Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Virtuális oktatási környezet kialakítása
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
A DEXTER FELNŐTTKÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓT ÉS TUDÁSÁTADÁST TÁMOGATÓ MEGOLDÁSAI.
ELŐADÁS INDÍTÁSA Előadó: Dr. Nikolov Marianne és Dr. Ottó István Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék E-learning a CooSpace rendszerben: egy kísérleti.
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
4 Moodle portál tapasztalatai - konnektivista szemmel
1 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ kommunikációs stratégiája és gyakorlata.
 Moduláris képzési módszertan kidolgozása.  Hátrányos helyzetű, az oktatási rendszerből lemorzsolódók szakképzésbe való bevonása.  Módszertan.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Oktatás a XXI. században Pintár Tamás. Oktatás a XXI. században Kulcsszavak Interaktívan Napjaink gyorsuló világa „Információéhség”
E-learning és a multimédia
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
E-learning alapú távoktatásos képzés
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Általános Géptan (AG0001_1)
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A multimédia és a közösségi hálózatok a hatékony nyelvtanulásban Debreceni Egyetem Informatika Tudományok Doktori Iskola PhD Konferencia, Hollókő, 2013.
E-learning Kovácspál Eszter.
Felsőoktatási portálok lehetőségei a hatékony tudásépítésben
LEGYÉL TANÍTÓ!.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál © Dr. SERES TechConsult 2008.
Az E-TANÁR portál.
TÁMOP412/C Egyetemi oktatók felkészítése az e-tananyagok fejlesztésére, a blended learning megoldások alkalmazására 1 Egyetemi oktatók felkészítése.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
Székely István fejlesztési tanácsadó
ELEMÉR
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
Perjésiné Hámori Ildikó
Statisztikai eszközök a multimédiás kurzuselemek hatékonyságának elemzésére T. Nagy Judit
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Járt utat a járatlanért… A Moodle bevezetésének és alkalmazásának sajátosságai nagyvállalati környezetben Németh Károly Gödöllő, június 24.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
TAPASZTALATOK, ÖTLETEK, JAVASLATOK A FELMÉRÉSKÉSZÍTÉS FOLYAMATÁHOZ AZ EVASYS-T FORGALMAZÓ SZEMSZÖGÉBŐL HORVÁTH ZOLTÁN VSL KFT. TÁMOP C-11/1/KONV
A STATISZTIKA 1 TANTÁRGY EXCELLEL TÖRTÉNŐ TANÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
Oktatási és tanulmányi kérdések a Gazdaságtudományi Karon
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Kar Műszaki Informatika Szak Data Mining 11. Gyakorlat Dr. Pauler Gábor, Egyetemi Docens PTE-PMMK Számítástechnika.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
A MECHANIKA TANTÁRGY OKTATÁSÁNAK MÓDSZEREI KÜLÖNBÖZŐ KÉPZÉSI FORMÁBAN Dr. Szász Gábor, Csuka Antal.
ELŐADÁS CÍME Duális képzés a Kecskeméti Főiskola tapasztalatai alapján Kovács Zsuzsanna Duális Képzés és Módszertani Központ 2016.február 26.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Agrárinformatikai ismeretek oktatása az agrár-szakképzésben
Előadás másolata:

Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban T. Nagy Judit – dr. Molnár Tamás

Előzmények – az Edutus Főiskoláról két képzési helyszínnel rendelkezik üzleti és műszaki területen nappali és levelező tagozat 2012-től „webináriumi oktatás” az előadások online támogatására 2012-ben webinárium hatékonyságát vizsgáló felmérés

Előzmények – a webináriumi felmérés eredményei A hallgatók a saját bevalláson alapuló informatikai tudása átlagos informatikai eszközökkel való felszereltsége jó egy része Windows-tól eltérő operációs rendszert használ

