Kőnig Tibor, Lippé Szabolcs, Árvai Zoltán. IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

Lean klub Budapest. Szabályismertetés 1.Kötetlen öltözék 2.Reklámmentesség 3.Tegeződés.
IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés alapjai – Forráskód-kezelés, build,
Projekt vezetés és kontroll – Mi történik a gépházban?
Önkormányzati információs rendszer
SAP best practice üzemeltető cégek számára
Dokumentációs, nyilvántartási és információáramlási rendszer Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményei.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Adatbázis alapú rendszerek 1. Gyakorlat Követelmények / SQL.
Clarity üzleti reggeli Budapest, Le Meridien február 19.
IT-DEV-CON – IT-DEV-CON Kollár László Fejlesztési platform üzletág igazgató - Microsoft.
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Adatelérés Szolgáltatáselérés Adatbázis Szolgáltatás Entitások Szolgáltatások Folyamatok Üzleti homlokzat Felhasználói folyamatok Felhasználói felület.
Hol szökik a hatékonyság
Menyhért Ákos Nagy Richárd
Fekvőbeteg adatbázis szervezés GyógyinfokPirisa Levente.
Microsoft fejlesztőeszközök a szakképzésben Farkas Bálint Visual Studio 2008.
EEgészség Program – Szakmai Napok N K T H – E S K I * március Templar Partnership Company 1 eEgészség program „Egészségügyi Informatikai K+F.
Microsoft Access V. Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
Programozás alapjai A programozás azt a folyamatot jelenti, melynek során a feladatot a számítógép számára érthető formában írjuk le. C++, Delphi, Java,
A szoftver.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
A projekttervezés első lépései
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat A Microsoft nagyvállalati projektmenedzsment megoldása Előadó:Kőnig Tibor
Az Office Business Application (OBA) alkalmazásmodell Az üzleti probléma: központosított, mégis rugalmas feladatkövetés A lehetséges megoldások nagyvállalati.
Dokumentumkezelés. A 2007-es Microsoft Office rendszer dokumentumkezelési szolgáltatásai Kőnig Tibor szakmai vezető Microsoft Magyarország
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
A CRM bevezetési projektek sajátosságai
Látványos vektrorgrafikus és deklaratív prezentációs réteg 3D támogatássalLátványos vektrorgrafikus és deklaratív prezentációs réteg 3D támogatással Egységesített.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Szervezetfejlesztési Program
Szoftvertechnológia Rendszertervezés.
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
Árvai Zoltán SZÁMALK. IdőpontCím 09:30-10:00Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 10:00-10:45Az életciklus-kezelés alapjai.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Áramkörök tervezése. Specifikáció Projekt célja: Áramkörök tervezése és modellezése Elemek tárolása: XML adatbázisban Tervező felület: Microsoft Visual.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév 9. előadás Műszaki tervezőrendszerek.
Riportok készítése SQL Server Reporting Services-zel
LOGO Webszolgáltatások Készítette: Kovács Zoltán IV. PTM.
Programtesztelés. Hibák keletkezésének okai nem egyértelmű vagy hiányos kommunikáció fejlesztés közben maga a szoftver bonyolultsága programozói (kódolási)
Segédlet vizuális programozáshoz Kovács László
Átlátható projektek az abas-ban. Projekt fogalma Project => előrevetítés Cél elérése érdekében végzett tevékenységsorozat.
Eszterházy Károly Főiskola Élelmiszerbiztonsági nyomkövető rendszer 1 Az EGERFOOD élelmiszerbiztonsági tudásközpont projekt információs rendszerének kialakítása.
Fejlesztések, változások a pénzügy modulban. Jogcímhez rendelés.
Engel László fejlesztési igazgató
Tanuljunk az IKIR-ből! Eredmények, tapasztalatok, lehetőségek
Adatbázis-kezelés Probléma: az excel kezelhetetlen túl sok adat esetén
Adagolás statikus töltés kinyitás egyensúlyozás Egy adott technológia átvitele egy új piacra? 1 példák.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Elektronikus tanulási forráskezelő keretrendszer, kompetencia-fejlesztő program adatbázis létrehozása Calderoni program.
Információs rendszer fejlesztése 4. előadás
Integrált Könyvtári Rendszer. Történeti áttekintés  ‘85-ben kezdődött el a fejlesztés  ‘94-ben már a felhasználók rendelkezésére állt  ‘95-től az OSZK-val.
Programozás, programtervezés
Kőnig Tibor, Árvai Zoltán. IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés alapjai.
Minőségbiztosítás Galba Ágota Szoftverminőság2 Célkitűzés-feladatok Célja: segítségével a személyzet és a menedzsment képes objektívan belelátni.
Integrált gazdálkodásirányítási informatikai rendszer fejlesztése és funkcióbővítése Stratégiai eszközrendszerek fejlesztése, működési hatékonyság javítása.
FIR fejlesztések, változások március 17.. Új verzió változásai Márciusi verzióval új, FIR 4.1 xsd Új adatkör: o Juttatások, o Térítések.
Continuous delivery: cél a működő szoftver
2015.május 14.. A kérdőív elkészítésének a célja A szoftvert használók mindennapos problémáinak bemutatása A jelenlegi helyzet javítása a felmérés alapján.
1 „Papírmentes iroda” avagy Mit jelent ma a teljeskörű elektronikus dokumentumkezelés? Bács Andrea fejlesztési konzulens.
EUCIP konferencia október 20. Cséfalvay Katalin Fejlesztés (BUILD) modul.
MIFIR adatszolgáltatás – Technikai információk
Ajánlat, szerződés, számla dokumentumok egységes kezelése
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Ügyfélelégedettség-építés a HIFI-ben
Önértékelési projektterv
Dokumentumkezelő rendszer bevezetésének tapasztalatai
MINŐSÉG BS 4778 "Egy termék vagy szolgáltatás jellemzőinek és sajátosságainak összessége, amelyek együttesen egy adott szükséglet kielégítésére képesek".
Algoritmus készítés.
A rendszer felépülése Fenntartó – engedélye(k), ha közvetlenül nyújt szolgáltatást Intézmény/ Szolgáltató – székhely típusú szolgáltatás nyújtási hely.
Előadás másolata:

