Gépjármű Műszaki Szakértői Szeminárium október 1–2. Lajosmizse

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Advertisements

Nemzeti Közlekedési Hatóság
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
1 ‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület évi ÚMVP monitoring adatszolgáltatási kötelezettség Kisbér,
EURÓPAI VESZÉLYESÁRU BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK SZAKMAI TALÁLKOZÓJA BONN / GGVD – NÉMETORSZÁG (2) BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK NEMZETKÖZI SZAKMAI EGYESÜLETE – BTE.
Társasházi Közös Képviselők Klubja – Csepel ( )
Dr. Csermely Tibor GÉPJÁRMŰBIZTOSÍTÁSI HELYZETKÉP
Fehér Miklós Dombóvár, május 12.
A pénzügyi felügyelés fő irányai a biztosítási szektorban. A jövő szabályozási kérdései és irányai Dr. Banyár József Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete.
IX. Adójogi Konferencia, Tapolca, ápr Mihályi Péter A magyar járulékrendszer problémái.
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Tájékoztató Fórum Észak Kelet-Pest Megyei Leader Egyesület 2170 Aszód Pesti út
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
A közérdekű bejelentők védelmére vonatkozó új szabályozás Budapest, január 18. Dr. Klotz Péter antikorrupciós szakértő Közigazgatás-fejlesztési és.
© Gács Iván (BME)1/13 Kémények megfelelőségének értékelése Az engedélyezi eljárások egy lehetséges rendszere (valóság és fantázia )
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
ZAJVÉDELEM SZÁMÍTÁSI PÉLDA Koren Edit 3.. Feladat A gyárban folyamatos a termelés. Három műszakban dolgoznak. Nőket csak abban a műszakban lehet foglalkoztatni,
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
MUNKA-TERMELÉKENYSÉG
Levegőtisztaság-védelem 1. előadás
Informatika Reményi Zoltán
A gondozási szükséglet vizsgálat eljárás rendje
Gazdasági ismeretek.
IKSZT A támogatás igénylésének feltételeit érintő változások, aktualitások.
Budapest, december 9. 1 A könyvvizsgálói közfelügyelet szerepe és a Közfelügyeleti Bizottság tevékenysége ben Fekete Imréné.
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
A kiskorúak védelme a hatósági gyakorlatban dr. Futó Gábor Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiafelügyeleti főosztály szeptember 28.
A települések polgári védelmi sorolásának szabályai Jogszabályi háttér § §114/1995. (IX. 27.) Korm. rendelet a települések polgári védelmi besorolásának.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
TSzK munkaértekezlet Budapest, Fontosabb adatok  Szerződések száma: 9563 db  Végpontok száma: 1004 db  Tanácsadók száma: 1878 fő, melyből.
Gazdasági jog III. Előadás Általános szabályok A Gt. általános része.
Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Az oktatási segédanyagokhoz szükséges ismeretanyag összeállítását a megyei rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztálya gerontológiai szakemberek bevonásával.
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
2006 LAKOSZ Jáky Géza & Lanczki Miklós VOC előírások és költség hatékony technológiák a jármű javító fényezésben Május 19. Jáky Géza elnök Lakk Kereskedők.
Balatonalmádi 2006 május GÉMOSZ Országos Közgyűlés Ivanics Lajos Szerviz Bizottság.
Köszöntöm a GÉMOSZ Közgyűlés résztvevőit! Központi Közlekedési Felügyelet Közúti Jármű Felügyelet Köszöntöm a GÉMOSZ Közgyűlés résztvevőit! Mihalek Miklós.
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
A hulladékká vált gépjárművek kezelésének egyes kérdései A hulladékká vált gépjárművek kezelésére több magyar jogszabály is vonatkozik, amelyek az Európai.
MUNKAESZKÖZÖK IDŐSZAKOS ELLENŐRZŐ FELÜLVIZSGÁLATAINAK ELJÁRÁSI RENDJE
A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai.
Vasútszabályozási Osztály
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
BGOK Konferencia Egy jogszabály születése –A „képzési rendelet” Rácz Gábor dr. Osztályvezető Vasútszabályozási Osztály.
A Magyar Mérnöki Kamara belső eljárásrendje az Országos Építésügyi és Településrendezési Tanács (OÉTT) munkájához kapcsolódóan Budapest, július 13.
A gyártói felelősség kérdése, avagy miért nem működik a roncsautók visszavétele (Szubjektív vélemény) Kelemen József Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A t e r m é s z d a l Csak az erős ember ismeri a szeretetet,
HEFOP/ /2 Szerződéskötési alapismeretek. HEFOP/ /22 Tartalomjegyzék Szerződéskötés folyamata Támogatási szerződés.
MAGYAR AUTÓS SZAKMAI SZÖVETSÉG SZIGET FESZTIVÁL HAMIS ALKATRÉSZEK ÉS ANNAK VESZÉLYEI.
hatásterület lehatárolása az IMMI 2011 szoftver segítségével
EBKM számítási módszerei Készítette: Pál János Raj Gergő.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
K OVÁCS ANDRÁS, Ph D. E GYETEMI ADJUNKTUS S ELYE J ÁNOS E GYETEM november 25. IX. MRTT Vándorgyűlés, Révkomárom Selye János Egyetem Gazdaságtudományi.
előadások, konzultációk
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
EURÓPAI AUTÓSZERVIZEK MAGYARORSZÁGI EGYESÜLETE
Sérült bankjegyek és érmék átváltása Belházyné Illés Ágnes Magyar Nemzeti Bank Szakmai konzultáció október 6. MNB Antall József Konferenciaközpont.
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
Nyugat – dunántúli Igazgatóság Értékesítési Osztály A gépjárművek biztosítása múlt jelen jövő.
Autó-jármű klíma szerelés az autószerelő szakma szemszögéből! Előadó: Spindler Tibor AOE elnök.
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
UNION-CASCO CascOLD.
Előadás másolata:

