Avagy Microsoft Magyarország Innovációs Napja Budapest, 2009. november 30. – MTA Eszes Gábor.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A fizika katedra tevékenysége a es tanévben.
Advertisements

Orvosképzés Dél-Magyarországon Prof. Benedek György Dékán Általános Orvostuományi Kar Szegedi Tudományegyetem Orvosképzés Dél-Magyarországon Prof. Benedek.
Könyvek, kiadványok I. 101 ötlet innovatív tanároknak
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Science Center of DEBRECEN
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Innovációmenedzsment. A század jellemzői Az innováció marginálisból központi jelenséggé válik A gazdaság tercierizálódik (szolgáltatás-gazdaság)
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Minőségi oktatás, versenyképesség, oktatási innováció A Microsoft magyarországi innovációs napja Magyar Tudományos Akadémia 2009 november 30 Halász Gábor.
Globalizáció és oktatás
„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
A természettudományok helye a közoktatásban Szabó Gábor egyetemi tanár, Szegedi Tudományegyetem & ELFT főtitkár.
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar Nyílt Nap december 18. Tanulmányi és Információs Központ: Kongresszusi terem.
Élménypedagógia avagy Kalandok és Álmok a Ridensben november 21. Bányai Sándor Kalandok és Álmok Szakmai Műhely TÁMOP / RIDENS.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Karácsonyi János Katolikus Gimnázium
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER október 11.
Így oktatunk mi Vagy legalábbis én… Obuch László.
A szakképzési rendszer változásai Szabó András. Új kihívások, régi problémák Tanulói létszám folyamatos csökkenése Szakképzés presztízsének hanyatlása.
A 2011/12-es tanév lehetőségei Merényi Ádám. Munkahelyek és lehetőségek teremtése CertificationCTLC*Digital LiteracyDreamSpark Dynamics Academic Alliance.
Microsoft az oktatásban
Informatikai Szakképzési Portál
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
I(K)T tájkép küzdelem előtt… CEBC – 2006 Eszes Gábor – GKM.
ÜDVÖZLET SEPSISZENTGYÖRGYÖN 2009 MÁJUS 21. MIÉRT SEPSISZENTGYÖRGY? MSZT-MSZT HÁROMSZÉKI TAGOZATA.
Első éves BSc hallgatók fizika tudása Radnóti Katalin Főiskolai tanár ELTE TTK Fizikai Intézet
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Jelentkezési Tendenciák Kutatás —Műhelykonferencia Budapest, június 16. Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
Az IKT-metria mérőeszköz
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
Tudásalapú társadalom és fenntartható fejlődés a globális felmelegedés korában Milyen globális és európai kihívásokra kell válaszokat találnunk? Herczog.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Felnőttképzések a Természettudományi Múzeumban Dr. Vásárhelyi Tamás
Biológus Tanszékcsoport
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A világgazdasági régiók növekedése (előző év = 100)
ÉLTANULÓ VÁLSÁGBAN Dr. Pogátsa Zoltán Magyar Tudományos Akadémia.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
A kerekasztal résztvevői
Közoktatás és természettudományi tanárképzés (II. rész) Az OKNT ad hoc bizottságának tanulmánya alapján összeállította: Szalay Luca
Kutatóegyetemi stratégia - NNA NANOFIZIKA, NANOTECHNOLÓGIA és ANYAGTUDOMÁNY Dr. Mihály György Tanszékvezető egyetemi tanár Budapest november 17.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
TIOK IKT – tesztelés Pihelevicsné Oberländer Melinda kémia-informatika szakos tanár.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Flash memória alapú adattárolók (avagy a jövő adatközpontjának tárolóeszközei) Pap Gábor műszaki igazgató Invigor Informatika Kft. E-Banking Summit 2015.
1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, március 19.
Dr. Husvéth Ferenc Tudományos ügyekért felelős rektorhelyettes június 22.
Videotanar.hu. Kezdetek Csetényi Csaba – a projekt életre hívója 2013 Nemzeti alaptantervben meghatározott tudás 12 tantárgy Szakmai partner:
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
1 P iaci háttér - Új készségek és munkahelyek  Az Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT) szektor az egyik legígéretesebb és gazdaságilag.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből Rozner Gábor.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
Lejtmenetből lendület
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Élelmiszertudományi Kar
A tudásalapú gazdaság és társadalom: helyzetkép és kihívások Dr
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Előadás másolata:

avagy Microsoft Magyarország Innovációs Napja Budapest, november 30. – MTA Eszes Gábor

