A tananyagot felépítő médiumok Az információs technológiák robbanásszerű fejlődése Megfelelő oktatási anyagok készítése Változik a tananyag megjelenési formája Szabványok és ajánlások

A tananyagot felépítő médiumok A szöveg Legfontosabb információszerzési forma Nehezen olvasható Rövid szövegblokkok olvashatóságSzerkesztés az olvashatóságot segíti

A tananyagot felépítő médiumok A grafika Információ + arculat Jó minőség nagy méret Raszteres- vagy vektorgrafika Egységes kialakítás, megfelelő alkalmazás

A tananyagot felépítő médiumok A hang Analóg jel a digitális számítógépben Megszólalási lehetőségek Tömörítések MIDI

A tananyagot felépítő médiumok A mozgókép Animáció Videó Tömörítés Video-streaming Átviteli sebesség

Az animáció jellemzői Nem dekoráció Önálló egységÖnálló egység Jól körülhatárolt tartalmi egység Egységes arculat Minden szakmai magyarázatot tartalmaznia kell

Animációk DaruDaruDaru CsigaCsigaCsiga VektorgrafikaVektorgrafikaVektorgrafika SzélerőműSzélerőműSzélerőmű

Alkalmazások Multimédia Prezentáció Szakmódszertan Egyéb intézetek alkalmazásai

Összefoglalás Módszertan Forgatókönyv készítése Rendszerfüggetlen megoldások keresése Új kihívások, „régi” megoldások

Köszönömfigyelmüket! Dr. Ludik Péter