Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Szervezetfejlesztési Program
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
A stratégiai tervezés módszertana
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Az inspektor A gyártás részletes és kollegiális felügyelete.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Szervezetfejlesztési Program
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Ellenőrzés, visszacsatolás
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Minőségdíjak.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A évi Integritás Felmérés eredményei a belső kontrollok és a korrupciós kockázatelemzés tükrében Budapest, január 19. Dr. Benkő János, ÁSZ.
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
A minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
STRATÉGIA ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Minőségbiztosítási ismeretek
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
A minőségmenedzsment bevezetésének hatása a szervezetre Könyvtáros szakmai nap Debrecen,
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
PMK minőségirányítási szakmai nap
Mezőgazdasági munkafolyamatok rendszerszemléletű tervezése
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004

Ugrás az első oldalra 2 Skaliczki Judit : A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései A kiinduló állapot felmérése n az országra, a régióra, az ágazatra, a könyvtárügyre vonatkozó trendek n PGTT analízis, n SWOT elemzés n statisztikai elemzések n a szolgáltatások minőségét jelző vizsgálatok, elemzések, eszközök

Ugrás az első oldalra 3 Skaliczki Judit : A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Problémafeltárás A megoldandó kérdések számba vétele n a stratégiában n a szervezetben - belső kapcsolatok n a szervezeti kultúrában n a munkatársak képzettségében és elkötelezettségében n a vezetésben BOOTUSER20:

Ugrás az első oldalra 4 Skaliczki Judit : A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései n a külső kapcsolatokban n a használói igények ismeretében n a szolgáltatásokban n a folyamatos ellenőrzésben n a megállapítások utáni döntések megvalósításában

Ugrás az első oldalra 5 Skaliczki Judit : A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései A minőségirányítási munkacsoport A munkacsoport megalakítása a TQM filozófia 3. alappillére n létrehozása és működtetése komoly szakmai feladat n a vezetője a könyvtár menedzsmentjének tagja n együttes képzés a munkacsoport tagjai számára

Ugrás az első oldalra 6 n összetétele a megoldandó feladat szerint változik n eredményessége jelentős mértékben a tagok együttműködésétől függ n klasszikus vegyes összetételű csoportok a szakértelem szerint alakulnak n egyéb szempont szerint szervezendő csoportok

Ugrás az első oldalra 7 Skaliczki Judit : A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései n a csoportkreativitás mérése n csoportegyensúly kialakítása a képességek és funkciók szempontjából n fókuszcsoport

Ugrás az első oldalra 8 Skaliczki Judit : A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései A munkacsoport működtetése n minden megbeszélésnek legyen világosan meghatározott célja (honnan- hová) n mind a cél, mind a megvalósítás módja szempontjából dönteni kell, hogy a csoport többségi elven vagy konszenzusos elven működik-e

Ugrás az első oldalra 9 Skaliczki Judit : A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései n A megbeszélések előkészítése írásban történik. n Meg kell határozni a javasolt tematikát a megvalósítandó feladatokat a javasolt felelősöket a javasolt határidőket

Ugrás az első oldalra 10 Skaliczki Judit : A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Jelentés a megbeszélésekről n Formai rész : a munkacsoport neve a munkacsoport tagjai a tanácskozás időpontja, a jelenlévők

Ugrás az első oldalra 11 Skaliczki Judit : A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései n Tartalmi rész : a megbeszélés tematikája a felmerült és eldöntött kérdések számba vétele a felelősök, a határidők kijelölése az eltelt időszak munkájának értékelése a munkacsoport vezetőjétől, a feladat felelősétől, amennyiben szükséges a fókuszcsoport képviselőjétől

Ugrás az első oldalra 12 Skaliczki Judit : A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései a be nem tartott határidők indoklása az irreális határidők realitáson alapuló modosítása

Ugrás az első oldalra 13 Skaliczki Judit : A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Követendő magatartás a csoport tagjai számára 1.Ismerd meg magadat és folyamatosan fejleszd képességeidet és ismereteidet 2.Légy gyakorlott az általad képviselt munkafolyamatban 3.Végezd el a feladataidat, a feladatok hiányában pedig kezdeményezz újakat 4.Fejleszd ki a felelősségérzetedet, és vállalj felelősséget tetteidért

Ugrás az első oldalra 14 Skaliczki Judit : A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései 5.Kellő időben hozz ésszerű döntéseket 6.Mutass példát másoknak 7.Légy közvetlen a vezetőiddel, és ismerkedj meg a munkájukkal 8.Tájékoztasd a munkavégzésedről a vezetőidet

Ugrás az első oldalra 15 Skaliczki Judit : A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései 9. Mindent tegyél meg annak érdekében, hogy pontosan megértsd a feladatodat 10. A feladatot etikusan teljesítsd 11. Légy csoporttag, de ne bólogató János

Ugrás az első oldalra 16 Skaliczki Judit : A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Vezetői képességek A vezetői tevékenység lényege olyan környezet megteremtése, amelyben mások képesek a munka elvégzése során az önmegvalósításra

Ugrás az első oldalra 17 Skaliczki Judit : A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései n A vezetői képesség - a születetteken kívül - meghatározható, tanítható és tanulható jártasság n A vezetés : magatartás, nem állás

Ugrás az első oldalra 18 Skaliczki Judit : A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Vezetési elvek 1.Légy gyakorlott az általad képviselt területen 2. Ismerd meg magad, és folyamatosan törekedj saját magad fejlesztésére 3. Ismerd meg munkatársaidat és vigyázz a munkahelyi “közjóra” 4. Folyamatosan tájékoztasd a munkatársakat 5. Mutass jó példát

Ugrás az első oldalra 19 Skaliczki Judit : A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései 6. Gondoskodj arról, hogy a feladatot megértsék, és elvégezzék 7. A munkatársaidat csoporttagokként képezd tovább 8. Kellő időben hozz ésszerű döntéseket 9. Fejleszd ki a felelősség érzését a munkatársakban

Ugrás az első oldalra 20 Skaliczki Judit : A teljeskörű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései 10. Utasításaid legyenek összhangban a munkatársak képességeivel 11.Felelősséggel végezd a munkád

Ugrás az első oldalra 21 Skaliczki Judit : A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései 12. Felelősséggel légy jelen a csoportban 13. Vállalj felelősséget az általad vezetett intézményben dolgozók tetteiért is

Ugrás az első oldalra 22 Skaliczki Judit : A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései A vezetői és a követendő tevékenység n Nem ellentétesek egymással, inkább ugyanannak a folytonosságnak a pontjai n A vezetői képesség a szeretet része (Patrik Townsend : Az irányítás múltja és jövője)

Ugrás az első oldalra 23 Skaliczki Judit : A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Stratégiai terv készítése A minőségirányítás kiemelkedően fontos része a stratégiai tervezés. Stratégiai tervet kell készíteni n a minőségfejlesztésre n a minőségbiztosításra