Előzmények – a webináriumi felmérés eredményei A hallgatók 57%-a rendszeresen, 28%-a alkalmanként dolgozik a tanulmányai mellett a legtöbb videót vasárnapi napokon indítottak el a legtöbb videót 17:00 és 19:00 óra között indították el kifogásolták a webináriumi videók hosszúságát (előfordult a 120 perces is) többsége nem tartja szükségesnek a fórumok használatát egymás között a Facebook-ot megfelelő „fórumnak” tartják

A céljaink voltak Egy gyakorlati kurzus teljeskörű, videó alapú e-learning támogatásának kidolgozása, Moodle rendszerben jelenléti órák mellé, kiegészítésképp Annak vizsgálata, hogy hatékonyan alkalmazható-e a videó technológia a főiskolai szemináriumok online támogatására a tanulási eredmények javíthatók? a hallgatói elégedettség növelhető?

Előzmények – a kiválasztott kurzus: Alkalmazott informatika Számítógéptermi gyakorlat Előfeltételei: Gazdasági matematika Statisztika Informatika A hallgatók rendelkezésére áll főiskolai jegyzet és gyakorló feladatsorok (pdf formátumban) Optimumszámítási és statisztikai feladatokat kell megoldani MS Excel segítségével

Miért Alkalmazott informatika? A kurzusra a korábbi években elég magas lemorzsolódási ráta volt jellemző a "how to" bemutatására a videó a legjobb eszköz megállítható, visszatekerhető, többször megnézhető felkelti a hallgató figyelmét az egérmozgás kiemelhető élénkséget visz a kurzusba csökkenti az olvasási terhelést

A Moodle kurzus használata első jelenléti órán: pre-teszt kitöltése hozzáférések kiosztása, első Moodle-belépés: közösen hiányzóknak: részletes e-mailes útmutatás további gyakorlatokon feladatok szövege, a szükséges adatbázisok Moodle-ben Rendszeres motivációs e-mailek kiküldése Legutóbbi jelenléti óra tartalma hol található Moodle-ben Javasolt gyakorló feladatok

A vizsgálati minta 2014. február 3 - 2014. május 18.

A vizsgálat eszközei Pre-teszt (előzetes Matematika, Statisztika és Informatika tudásszint mérésére), minden csoportban Post-teszt: félév során megírt két ZH dolgozat, minden csoportban Feedback kérdőív: csak videós-csoportokban Rendszer-használati adatok “Jelentés” és “Statisztika” Google-Analitycs

Tanulási eredmények vizsgálata pre-teszten elért eredmények között nem mutatható ki statisztikailag szignifikáns különbség*, tehát a csoportok előismeretei azonosnak mondhatók levelezősöknél a videós-csoport post-teszten elért átlageredménye: 4,08, a hagyományos csoporté 2,94, és ez a különbség statisztikailag szignifikáns* nappali tagozaton (a post-tesztek eredményei között) nem mutatható ki szignifikáns különbség* *Mann-Whitney próbák

Hallgatói elégedettség vizsgálata

Hallgatói elégedettség vizsgálata

Tanulási szokások vizsgálata

Kommunikációs szokások vizsgálata a videós kurzushoz létrehozott chatet, fórumot alacsony arányban használták a csoporttársakkal történő kommunikációra nappalisok: 0% levelezősök: 20% Megjelölt okok Nem volt mit megbeszélni Más fórumot használnak Személyes kommunikációt részesítik előnyben

Kommunikációs szokások vizsgálata a videós kurzushoz létrehozott chatet, fórumot alacsony arányban használták az oktatóval történő kommunikációra nappalisok: 10% levelezősök: 30% Megjelölt okok Inkább e-mailt írnak az oktatónak Személyes kommunikációt részesítik előnyben

Hallgatói vélemények „nagyon hasznos volt” „több videós tananyagot javasolnék” „ezek nélkül képtelen lettem volna megtanulni az anyagot”

tnagy.judit@gmail.com molnar.tamas@it.unideb.hu Köszönjük a figyelmet! tnagy.judit@gmail.com molnar.tamas@it.unideb.hu