Kőnig Tibor, Lippé Szabolcs, Árvai Zoltán

IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés alapjai – Forráskód-kezelés, build, hiba- és problémakövetés (Kőnig Tibor, Lippé Szabolcs, Árvai Zoltán) 10:30-11:00Kávészünet 11:00-11:45A fejlesztés előtt és után – Tervezés, tesztelés, bevezetés (Kőnig Tibor, Árvai Zoltán) 11:45-12:30Alkalmazás életciklus-kezelése egy élő példán Visual Studio Team System használatával (Árvai Zoltán)

Kommunikáció a fejlesztőcsapat tagjai közöttFejlesztői feladatok kiosztása, végrehajtásuk követéseForráskód-kezelésKódösszeépítés (build)Hiba- és problémakövetés

Tipikus problémák: sok-sok projektmegbeszélés után sincs egy egységes kép arról, hogy áll a fejlesztés ben küldözgetett Word és Excel dokumentumok alapján történik a kommunikáció (mai_teendo.doc) feladatkiosztás szóban vagy mailben megtörténik, azonban ezek állapotát már nem tudják követni olyanok módosítják a kódot, akiknek nem kellene fejlesztők és tesztelők mailben dokumentálják az elvégzett munkát, amit senki nem összesít, így ugyanaz a feladat többször is megoldásra kerül Feladat: a fejlesztés alatt álló alkalmazással kapcsolatos összes információ tárolása, elérhetővé tétele és proaktív kommunikálása valamennyi érintett számára