Gépjármű Műszaki Szakértői Szeminárium 2009. október 1–2. Lajosmizse Ügyfelek – javítók – biztosítók kapcsolata

TÉMAKÖRÖK: JAVÍTHATÓSÁGI HATÁRÉRTÉK UTÁNGYÁRTOTT- EREDETI ALKATRÉSZEK JÁRMŰÉRTÉKELÉS BIZTOSÍTÓK- SZÁMLA NÉLKÜLI KÁRRENDEZÉS ÓRADÍJAK RONCSPORTÁL KÁRFELMÉRŐK TEVÉKENYSÉGE MŰHELYMINŐSÍTÉS-OSZTÁLYBASOROLÁS ZÁRSZÓ

I. JAVÍTHATÓSÁGI HATÁRÉRTÉK 1. A Magyarországi Biztosítók tendenciája, hogy a sérült járművet (Kgfb) a káridőponti érték 45- 70 % -ig engedik javításba. Ennek a számításnak „köszönhetően” nagyon sok vétlen gépjármű tulajdonos elveszíti autóját

I. JAVÍTHATÓSÁGI HATÁRÉRTÉK 2. Németországban az a gyakorlat, hogy a sérült gépjárművet a káridőponti érték 110 %-ig engedik javítani, akár Kgfb, akár Cascós kárrendezés történik. A gépjármű tulajdonosok sajnos néha „kényszerből” az olcsóbb, számla nélküli javíttatást választják

I. JAVÍTHATÓSÁGI HATÁRÉRTÉK 3. Vonatkozó jogszabályok 190/2004. (VI. 8.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései A Ptk. 355. § cikkelyei

I. JAVÍTHATÓSÁGI HATÁRÉRTÉK 4. Az AOE, EME, GÉMOSZ, KAFE nem fogadja el a biztosítók javíthatósági értékhatár számítását és teljes egyetértéssel a 100%-os értékhatár elfogadására kéri a biztosító társaságokat. (Példa: Hyundai Getz.)

II. UTÁNGYÁRTOTT- EREDETI ALKATRÉSZEK 1. A biztosítók néha indokolatlanul javasolják az utángyártott alkatrészekkel történő javítást, aminek az a veszélye, hogy egy következő sérülés esetén ugyanők lesznek, akik megtagadják a gyári alkatrész árának kifizetését. Utángyártott vagy bontott alkatrész beépítése 8 év alatti gépjárműveknél semmivel sem indokolható Kgfb-s károknál.

II. UTÁNGYÁRTOTT- EREDETI ALKATRÉSZEK 2. Az utángyártott alkatrészek felhasználásánál minden esetben figyelembe kell venni az autógyárak jóváhagyott technológiai elvárásait (APPROOVEL), hiszen a közlekedésbiztonsági szempontok a legfontosabbak

III. JÁRMŰÉRTÉKELÉS A járműértékelésnél legalább érintőlegesen figyelembe kellene venni a piaci viszonyokat, hiszen az Eurotax Katalógus értékelése messze nem tükrözi a valós szabadpiaci helyzetet. A gépjármű tulajdonosok sok esetben, nem véletlenül érzik becsapottnak magukat. A hasonló értékkülönbségű számítások (lásd ismertetett példa) nagy száma miatt jelentősen romolhat, a biztosítók megítélése.

