+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, 2012.02.29. Morvai Edit.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szakképzés jelene és jövője
Advertisements

Egy innováció nyomában
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
Felvételi tájékoztató
A BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Pályaválasztás 2014/15.
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
A tanári munka értékelése
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
A kutatási program rövid bemutatása
A két tanítási nyelvű képzés helyzete a magyar közoktatásban Készítette: Fazekas Csaba a Kölcsey Ferenc Gimnázium igazgatóhelyettese a Kétnyelvű Iskoláért.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA
A gyakorlatvezető mentor
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizsgaközpont 1 SZAKMAI NAP Az akkreditált egynyelvű és kétnyelvű középfokú francia nyelvvizsgák bemutatása 2. Ebédszünet.
HÁLÓZATI TANULÁS Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon TÁMOP nyitókonferencia EGER, szeptember 3.
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
A kerettantervek fejlesztése
Az IKT-metria mérőeszköz
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése, valamint az intézményeken belüli implementáció és megyei szaktanácsadás. KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, 2006.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Projektkonferencia –2010. okt. 21. Leövey Gimnázium, Budapest.
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
A tanárképzés szerkezete
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
Óvodai szülői értekezlet Szentgotthárdi Oktatási Intézmény.
Szent László Gimnázium
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2014/2015. TANÉVBEN A 2014/2015. tanévben lezajlott eljárás 1.
Felvételi tájékoztató
A 2014/15-ös tanév mérései Nemzetközi szint: PISA mérés (15 éves tanulók.) Országos mérések: A köznevelési törvény, a 20/2012 (VIII.31.)EMMI rendelet,
1 A Világ – Nyelv Program és a nyelvi előkészítő évfolyam július 07.
Sakk-logikaoktatás a gyakorlatban A logikus gondolkodástól a kritikai gondolkodásig.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A szakiskola jelene és jövője
Szakiskolai fejlesztési program
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia – sorozat 1
Előadás másolata:

+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit

+ Az Oktatási és Kulturális Minisztérium megbízásából december – május Öveges Enik ő és Morvai Edit valamint Ottó István

+ A felmérés célja Adatgy ű jtés a kötelez ő nyelvoktatást megel ő z ő id ő szak idegennyelv-oktatásáról a “normál” és a két tanítási nyelv ű általános iskolákban az intézmények megkérdezése révén valamint az intézményekben dolgozó idegen nyelvet tanító pedagógusok megkérdezése révén

+ A felmérés eszköze, módja 1. forduló: online intézményi kérd ő ív 2344 intézményt ő l 1286 kitöltött kérd ő ív = 53 %-os részvételi arány 2. forduló: nyelvtanári kérd ő ív 701 nyelvtanártól 512 kitöltött kérd ő ív = 73 %-os részvételi arány

+ Válaszadó intézmények 1286 adatot szolgáltató intézmény Ebb ő l 58 % -ban van az 1-3. évfolyamon idegennyelv- oktatás A fennmaradó 42 %-ból 6 % tervezi már a következ ő évben 14 % a közeljöv ő ben a korai nyelvoktatás bevezetését.

+ Kinek fontos, kinek hasznos? OKM (oktatáspolitikai irányelvek kidolgozása) Európai Uniós adatszolgáltatás, összehasonlító vizsgálatok intézmények, pedagógusok (fejlesztések, értékelés, tapasztalatcsere) tanárképzés, tanártovábbképzés kutatás

+ Nyelvtanulás és nyelvtanítás az adatok tükrében

+ Az 1-3. évfolyamokon tanuló összes diák és az idegen nyelvet tanuló diákok létszáma és egymáshoz viszonyított aránya ÉvfolyamTeljes létszámIdegen nyelvet tanulók létszáma (bármely nyelv, normál és két tanítási nyelv ű képzés) Idegen nyelvet tanulók aránya a teljes létszámhoz képest % % %

+ A különböző idegen nyelveket tanulók évfolyamonkénti létszámai Nyelvi képzés típusa ÉvfolyamAngolNémetEgyéb Normál Két tanítási nyelv ű

+ A tanult nyelvek aránya a normál nyelvi képzés 1-3. évfolyamain

+ A tanult nyelvek aránya a két tanítási nyelvű nyelvi képzés 1-3. évfolyamain

+ Idegen nyelvi foglalkozások heti gyakorisága az 1-3. évfolyamos normál nyelvi képzésben

+ Idegen nyelvi foglalkozások heti gyakorisága az 1-3. évfolyamos két tanítási nyelvű képzésben

+ A foglalkozások hossza és típusa a normál nyelvi képzés első három évében összesen

+ Átlagos csoportlétszámok az 1-3. évfolyamokon f ő : mindhárom nyelv (A/N/E) esetében legtöbb 6-10 f ő és f ő között: mindhárom nyelv (A/N/E) esetében egyformán sok 6 f ő alatt: A alig, N nem sok, E legtöbb 20 f ő fölött: A legtöbb (A max. 35, N és E max. 29)

+ A tanult nyelv folytonossága a 3. évfolyam után: 93 % igen 5 % nem

+ Második idegen nyelv tanulása 65 % nem – 33 % igen 33 %-ból 10 % esetében minden tanuló Kezdés id ő pontja: többnyire 5. vagy 7. Nyelvtanulás formája: 61 % szakköri formában

+

+ Az idegen nyelvi foglalkozásokat tartó tanárok végzettség szerinti megoszlása VégzettségAngolNémetEgyébÖsszesen Százalékos arány Idegen nyelv m ű veltségi területen végzett tanító % Nemzetiségi tanító % Tanító nyelv- vizsgával % Idegen nyelv szakos tanár % Megfelel ő végzettséggel rendelkez ő anyanyelvi tanár %

+ Eredmények

+ Az 1-3. évfolyamokon zajló eredményes nyelvoktatáshoz szükséges speciális kompetenciák

+ Problémák

+ Köszönöm a figyelmet és kíváncsian várom a kérdéseiket, megjegyzéseiket.