Egységes szerkezetű csoportprojektekBeépített, kötelező (de testre szabható) folyamatokSzerepre szabott funkciókProjektportálÉrtesítésekÁllapotkövetésTörténeti adatokJelentések és elemzések

Tipikus problémák: nincs gazdája a feladatnak nincs rögzített határidő a feladat végrehajtása nem követhető az egyes csapattagok terheltsége nem követhető, nem tervezhető Feladat: a fejlesztés során végrehajtandó feladatok (funkcionalitás megvalósítása, hiba javítása, stb.) személyhez rendelése, állapotuk követése, a projektre való hatásuk elemzése

Munkadarabok (work item) tulajdonságainak, viselkedésének megadása, testre szabása Munkadarab személyhez, használati esethez, szcenárióhoz (tehát üzleti követelményhez) rendelése Munkadarab státuszának kezelése manuálisan és automatikusanJelentések és elemzések

Tipikus problémák: forrásfájlok vesznek el véletlen törlések miatt korábban kijavított hibák kerülnek vissza az alkalmazásba külön-külön működnek a funkciók, az összeépítés után azonban hibákra fut az alkalmazás (nem ugyanaz a verzió van használatban) egyszerre többen módosítják ugyanazt a kódrészletet, és a módosítások ezáltal elvesznek nem kötelező a megjegyzések használata, így nehéz átvenni egymás kódját Feladat: az alkalmazásokhoz tartozó forráskód (plusz munkadarabok, dokumentumok, stb.) összes változatának tárolása és elérhetővé tétele egyetlen közös adatbázisban

Elemek (akár párhuzamos) kivétele (check-out)Egy vagy több megváltozott elem egyidejű beadása (check-in)Elágazás (branching) és egyesítés (merging)Megváltozott elemek félretevése (shelving)Beadási házirendekKapcsolat nélküli használatFejlesztőeszközbe integrált grafikus felületParancssoros felület

Tipikus problémák: külön-külön működnek a modulok, együtt azonban nem a teljes összeépítés hosszabb, mint egy fejlesztési feladat a projekt végén bukja el a cég a határidőket (egyre több az időigényes kézi build) az elkészült alkalmazás kitesztelésére nem marad idő Feladat: olyan labor létrehozása, amely bármelyik időpillanatban képes a kívánt termék létrehozására ( folyamatos/napi build)

Összeépítési feladatok meghatározása, sorba állítása, végrehajtásaNaprakész forrásfájlok összegyűjtéseAlkalmazás elkészítéseKapcsolódó egységtesztek lefuttatásaKódelemzések végrehajtásaElkészült alkalmazás kibocsátásaÖsszeépítési jelentések közzététele

Tipikus problémák: nincs egyértelmű hiba- és problémafogadó csatorna, a bejelentések élőszóban, telefonon, faxon, ben, stb. érkeznek a hibák/problémák leírásának részletezettsége attól függ, ki küldte be és/vagy ki rögzítette azokat nehezen határozható meg, melyik munkadarabbal áll összefüggésben a hiba/probléma a korábban megoldott hibák újra feltűnnek Feladat: egységes, a fejlesztési környezettel integrált hiba- és problémakövető szolgáltatások biztosítása

A hiba mint a fejlesztői rendszer első osztályú állampolgáraEgységes, minden felhasználóra kiterjeszthető bejelentési lehetőségGazdag, testre szabható leíró adatokA hiba visszavezetése a használati esethez, munkadarabhoz, fejlesztőhözRészletes, trendeket is jelző statisztikák

IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés alapjai – Forráskód-kezelés, build, hiba- és problémakövetés (Kőnig Tibor, Lippé Szabolcs, Árvai Zoltán) 10:30-11:00Kávészünet 11:00-11:45A fejlesztés előtt és után – Tervezés, tesztelés, bevezetés (Kőnig Tibor, Árvai Zoltán) 11:45-12:30Alkalmazás életciklus-kezelése egy élő példán Visual Studio Team System használatával (Árvai Zoltán)