IV. BIZTOSÍTÓK- SZÁMLA NÉLKÜLI KÁRRENDEZÉS 1. Tudjuk, hogy jogilag ez ellen fellépni nem tudunk. Ilyen módú kárrendezés kapcsán közlekedésbiztonsági problémák merülhetnek fel.

IV. BIZTOSÍTÓK- SZÁMLA NÉLKÜLI KÁRRENDEZÉS 2. Megoldási javaslat: A biztosítókat adatszolgáltatásra kötelezzék, létrehozva a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál egy központi adatbázist. A gépjármű tulajdonosnak a javítás szakszerűségét (amennyiben nem szakműhelyben történt a javítás) közlekedésbiztonsági vizsgálattal kelljen igazolnia.

V. ÓRADÍJAK 1. Téves a REZSIÓRADÍJ elnevezés a VÁLLALÁSI ÓRADÍJ helyett. Az 1995-ös év Kisipari norma gyűjteményben és az Audatex katalógusban szereplő munkaidőket figyelembe véve az átváltó szorzó szám alkalmazásával a következő képen nézett ki a képlet: 1600Ft x 2.2 = 3520Ft.

V. ÓRADÍJAK 2. A gépjárműjavítás valamennyi munkanemét tekintve szabadáras szolgáltatás (1990. évi LXXXVII. tv. rendelkezései). A vállalási óradíj : Tényrezsi számítás + haszon. Egy példa: tényrezsi 7500Ft + 1875Ft (25% haszon) = 9375Ft. Ez kerekítve 9400Ft-os nettó vállalási óradíjat jelent. Vállalási óradíj számításra- megállapításra, kizárólag a vállalkozás tulajdonosa- vezetője jogosult, abba „kívülről” beleszólni senkinek sincs joga.

VI. RONCSPORTÁL A sérült gépkocsik roncsportálra való felrakása. Jogi kérdések tisztázása. Nem gazdasági totál gépkocsi roncsportálra tétele!!!

VII. KÁRFELMÉRŐK TEVÉKENYSÉGE Ki lehet kárfelmérő? Van-e/kell-e, hogy legyen karosszériajavítói alapképzése? Ki gondoskodik a továbbképzésükről?

VIII. MŰHELYMINŐSÍTÉS- OSZTÁLYBASOROLÁS 1. Készítette: Horváth József és Szénási Róbert 4 kategória „A” kategória „B” kategória „C” kategória „D” kategória

VIII. MŰHELYMINŐSÍTÉS- OSZTÁLYBASOROLÁS 2. „A” kategória Márkakereskedés és Márkaszerviz Műhelyfelszereltség

VIII. MŰHELYMINŐSÍTÉS- OSZTÁLYBASOROLÁS 3. „B” kategória Márkakereskedés és szerviz, valamint független szakszerviz Műhelyfelszereltség karosszériajavítási tevékenység esetén Műhelyfelszereltség fényezőtevékenység esetén

VIII. MŰHELYMINŐSÍTÉS- OSZTÁLYBASOROLÁS 4. „C” kategória Márkafüggetlen karosszériajavító megfelelő műhelyfelszereltséggel Márkafüggetlen javító, csak fényezési tevékenység esetére.

VIII. MŰHELYMINŐSÍTÉS- OSZTÁLYBASOROLÁS 5. „D” kategória Típusfüggetlen kisjavító A „D” kategória reményeink szerint megszűnik. Fenti besorolás munkaanyagnak tekintendő. Fogarassy László (Magyar Posta Biztosító) javaslatainak figyelembe vételével még változhat.

IX. ZÁRSZÓ ÜGYFÉL Javítók Biztosítók

IX. ZÁRSZÓ Közös érdekek: Szakszerűen kijavított gépjárművek Szürke és feketegazdaság visszaszorítása Egységes biztosítói szemlélet Rendszeres konzultáció a biztosítók- szakértők- javítók között Minél kevesebb bírósági ügy Elégedett ügyfelek

Karosszériajavítók és Fényezők Egyesületének elnöke Köszönöm figyelmüket! Várom kérdéseiket! Szénási Róbert Karosszériajavítók és Fényezők Egyesületének elnöke szenasir@t-online.hu

Az előadás teljes anyaga megtalálható a www.szenasimuhely.hu honlapon!