„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése Budapest, május 30.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ökoiskolai nevelési- oktatási program fejlesztése A fejlesztés mérföldkövei Modulok kipróbálása 100 modul kidolgozása Felkészítő képzés Bemeneti mérés 10 iskola kiválasztása Kutatások Vissza- jelzések összesítése Pedagógiai koncepció Kimeneti mérés Nevelési- oktatási program
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ökoiskolai nevelési- oktatási program fejlesztése Lágymányosi Bárdos Lajos Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Gimnázium (Budapest) Török Flóris Általános Iskola (Budapest) SZTE Ságvári Endre Gyakorló Általános Iskola (Szeged) Algyői Fehér Ignác Általános Iskola Kaszap Nagy István Református Általános Iskola és Óvoda (Túrkeve) Gyöngyösi Felsővárosi Általános Iskola Sokorópátkai Általános Iskola Hild József Építőipari Szakközépiskola (Győr) Dunakeszi Fazekas Mihály Általános Iskola Dunakeszi Bárdos Lajos Általános iskola 10 kiválasztott iskola
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ökoiskolai nevelési- oktatási program fejlesztése Modulok Min. 3 órás tanítási- tanulási egység Egy téma köré épül Részletes leírás „recept” Komplex
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ökoiskolai nevelési- oktatási program fejlesztése Természetismeret Természetvédelem Épített környezet védelme Egészségnevelés Környezetbarát életmód Takarékos energiafelhasználás Hulladék-kezelés, megelőzés Újrahasznosítás A fenntarthatóság témakörei Forrás: Gyöngyösi Felsővárosi Általános Iskola
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ökoiskolai nevelési- oktatási program fejlesztése Komplex témakörök Élményközpontúság Aktív tevékenység Csoportmunka Saját tapasztalat Változatos módszerek Kooperatív technikák Projekt módszer Együttműködés Hálózati tanulás Terepi helyszínek
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ökoiskolai nevelési- oktatási program fejlesztése Tanórákon, tanórán kívül Témaheteken, témanapokon Erdei Iskolában Szakkörökön Jeles napokon Terepi foglalkozásokon Tanulmányi kirándulásokon Felhasználási lehetőségek Forrás: Dunakeszi Bárdos Lajos Általános Iskola
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ökoiskolai nevelési- oktatási program fejlesztése Köszönöm a figyelmet!