Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005
Az utalvány-nyomtatás nemzetközi folyamatának automatizálása az Accor Services-nél Emmanuel Petit Accor Services Valyon József ABESSE Rt.
Napirend Accor Services bemutatása Az utalvány-nyomtatás folyamata Korábbi megoldás jellemzői Üzleti elvárások, megoldandó problémák Az alkalmazott megoldás bemutatása Összefoglalás
Accor Services a világban A világ vezető utalvány kibocsátója Stratégiai pozíció a Humán Erőforrás piacon Bizonyított tapasztalat Technológiai háttérrel segített dinamikus fejlődés 34 ország ügyfél 19 millió felhasználó elfogadóhely
Accor Services Magyarország 1993 óta Magyarország első számú utalvány szolgáltatója Folyamatosan bővülő termékskála Innovatív megoldások ügyfél felhasználó elfogadóhely 25 Mrd forgalom 2004-ben
Napirend Accor Services bemutatása Az utalvány-nyomtatás folyamata Korábbi megoldás jellemzői Üzleti elvárások, megoldandó problémák Az alkalmazott megoldás bemutatása Összefoglalás
Az Accor Services üzleti modell Elfogadók (boltok, éttermek, szolgáltatók…) Felhasználók (alkalmazottak, állampolgárok) Visszatérítés, reklamáció Megoldás koncepció és menedzsment Szolgáltatás elosztása Szolgáltatás felhasználása VisszatérítésFizetés Ügyfelek (szervezetek, kormányzat, intézmények)
Utalvány előállítás Ország 1 Production Center Ország N
Napirend Accor Services bemutatása Az utalvány-nyomtatás folyamata Korábbi megoldás jellemzői Üzleti elvárások, megoldandó problémák Az alkalmazott megoldás bemutatása Összefoglalás
Korábbi megoldás jellemzői BizTalk 2002 Eltérő backend rendszerek a satellite-eken Architektúra, belső működés eltér Egységes interfészek Bővítése fejlesztést igényel Valójában egyetlen satellite kezelésére készült Bővítése fejlesztést, nem konfigurálást jelent Nehézkes hibakeresés Kezeletlen hibaágak / folyamat újraindítás Költséges üzemeltetés Rendszeres emberi beavatkozást igényel Kommunikációs költségek Sok időt vett el a problémák felderítése FTP alapú adatátvitel
Napirend Accor Services bemutatása Az utalvány-nyomtatás folyamata Korábbi megoldás jellemzői Üzleti elvárások, megoldandó problémák Az alkalmazott megoldás bemutatása Összefoglalás
Üzleti elvárások Az összekapcsolt rendszerek nem változhatnak Bővíthetőség Új satellite: konfigurációval és nem fejlesztéssel Megbízhatóság „Straight through processing” Működési költségek csökkentése Kevesebb hálózati forgalom Emberi beavatkozás nélküli működés Hiba felderítési idő csökkentése Egyszerűbb üzemeltetés Egyszerű konfigurálás Átlátható, követhető működés Gyors hibakeresés / javítás
Megoldandó problémák - 1 Több satellite kezelése a meglévő interfészen Interfész nem változhat MSMQ, Web Service Alacsony rendelkezésre állású vonalak kezelése Újrakezdések számának csökkentése Hosszú lefutású tranzakciók Bővíthetőség konfigurációval Új satellite bekapcsolása fejlesztés nélkül Robosztus működés Kezelhető hibák kezelése Több szintű logolás
Megoldandó problémák - 2 Konfigurálhatóság Könnyen bővíthető (konfigurálás) Skálázható, hangolható rendszer – teljesítményt befolyásoló paraméterek kivezetése Átláthatóság Robosztus hibakezelés, többszintű hibainformációk Informatív – üzleti adatokkal kiegészített – hibaüzenetek Alapos, részletes logolás, backup
Napirend Accor Services bemutatása Az utalvány-nyomtatás folyamata Korábbi megoldás jellemzői Üzleti elvárások, megoldandó problémák Az alkalmazott megoldás bemutatása Összefoglalás
Alkalmazott megoldás Partner: ABESSE Informatikai Tanácsadó Rt. BizTalk 2004 BITS (Background Intelligent Transfer Service) A folyamat hibáinak minimalizálása Letöltés költségeinek csökkentése Az üzemeltetés és működtetés költségeinek csökkentése Világos architektúra BizTalk szakértelmet „nem” igényel Célalkalmazások az üzemeltetéshez
A rendszer felépítése
Az utalvány nyomtatás folyamata 1 összetett folyamat Nagyméretű „production file” letöltés Akár 50MB Sok kisméretű „logistic file” letöltés Akár 5000 db / tranzakció Kb Kb / file Hosszú, nem BizTalk folyamatok 3 státusz állító folyamat Rövid, egyszerű 5000 tranzakció / nap / satellite Mindenhol feladat az üzenetek irányítása A korábbi rendszer öröksége
Az üzenetek továbbítása
Fájl letöltés (BITS) Több fájl egyidejű letöltése Elfedi a kapcsolat bizonytalanságait Kevesebb letöltés Olcsóbb, gyorsabb A letöltések atomiak Egyszerűbb hibakezelés Átlátható működés Kisebb BizTalk erőforrásigény Minimális technológiai elvárás a satellite rendszerek felé
Napirend Accor Services bemutatása Az utalvány-nyomtatás folyamata Korábbi megoldás jellemzői Üzleti elvárások, megoldandó problémák Az alkalmazott megoldás bemutatása Összefoglalás
Eredmények Kb. 1 emberhónap össz. ráfordítás Változatlan háttérrendszerek Stabilabb megoldás Gyorsabb működés (3-4x) Egyszerűbb menedzsment Kevesebb monitorozás (minden satellite rendszerben) Kevesebb troubleshooting Nincs késedelem Elégedettebb ügyfelek Kommunikációs költségek csökkenése
Köszönjük megtisztelő figyelmét! Elérhetőségek: Név: Emmanuel Petit Cím: 1077 Budapest, Almássy tér 2. Név: Valyon József Cím: 1115 Budapest, Ecsed u. 18. Telefon: +36 (30)