Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum 2014. október 17-18. Dr. András István rektor.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Advertisements

1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
4 K 1 ÜZLETI INFORMATIKA SZAKIRÁNY SZÁMÍTÁSTUDOMÁNYI ÉS INFORMÁCIÓELMÉLETI TANSZÉK PÉNZÜGY ÉS SZÁMVITEL TANSZÉK IPARI MENEDZSMENT ÉS VÁLLALKOZÁSGAZDASÁGTAN.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
VERSENYKÉPES NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA. ADATOK A projekt megvalósításának időtartama: A projekt összköltsége: Ft. A támogatás.
Amit a TDK-ról tudni kell…
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Bologna Hungaricum - Perspektíva Hungaricum? Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
"Tudás és kompetencia Szakmai képzések az egyenlő esélyű hozzáférésért TÁMOP A-12/ Németh Orsolya alelnök, projektmenedzser Vakok.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
Kiválóság és verseny a felsőoktatásban. Globális folyamatok Prof. Dr. Hrubos Ildikó Budapesti Corvinus Egyetem „Fókuszban a tudományos műhelymunka” – harmadik.
Szakkollégiumi Műhelymunka: Helyzetkép a szakkollégiumi tehetséggondozásról Benkó Marcell - Széchenyi István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető.
Az innováció, mint a versenyképes gazdasági növekedés alapja
A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Pirolízis szakmai konferencia TÁMOP A-11/1/KONV
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Hallgatói lemorzsolódás kezelése a felsőoktatásban: A Hallgatói Sikerességet Támogató (HASIT) program a Dunaújvárosi Egyetemen The role of practice-oriented.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
MUNKAERŐ-PIACI IGÉNYEKRE TÁMASZKODÓ GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSEK, SZOLGÁLTATÁSOK A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM FÓKUSZÁBAN TÁMOP F-14/1/Konv
Felsőoktatási fejlesztések a közötti európai uniós támogatási időszakban Pécs, Fonyó Attila közigazgatási tanácsadó.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Gazdálkodástudományi Szakmai Kollégium
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
A Székesfehérvári Foglalkoztatási StrAtégia Javasolt célrendszere
Erasmus+ mobilitási program
Előadás másolata:

Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor

Európai Campus az ország közepén Európai színvonalú, akadálymentes oktatási épületek Professzionális eszközökkel felszerelt laborszárnyak, TV stúdió Nyitott laborok Sportcsarnok, sportpályák, DFDSE, sportrendezvények Szakkollégiumok, öntevékeny körök Selmeci hagyományőrzés Szakmentori rendszer Erasmus európai mobilitási program

Belső innováció az IFT mentén Szervezeti átalakítás (menedzsment szemlélet) Fókuszban a versenyképesség (K+F+I+O fejlesztés, ipari megrendelések) Képzések minőségének fejlesztése, módszertani megújulás - Stratégiai projektek Alkalmazott Tudományok Főiskolája (MAB vélemény) Intézményi stratégia

I.Hallgatói Sikerességet Támogató Projekt (HASIT) II.Kooperatív-duális képzési modell III.Kooperatív Innovációs és Képző Központ (KIKK) IV.Keleti Nyitás projekt Belső innováció időszaka – a DF stratégiai projektjei

Hallgatói Sikerességet Támogató Projekt új oktatási filozófia - sikeres hallgató Szakmentori rendszer hatékony működtetése, sikerkritériumok azonosítása Tanulásközpontú környezet létrehozása Hallgatói motiváltság növelése „a minőségből nem engedünk”

Széles spektrumú szakmai tudás A Dunaújvárosi Főiskola saját telephelyén folytatott felsőoktatási képzései és szakképzései más főiskola Cég specifikus tantárgyak → szakirány + szakmai gyakorlat

Kooperatív-duális képzés eddigi eredmények szeptemberében az alábbi partnerekkel közösen kidolgozva a felsorolt tárgyak indulnak a Dunaújvárosi Főiskolán: 1.HANKOOK TIRE Magyarország Kft. - „Autóipari minőségirányítás” 2.MVM Paksi Atomerőmű Zrt. - „Atomerőművek üzemtana” 3.IntelliFactory Kft. – „Webes és mobil alkalmazások F#-ban” 4.Dorsum Zrt. – „Modern technológiák a pénzügyi informatikában”

Hallgatói sikeresség támogatása - tehetséggondozás Pályázatok szerepe – műhelyteremtő képesség Ipari kapcsolatok – keresletre szabott képzések Kitörési pontjaink a tudományos műhelymunkában

Év végi tudományos konferenciák a DF-en IV. Magyar Karbantartási Konferencia, október Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK fórum, október Tudományos Hét november 10 – 14. Nemzetközi konferenciák: - innováció az alkalmazott tudományban - hallgatói sikeresség hazai és külföldi dimenziói - kooperatív - duális koncepció fejlesztési lehetőségei

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Jó szerencsét!