GLOBALIZÁCIÓ TUDÁSALAPÚ GAZDASÁG, INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM ICT, HW, SW INTERNET BEÁGYAZOTT RENDSZEREK GLOBÁLIS SZAKEMBER-HIÁNY!

JÖNNÉNEK A BEFEKTETŐK TUDÁSALAPÚ GAZDASÁG + GLOBÁLIS VERSENY: NAGY HOZZÁADOTT ÉRTÉKŰ TERMELÉS KELL!!! ICT, HW, SW K+F+I SZELLEMI MŰHELYEK A FEJLŐDÉS GÁTJA A SZAKEMBER-HIÁNY! (MINDEN SZINTEN…)

ICT, HW, SW K+F+I SZELLEMI MŰHELYEK TUDÁSALAPÚ GAZDASÁG + GLOBÁLIS VERSENY: NAGY HOZZÁADOTT ÉRTÉKŰ TERMELÉS KELL!!! JÖNNÉNEK A BEFEKTETŐK DE NEM CSAK NÁLUNK!!! KOMOLY VERSENYELŐNY, HA IDEJEKORÁN LÉPNI TUDUNK!!!

KEVÉS JELENTKEZŐ MÉRNÖKNEK GYENGE FELKÉSZÉLTSÉGŰ FELVETTEK ALACSONY PRESZTIZS… ALIG VAN MSc HALLGATÓ ELFOGYNAK A FIZIKA, KÉMIA stb. TANÁROK! A GYEREKEKET NEM ÉRDEKLI A TERMÉSZETTUDOMÁNY! INFORMATION OVERFLOW…

ANYAGI MEGBECSÜLTSÉG (%) jogász45,7% informatikus41,6% műszaki mérnök39,9% közgazdász38,4% orvos26,0% agrármérnök3,8% társadalomkutató2,2% természettudós1,6% középiskolai humán szakos tanár 0,5% tanító (általános iskolában) 0,2% TÁRSADALMI MEGBECSÜLTSÉG (%) orvos71,1% jogász53,5% műszaki mérnök20,3% közgazdász20,2% természettudós10,2% informatikus7,9% középiskolai humán szakos tanár 5,7% tanító (általános iskolában) 4,6% társadalomkutató4,3% agrármérnök2,3%

 ÚJ OKTATÁSI MÓDSZEREK  AZ ÚJ ICT TECHNOLÓGIÁK ALKALMAZÁSA A TANTERMEKBEN  VALÓBAN ÚJSZERŰ TARTALMAK  PEDAGÓGUS-KÉPZÉS  (strukturális reformok…)  STB.  101 ÖTLET; A 21. SZÁZAD ISKOLÁJA  PIL – PARTNERS IN LEARNING  GET – GLOBAL EDUCATION TRANSFORMATION  CISCO-AKADÉMIA  WORD AHEAD – CMPC  TECHNOLOGY ENTREPRENEURSHIP EDUCATION  ATC21S

 A MEGOLDÁS ELEMEI IS MEGVANNAK – RAKJUK ÖSSZE A PUZZLE-T  ITT ÉS MOST KELL LÉPNI – A GLOBÁLIS AKCIÓKRA IS FIGYELVE, DE A MAGUNK MEGOLDÁSAIT ÉS AKCIÓIT KIDOLGOZVA  ÖSSZEFOGVA A PEDAGÓGUS-SZAKMÁVAL ÉS AZ AKADÉMIAI SZFÉRÁVAL  TÖBB KELL, MINT NÉHÁNY PILOT-PROJEKT